Serviço social em escolas e efetivação do direito à educação: representações e práticas profissionais

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Almeida, Sidalina
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Machado, Idalina, Melo, Sara
Tipo de documento: Livro
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://hdl.handle.net/10216/146151
Resumo: Children and young people from different social and cultural backgrounds go to school and find themselves confronted with a normalizing school culture that prevents them from succeeding at school and from seeing their right to education and other human rights fulfilled. Positively managing this diversity means making the difference not synonymous with stigmatization and school and social exclusion. With a scientific and technical diversified background, social workers have the necessary conditions to accomplish the right to education because they can promote collaboration and essential communicability between knowledge and educational actors. Through interviews with social workers who are part of multidisciplinary teams in groups of schools in the Metropolitan Area of Oporto, we sought to understand professional practices about social and school mediation and how they perceive their functions.
id RCAP_75af56341b9822edbdf6b08fcce5f260
oai_identifier_str oai:repositorio-aberto.up.pt:10216/146151
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Serviço social em escolas e efetivação do direito à educação: representações e práticas profissionaisChildren and young people from different social and cultural backgrounds go to school and find themselves confronted with a normalizing school culture that prevents them from succeeding at school and from seeing their right to education and other human rights fulfilled. Positively managing this diversity means making the difference not synonymous with stigmatization and school and social exclusion. With a scientific and technical diversified background, social workers have the necessary conditions to accomplish the right to education because they can promote collaboration and essential communicability between knowledge and educational actors. Through interviews with social workers who are part of multidisciplinary teams in groups of schools in the Metropolitan Area of Oporto, we sought to understand professional practices about social and school mediation and how they perceive their functions.20212021-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bookapplication/pdfhttps://hdl.handle.net/10216/146151porAlmeida, SidalinaMachado, IdalinaMelo, Sarainfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-29T15:48:21Zoai:repositorio-aberto.up.pt:10216/146151Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T00:32:39.868906Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Serviço social em escolas e efetivação do direito à educação: representações e práticas profissionais
title Serviço social em escolas e efetivação do direito à educação: representações e práticas profissionais
spellingShingle Serviço social em escolas e efetivação do direito à educação: representações e práticas profissionais
Almeida, Sidalina
title_short Serviço social em escolas e efetivação do direito à educação: representações e práticas profissionais
title_full Serviço social em escolas e efetivação do direito à educação: representações e práticas profissionais
title_fullStr Serviço social em escolas e efetivação do direito à educação: representações e práticas profissionais
title_full_unstemmed Serviço social em escolas e efetivação do direito à educação: representações e práticas profissionais
title_sort Serviço social em escolas e efetivação do direito à educação: representações e práticas profissionais
author Almeida, Sidalina
author_facet Almeida, Sidalina
Machado, Idalina
Melo, Sara
author_role author
author2 Machado, Idalina
Melo, Sara
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Almeida, Sidalina
Machado, Idalina
Melo, Sara
description Children and young people from different social and cultural backgrounds go to school and find themselves confronted with a normalizing school culture that prevents them from succeeding at school and from seeing their right to education and other human rights fulfilled. Positively managing this diversity means making the difference not synonymous with stigmatization and school and social exclusion. With a scientific and technical diversified background, social workers have the necessary conditions to accomplish the right to education because they can promote collaboration and essential communicability between knowledge and educational actors. Through interviews with social workers who are part of multidisciplinary teams in groups of schools in the Metropolitan Area of Oporto, we sought to understand professional practices about social and school mediation and how they perceive their functions.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021
2021-01-01T00:00:00Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/book
format book
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://hdl.handle.net/10216/146151
url https://hdl.handle.net/10216/146151
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799136235315265536