Serviço social em escolas e efetivação do direito à educação: representações e práticas profissionais
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Livro |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://hdl.handle.net/10216/146151 |
Resumo: | Children and young people from different social and cultural backgrounds go to school and find themselves confronted with a normalizing school culture that prevents them from succeeding at school and from seeing their right to education and other human rights fulfilled. Positively managing this diversity means making the difference not synonymous with stigmatization and school and social exclusion. With a scientific and technical diversified background, social workers have the necessary conditions to accomplish the right to education because they can promote collaboration and essential communicability between knowledge and educational actors. Through interviews with social workers who are part of multidisciplinary teams in groups of schools in the Metropolitan Area of Oporto, we sought to understand professional practices about social and school mediation and how they perceive their functions. |
id |
RCAP_75af56341b9822edbdf6b08fcce5f260 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio-aberto.up.pt:10216/146151 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Serviço social em escolas e efetivação do direito à educação: representações e práticas profissionaisChildren and young people from different social and cultural backgrounds go to school and find themselves confronted with a normalizing school culture that prevents them from succeeding at school and from seeing their right to education and other human rights fulfilled. Positively managing this diversity means making the difference not synonymous with stigmatization and school and social exclusion. With a scientific and technical diversified background, social workers have the necessary conditions to accomplish the right to education because they can promote collaboration and essential communicability between knowledge and educational actors. Through interviews with social workers who are part of multidisciplinary teams in groups of schools in the Metropolitan Area of Oporto, we sought to understand professional practices about social and school mediation and how they perceive their functions.20212021-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bookapplication/pdfhttps://hdl.handle.net/10216/146151porAlmeida, SidalinaMachado, IdalinaMelo, Sarainfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-29T15:48:21Zoai:repositorio-aberto.up.pt:10216/146151Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T00:32:39.868906Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Serviço social em escolas e efetivação do direito à educação: representações e práticas profissionais |
title |
Serviço social em escolas e efetivação do direito à educação: representações e práticas profissionais |
spellingShingle |
Serviço social em escolas e efetivação do direito à educação: representações e práticas profissionais Almeida, Sidalina |
title_short |
Serviço social em escolas e efetivação do direito à educação: representações e práticas profissionais |
title_full |
Serviço social em escolas e efetivação do direito à educação: representações e práticas profissionais |
title_fullStr |
Serviço social em escolas e efetivação do direito à educação: representações e práticas profissionais |
title_full_unstemmed |
Serviço social em escolas e efetivação do direito à educação: representações e práticas profissionais |
title_sort |
Serviço social em escolas e efetivação do direito à educação: representações e práticas profissionais |
author |
Almeida, Sidalina |
author_facet |
Almeida, Sidalina Machado, Idalina Melo, Sara |
author_role |
author |
author2 |
Machado, Idalina Melo, Sara |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Almeida, Sidalina Machado, Idalina Melo, Sara |
description |
Children and young people from different social and cultural backgrounds go to school and find themselves confronted with a normalizing school culture that prevents them from succeeding at school and from seeing their right to education and other human rights fulfilled. Positively managing this diversity means making the difference not synonymous with stigmatization and school and social exclusion. With a scientific and technical diversified background, social workers have the necessary conditions to accomplish the right to education because they can promote collaboration and essential communicability between knowledge and educational actors. Through interviews with social workers who are part of multidisciplinary teams in groups of schools in the Metropolitan Area of Oporto, we sought to understand professional practices about social and school mediation and how they perceive their functions. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021 2021-01-01T00:00:00Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/book |
format |
book |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://hdl.handle.net/10216/146151 |
url |
https://hdl.handle.net/10216/146151 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799136235315265536 |