Mediatized organizations: the institutional image tensioned in circulation
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.58050/comunicando.v5i2.234 |
Resumo: | This article searches for approaching to the mediatization phenomenon, starting from the incidence of its process in the context of the instituitions. It examines effects of transition logics from the society of media to the society of mediatization inside instituition routines. From that questioning emerges the need of considering about something that we call institutional image, supported in the new tensionings concerning of concept of circulation wich is the base when the subject is the understanding of mediatization reality |
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Mediatized organizations: the institutional image tensioned in circulationOrganizações midiatizadas: a imagem institucional tensionada na circulaçãoMidiatizaçãoCirculaçãoComunicação OrganizacionalImagem InstitucionalMediatizationCirculationOrganizational ComunicationInstitutional ImageThis article searches for approaching to the mediatization phenomenon, starting from the incidence of its process in the context of the instituitions. It examines effects of transition logics from the society of media to the society of mediatization inside instituition routines. From that questioning emerges the need of considering about something that we call institutional image, supported in the new tensionings concerning of concept of circulation wich is the base when the subject is the understanding of mediatization realityO presente artigo procura uma aproximação com o fenômeno da midiatização, a partir da incidência de seus processos no contexto das organizações. Examinam-se as afetações das lógicas de transição de uma sociedade dos meios para uma sociedade midiatizada nas rotinas organizacionais. A partir dessa problematização, emerge a necessidade de uma reflexão sobre o que chamamos de imagem institucional, ancorada nos novos tensionamentos acerca do conceito de circulação, que é basilar no entendimento da realidade midiatizada.Sopcom2016-12-30info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.58050/comunicando.v5i2.234https://doi.org/10.58050/comunicando.v5i2.234Revista Comunicando; Vol. 5 No. 2 (2016): History and Contemporaneity Producing Views on Communication; 189 - 203Revista Comunicando; Vol. 5 Núm. 2 (2016): Historia y Cuestiones Contemporáneas; 189 - 203Revista Comunicando; Vol. 5 N.º 2 (2016): A História e a Contemporaneidade Produzindo Olhares Sobre a Comunicação; 189 - 2032182-4037reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://www.revistacomunicando.sopcom.pt/index.php/comunicando/article/view/234https://www.revistacomunicando.sopcom.pt/index.php/comunicando/article/view/234/169Vinhola, Bruno Garciainfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-03-16T08:29:09Zoai:revistacomunicando.sopcom.pt:article/234Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T04:01:35.346506Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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