Cause-related marketing in e-commerce : the case of Mercadão

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rocha, Carolina Leite de Vasconcelos Gama
Data de Publicação: 2023
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10400.14/42345
Resumo: Cause-related marketing is the process of formulating and implementing marketing activities that are characterized by an offer from the firm to contribute to a specific cause (Varadarajan & Menon, 1988). This study’s main objective is to understand how Cause-Related Marketing is applied in E-Commerce. For the present study, the intent is to understand to what extent a Cause-Related Marketing initiative can be sustained within E Commerce, and what are the main challenges regarding its implementation. Semi-structured interviews, in conjunction with document analysis, served as the data collection methods to build the case of Mercadão Solidário. This helped to clarify the project's overarching goals and identify a few recommendations for potential future changes regarding the increase of knowledge about this type of marketing and internal and external engagement with it.
id RCAP_65d163e80f69395b75b014454806f89c
oai_identifier_str oai:repositorio.ucp.pt:10400.14/42345
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Cause-related marketing in e-commerce : the case of MercadãoE-commerceCause-related marketing de causasSolidary storeMarketing de causasLoja solidáriaDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e GestãoCause-related marketing is the process of formulating and implementing marketing activities that are characterized by an offer from the firm to contribute to a specific cause (Varadarajan & Menon, 1988). This study’s main objective is to understand how Cause-Related Marketing is applied in E-Commerce. For the present study, the intent is to understand to what extent a Cause-Related Marketing initiative can be sustained within E Commerce, and what are the main challenges regarding its implementation. Semi-structured interviews, in conjunction with document analysis, served as the data collection methods to build the case of Mercadão Solidário. This helped to clarify the project's overarching goals and identify a few recommendations for potential future changes regarding the increase of knowledge about this type of marketing and internal and external engagement with it.Marketing de Causas é o processo de formulação e implementação de atividades de marketing que são caracterizadas por uma oferta da empresa para contribuir para uma causa específica (Varadarajan & Menon, 1988). O objetivo principal deste estudo é entender como o Marketing de Causas é aplicado no E-Commerce. Para o presente estudo, pretende-se perceber até que ponto uma iniciativa de Marketing de Causas pode ser sustentada no âmbito do E-Commerce e quais os principais desafios na sua implementação. Entrevistas semi-estruturadas, em conjunto com análise de documentos, serviram como métodos de recolha de dados para a construção do caso Mercadão Solidário. Este caso permitiu esclarecer os objetivos abrangentes do projeto e identificar algumas recomendações para possíveis mudanças futuras no aumento do conhecimento deste tipo de marketing e envolvimento interno e externo com o mesmo.Lourenço, Ana Isabel Principe dos Santos da SilvaVeritati - Repositório Institucional da Universidade Católica PortuguesaRocha, Carolina Leite de Vasconcelos Gama2023-07-062023-042024-09-01T00:00:00Z2023-07-06T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.14/42345TID:203349970enginfo:eu-repo/semantics/embargoedAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-09-19T01:42:22Zoai:repositorio.ucp.pt:10400.14/42345Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T20:29:33.704785Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Cause-related marketing in e-commerce : the case of Mercadão
title Cause-related marketing in e-commerce : the case of Mercadão
spellingShingle Cause-related marketing in e-commerce : the case of Mercadão
Rocha, Carolina Leite de Vasconcelos Gama
E-commerce
Cause-related marketing de causas
Solidary store
Marketing de causas
Loja solidária
Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestão
title_short Cause-related marketing in e-commerce : the case of Mercadão
title_full Cause-related marketing in e-commerce : the case of Mercadão
title_fullStr Cause-related marketing in e-commerce : the case of Mercadão
title_full_unstemmed Cause-related marketing in e-commerce : the case of Mercadão
title_sort Cause-related marketing in e-commerce : the case of Mercadão
author Rocha, Carolina Leite de Vasconcelos Gama
author_facet Rocha, Carolina Leite de Vasconcelos Gama
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Lourenço, Ana Isabel Principe dos Santos da Silva
Veritati - Repositório Institucional da Universidade Católica Portuguesa
dc.contributor.author.fl_str_mv Rocha, Carolina Leite de Vasconcelos Gama
dc.subject.por.fl_str_mv E-commerce
Cause-related marketing de causas
Solidary store
Marketing de causas
Loja solidária
Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestão
topic E-commerce
Cause-related marketing de causas
Solidary store
Marketing de causas
Loja solidária
Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestão
description Cause-related marketing is the process of formulating and implementing marketing activities that are characterized by an offer from the firm to contribute to a specific cause (Varadarajan & Menon, 1988). This study’s main objective is to understand how Cause-Related Marketing is applied in E-Commerce. For the present study, the intent is to understand to what extent a Cause-Related Marketing initiative can be sustained within E Commerce, and what are the main challenges regarding its implementation. Semi-structured interviews, in conjunction with document analysis, served as the data collection methods to build the case of Mercadão Solidário. This helped to clarify the project's overarching goals and identify a few recommendations for potential future changes regarding the increase of knowledge about this type of marketing and internal and external engagement with it.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-07-06
2023-04
2023-07-06T00:00:00Z
2024-09-01T00:00:00Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10400.14/42345
TID:203349970
url http://hdl.handle.net/10400.14/42345
identifier_str_mv TID:203349970
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
eu_rights_str_mv embargoedAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799133563381088256