Motivation, Authenticity and Pragmatism in Projects
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34639/rpea.v4i1.48 |
Resumo: | Connection of the teaching-learning process with scholar projects challenges the School as an organization, and requiresschool staff to connect with the community. Legal framework defines community participation in school, but the way it occurs on day-to-day activities depends on the school staff and the relationships established inside and outside of the strict scholar context.This paper uses an alternative perspective on the determinants for success of projects, especially in arts, focused on motivation, authenticity and pragmatism. Starting from the teacher-student relationship in the teaching-learning process, it ends at the interactions between school and community looking for creating value for organizations. It uses references as distinct as the type of motivation, the biotic relationships or the capture of externalities.More than a postulate about organization, it brings a different look on scholar projects and on their impact and relationship with the community. |
id |
RCAP_5e4603ee0ad199c5d36c3d0ab2f00b93 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:rpea.madeira.gov.pt:article/48 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Motivation, Authenticity and Pragmatism in ProjectsMotivação, Autenticidade e Pragmatismo em Projetos 1ArtesEscolaAprendizagemMotivaçãoGestão de ProjetosGestão OrganizacionaArtsSchooLearningMotivationProject ManagementOrganizational ManagementConnection of the teaching-learning process with scholar projects challenges the School as an organization, and requiresschool staff to connect with the community. Legal framework defines community participation in school, but the way it occurs on day-to-day activities depends on the school staff and the relationships established inside and outside of the strict scholar context.This paper uses an alternative perspective on the determinants for success of projects, especially in arts, focused on motivation, authenticity and pragmatism. Starting from the teacher-student relationship in the teaching-learning process, it ends at the interactions between school and community looking for creating value for organizations. It uses references as distinct as the type of motivation, the biotic relationships or the capture of externalities.More than a postulate about organization, it brings a different look on scholar projects and on their impact and relationship with the community.A conexão do processo de ensino-aprendizagem com projetos escolares desafia a escola como organização e obriga os agentes educativos a ligarem-se à comunidade. A participação da comunidade na escola está estatuída legalmente, mas o modo como se processa no dia a dia depende dos agentes educativos e das relações que estes estabelecem dentro e fora do contexto escolar estrito.O texto lança uma perspetiva alternativa sobre fatores determinantes no sucesso dos projetos, em especial nas artes, centrada na motivação, na autenticidade e no pragmatismo. Começa na relação professor-aluno, no quadro do processo de ensino-aprendizagem, e termina na relação entre escola e comunidade, no contexto da criação de valor pelas organizações. No percurso, utiliza referências tão díspares como o tipo de motivação, as relações bióticas ou a captura de externalidades.Mais do que um postulado sobre organização, traz o desafio para um olhar diferente sobre os projetos na escola, sobre o seu impacto e sobre a sua relação com a comunidade.CEPAM2014-09-29info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34639/rpea.v4i1.48https://doi.org/10.34639/rpea.v4i1.48Portuguese Journal of Artistic Education; Vol. 4 (2014): Revista Portuguesa de Educação Artística; 89-94Revista Portuguesa de Educação Artística; Vol. 4 (2014): Revista Portuguesa de Educação Artística; 89-942183-74811647-905X10.34639/rpea.v4i1reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://rpea.madeira.gov.pt/index.php/rpea/article/view/48https://rpea.madeira.gov.pt/index.php/rpea/article/view/48/53Direitos de Autor (c) 2014 André Fernandes da Cunhainfo:eu-repo/semantics/openAccessCunha, André Fernandes da2024-01-31T10:29:00Zoai:rpea.madeira.gov.pt:article/48Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T20:31:24.431855Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Motivation, Authenticity and Pragmatism in Projects Motivação, Autenticidade e Pragmatismo em Projetos 1 |
title |
Motivation, Authenticity and Pragmatism in Projects |
spellingShingle |
Motivation, Authenticity and Pragmatism in Projects Cunha, André Fernandes da Artes Escola Aprendizagem Motivação Gestão de Projetos Gestão Organizaciona Arts Schoo Learning Motivation Project Management Organizational Management |
title_short |
Motivation, Authenticity and Pragmatism in Projects |
title_full |
Motivation, Authenticity and Pragmatism in Projects |
title_fullStr |
Motivation, Authenticity and Pragmatism in Projects |
title_full_unstemmed |
Motivation, Authenticity and Pragmatism in Projects |
title_sort |
Motivation, Authenticity and Pragmatism in Projects |
author |
Cunha, André Fernandes da |
author_facet |
Cunha, André Fernandes da |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Cunha, André Fernandes da |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Artes Escola Aprendizagem Motivação Gestão de Projetos Gestão Organizaciona Arts Schoo Learning Motivation Project Management Organizational Management |
topic |
Artes Escola Aprendizagem Motivação Gestão de Projetos Gestão Organizaciona Arts Schoo Learning Motivation Project Management Organizational Management |
description |
Connection of the teaching-learning process with scholar projects challenges the School as an organization, and requiresschool staff to connect with the community. Legal framework defines community participation in school, but the way it occurs on day-to-day activities depends on the school staff and the relationships established inside and outside of the strict scholar context.This paper uses an alternative perspective on the determinants for success of projects, especially in arts, focused on motivation, authenticity and pragmatism. Starting from the teacher-student relationship in the teaching-learning process, it ends at the interactions between school and community looking for creating value for organizations. It uses references as distinct as the type of motivation, the biotic relationships or the capture of externalities.More than a postulate about organization, it brings a different look on scholar projects and on their impact and relationship with the community. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-09-29 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.34639/rpea.v4i1.48 https://doi.org/10.34639/rpea.v4i1.48 |
url |
https://doi.org/10.34639/rpea.v4i1.48 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://rpea.madeira.gov.pt/index.php/rpea/article/view/48 https://rpea.madeira.gov.pt/index.php/rpea/article/view/48/53 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2014 André Fernandes da Cunha info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2014 André Fernandes da Cunha |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
CEPAM |
publisher.none.fl_str_mv |
CEPAM |
dc.source.none.fl_str_mv |
Portuguese Journal of Artistic Education; Vol. 4 (2014): Revista Portuguesa de Educação Artística; 89-94 Revista Portuguesa de Educação Artística; Vol. 4 (2014): Revista Portuguesa de Educação Artística; 89-94 2183-7481 1647-905X 10.34639/rpea.v4i1 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799133582409596928 |