Define incompatible, complementary and independent events

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Fernandes, José António
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Barros, Paula Maria
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.34624/id.v13i1.23843
Resumo: This article studies the knowledge of students, prospective primary school teachers, about incompatible, complementary and independent events. Participated in the study 31 students of the Degree in Basic Education of a university in the North of Portugal, who were proposed to solve a task with three items, each related to a type of events. In terms of results, we highlight the great difficulties exhibited by students in defining the different types of events, most accentuated in the case of complementary and independent events, which are explained, above all, because it is about defining events of a compound random experience. 
id RCAP_6821bc2ff9b48db25b8c4382fe31586d
oai_identifier_str oai:proa.ua.pt:article/23843
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Define incompatible, complementary and independent eventsDefinir acontecimentos incompatíveis, complementares e independentesThis article studies the knowledge of students, prospective primary school teachers, about incompatible, complementary and independent events. Participated in the study 31 students of the Degree in Basic Education of a university in the North of Portugal, who were proposed to solve a task with three items, each related to a type of events. In terms of results, we highlight the great difficulties exhibited by students in defining the different types of events, most accentuated in the case of complementary and independent events, which are explained, above all, because it is about defining events of a compound random experience. Este artículo estudia el conocimiento de los estudiantes, futuros maestros, sobre eventos incompatibles, complementarios e independientes. Participaron en el estudio 31 estudiantes del Grado en Educación Básica de una universidad en el Norte de Portugal, a quienes propusieron resolver una tarea con tres ítems, cada uno relacionado con un tipo de sucesos. En términos de resultados, destacamos las grandes dificultades exhibidas por los estudiantes para definir los diferentes tipos de sucesos, más acentuados en el caso de sucesos complementarios e independientes, que se explican, sobre todo, porque se trata de definir sucesos de una experiencia aleatoria compuesta. Neste artigo estuda-se o conhecimento de estudantes, futuros professores dos primeiros anos, acerca de acontecimentos incompatíveis, complementares e independentes. Participaram no estudo 31 estudantes da Licenciatura em Educação Básica de uma universidade do Norte de Portugal, a quem foi proposto que resolvessem uma tarefa com três itens, cada um relativo a um tipo de acontecimentos. Em termos de resultados, salientam-se as grandes dificuldades exibidas pelos estudantes na definição dos diferentes tipos de acontecimentos, mais acentuadas no caso dos acontecimentos complementares e independentes, as quais se explicam, sobretudo, por se tratar de definir acontecimentos de uma experiência aleatória composta. Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro2021-02-11info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/id.v13i1.23843https://doi.org/10.34624/id.v13i1.23843Indagatio Didactica; Vol 13 No 1 (2021); 31-42Indagatio Didactica; Vol. 13 Núm. 1 (2021); 31-42Indagatio Didactica; Vol. 13 No 1 (2021); 31-42Indagatio Didactica; vol. 13 n.º 1 (2021); 31-421647-3582reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/23843https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/23843/17387Fernandes, José AntónioBarros, Paula Mariainfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-09-22T10:19:09Zoai:proa.ua.pt:article/23843Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T20:30:29.298871Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Define incompatible, complementary and independent events
Definir acontecimentos incompatíveis, complementares e independentes
title Define incompatible, complementary and independent events
spellingShingle Define incompatible, complementary and independent events
Fernandes, José António
title_short Define incompatible, complementary and independent events
title_full Define incompatible, complementary and independent events
title_fullStr Define incompatible, complementary and independent events
title_full_unstemmed Define incompatible, complementary and independent events
title_sort Define incompatible, complementary and independent events
author Fernandes, José António
author_facet Fernandes, José António
Barros, Paula Maria
author_role author
author2 Barros, Paula Maria
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Fernandes, José António
Barros, Paula Maria
description This article studies the knowledge of students, prospective primary school teachers, about incompatible, complementary and independent events. Participated in the study 31 students of the Degree in Basic Education of a university in the North of Portugal, who were proposed to solve a task with three items, each related to a type of events. In terms of results, we highlight the great difficulties exhibited by students in defining the different types of events, most accentuated in the case of complementary and independent events, which are explained, above all, because it is about defining events of a compound random experience. 
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-02-11
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://doi.org/10.34624/id.v13i1.23843
https://doi.org/10.34624/id.v13i1.23843
url https://doi.org/10.34624/id.v13i1.23843
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/23843
https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/23843/17387
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro
publisher.none.fl_str_mv Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro
dc.source.none.fl_str_mv Indagatio Didactica; Vol 13 No 1 (2021); 31-42
Indagatio Didactica; Vol. 13 Núm. 1 (2021); 31-42
Indagatio Didactica; Vol. 13 No 1 (2021); 31-42
Indagatio Didactica; vol. 13 n.º 1 (2021); 31-42
1647-3582
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799133573104533504