Análise de “Ideias para ensinar português para alunos surdos”

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Seimetz-Rodrigues, Cristiane
Data de Publicação: 2019
Outros Autores: Souza, Ana Cláudia de
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://ojs.letras.up.pt/index.php/LinguarumArena/article/view/6507
Resumo: This paper aims at presenting and analyzing the work for the instruction of written Portuguese, in the initial phase of literacy, for deaf students in the formal basic educational context, such as: Ideas to teach Portuguese to deaf students (Quadros & Schmiedt 2006). Qualitative assessments are performed, considering what the work conceptually presents and in what forms it proposes an implementation of the teaching of the Portuguese language regarding initial reading. The results indicate that, although this is an important work dedicated to one of the central aspects for promoting student school achievement: literacy, there is no evidence to allow teachers to guide themselves on how to conceive reading literacy, nor how to proceed in order to deaf students to read.
id RCAP_6374fd84d7387a4fa796208b7ea16a3d
oai_identifier_str oai:ojs.letras.up.pt/ojs:article/6507
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Análise de “Ideias para ensinar português para alunos surdos”ArtigosThis paper aims at presenting and analyzing the work for the instruction of written Portuguese, in the initial phase of literacy, for deaf students in the formal basic educational context, such as: Ideas to teach Portuguese to deaf students (Quadros & Schmiedt 2006). Qualitative assessments are performed, considering what the work conceptually presents and in what forms it proposes an implementation of the teaching of the Portuguese language regarding initial reading. The results indicate that, although this is an important work dedicated to one of the central aspects for promoting student school achievement: literacy, there is no evidence to allow teachers to guide themselves on how to conceive reading literacy, nor how to proceed in order to deaf students to read.FLUP2019-12-10info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articlehttps://ojs.letras.up.pt/index.php/LinguarumArena/article/view/6507por1647-8770Seimetz-Rodrigues, CristianeSouza, Ana Cláudia deinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-01-13T07:01:25Zoai:ojs.letras.up.pt/ojs:article/6507Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:31:38.946788Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Análise de “Ideias para ensinar português para alunos surdos”
title Análise de “Ideias para ensinar português para alunos surdos”
spellingShingle Análise de “Ideias para ensinar português para alunos surdos”
Seimetz-Rodrigues, Cristiane
Artigos
title_short Análise de “Ideias para ensinar português para alunos surdos”
title_full Análise de “Ideias para ensinar português para alunos surdos”
title_fullStr Análise de “Ideias para ensinar português para alunos surdos”
title_full_unstemmed Análise de “Ideias para ensinar português para alunos surdos”
title_sort Análise de “Ideias para ensinar português para alunos surdos”
author Seimetz-Rodrigues, Cristiane
author_facet Seimetz-Rodrigues, Cristiane
Souza, Ana Cláudia de
author_role author
author2 Souza, Ana Cláudia de
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Seimetz-Rodrigues, Cristiane
Souza, Ana Cláudia de
dc.subject.por.fl_str_mv Artigos
topic Artigos
description This paper aims at presenting and analyzing the work for the instruction of written Portuguese, in the initial phase of literacy, for deaf students in the formal basic educational context, such as: Ideas to teach Portuguese to deaf students (Quadros & Schmiedt 2006). Qualitative assessments are performed, considering what the work conceptually presents and in what forms it proposes an implementation of the teaching of the Portuguese language regarding initial reading. The results indicate that, although this is an important work dedicated to one of the central aspects for promoting student school achievement: literacy, there is no evidence to allow teachers to guide themselves on how to conceive reading literacy, nor how to proceed in order to deaf students to read.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-12-10
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://ojs.letras.up.pt/index.php/LinguarumArena/article/view/6507
url https://ojs.letras.up.pt/index.php/LinguarumArena/article/view/6507
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv 1647-8770
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.publisher.none.fl_str_mv FLUP
publisher.none.fl_str_mv FLUP
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799130771312607233