Cause-related marketing in e-commerce : the case of Mercadão
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10400.14/42345 |
Resumo: | Cause-related marketing is the process of formulating and implementing marketing activities that are characterized by an offer from the firm to contribute to a specific cause (Varadarajan & Menon, 1988). This study’s main objective is to understand how Cause-Related Marketing is applied in E-Commerce. For the present study, the intent is to understand to what extent a Cause-Related Marketing initiative can be sustained within E Commerce, and what are the main challenges regarding its implementation. Semi-structured interviews, in conjunction with document analysis, served as the data collection methods to build the case of Mercadão Solidário. This helped to clarify the project's overarching goals and identify a few recommendations for potential future changes regarding the increase of knowledge about this type of marketing and internal and external engagement with it. |
id |
RCAP_65d163e80f69395b75b014454806f89c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ucp.pt:10400.14/42345 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Cause-related marketing in e-commerce : the case of MercadãoE-commerceCause-related marketing de causasSolidary storeMarketing de causasLoja solidáriaDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e GestãoCause-related marketing is the process of formulating and implementing marketing activities that are characterized by an offer from the firm to contribute to a specific cause (Varadarajan & Menon, 1988). This study’s main objective is to understand how Cause-Related Marketing is applied in E-Commerce. For the present study, the intent is to understand to what extent a Cause-Related Marketing initiative can be sustained within E Commerce, and what are the main challenges regarding its implementation. Semi-structured interviews, in conjunction with document analysis, served as the data collection methods to build the case of Mercadão Solidário. This helped to clarify the project's overarching goals and identify a few recommendations for potential future changes regarding the increase of knowledge about this type of marketing and internal and external engagement with it.Marketing de Causas é o processo de formulação e implementação de atividades de marketing que são caracterizadas por uma oferta da empresa para contribuir para uma causa específica (Varadarajan & Menon, 1988). O objetivo principal deste estudo é entender como o Marketing de Causas é aplicado no E-Commerce. Para o presente estudo, pretende-se perceber até que ponto uma iniciativa de Marketing de Causas pode ser sustentada no âmbito do E-Commerce e quais os principais desafios na sua implementação. Entrevistas semi-estruturadas, em conjunto com análise de documentos, serviram como métodos de recolha de dados para a construção do caso Mercadão Solidário. Este caso permitiu esclarecer os objetivos abrangentes do projeto e identificar algumas recomendações para possíveis mudanças futuras no aumento do conhecimento deste tipo de marketing e envolvimento interno e externo com o mesmo.Lourenço, Ana Isabel Principe dos Santos da SilvaVeritati - Repositório Institucional da Universidade Católica PortuguesaRocha, Carolina Leite de Vasconcelos Gama2023-07-062023-042024-09-01T00:00:00Z2023-07-06T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.14/42345TID:203349970enginfo:eu-repo/semantics/embargoedAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-09-19T01:42:22Zoai:repositorio.ucp.pt:10400.14/42345Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T20:29:33.704785Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Cause-related marketing in e-commerce : the case of Mercadão |
title |
Cause-related marketing in e-commerce : the case of Mercadão |
spellingShingle |
Cause-related marketing in e-commerce : the case of Mercadão Rocha, Carolina Leite de Vasconcelos Gama E-commerce Cause-related marketing de causas Solidary store Marketing de causas Loja solidária Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestão |
title_short |
Cause-related marketing in e-commerce : the case of Mercadão |
title_full |
Cause-related marketing in e-commerce : the case of Mercadão |
title_fullStr |
Cause-related marketing in e-commerce : the case of Mercadão |
title_full_unstemmed |
Cause-related marketing in e-commerce : the case of Mercadão |
title_sort |
Cause-related marketing in e-commerce : the case of Mercadão |
author |
Rocha, Carolina Leite de Vasconcelos Gama |
author_facet |
Rocha, Carolina Leite de Vasconcelos Gama |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Lourenço, Ana Isabel Principe dos Santos da Silva Veritati - Repositório Institucional da Universidade Católica Portuguesa |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Rocha, Carolina Leite de Vasconcelos Gama |
dc.subject.por.fl_str_mv |
E-commerce Cause-related marketing de causas Solidary store Marketing de causas Loja solidária Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestão |
topic |
E-commerce Cause-related marketing de causas Solidary store Marketing de causas Loja solidária Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestão |
description |
Cause-related marketing is the process of formulating and implementing marketing activities that are characterized by an offer from the firm to contribute to a specific cause (Varadarajan & Menon, 1988). This study’s main objective is to understand how Cause-Related Marketing is applied in E-Commerce. For the present study, the intent is to understand to what extent a Cause-Related Marketing initiative can be sustained within E Commerce, and what are the main challenges regarding its implementation. Semi-structured interviews, in conjunction with document analysis, served as the data collection methods to build the case of Mercadão Solidário. This helped to clarify the project's overarching goals and identify a few recommendations for potential future changes regarding the increase of knowledge about this type of marketing and internal and external engagement with it. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-07-06 2023-04 2023-07-06T00:00:00Z 2024-09-01T00:00:00Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10400.14/42345 TID:203349970 |
url |
http://hdl.handle.net/10400.14/42345 |
identifier_str_mv |
TID:203349970 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
eu_rights_str_mv |
embargoedAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799133563381088256 |