The category of Contemporary Thinkers’ in STS Teaching publications: notes and reflections for teacher training
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34624/id.v8i1.3499 |
Resumo: | This article analyses the STS Education field by emphasizing the role of the theoretical framework of Science Sociology in this fields’ publications, arguing that in order to have a clearer view of the Science and Technology dynamics, social studies present relevant issues that should accounted for. For this purpose, through an exploratory research, we analyzed data from a database prepared by the research group STS and Education, CEFET-RJ. Among the existing quotes, only a few refer to the analyzed categories. The category “Contemporary Thinkers” is presented here as being the most representative of these. |
id |
RCAP_7c5ef01cb4ed25df08435ead7ca94392 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:proa.ua.pt:article/3499 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
The category of Contemporary Thinkers’ in STS Teaching publications: notes and reflections for teacher trainingCategoria “Pensadores Atuais” nas publicações de Ensino CTS: apontamentos e reflexões para a formação de professoresThis article analyses the STS Education field by emphasizing the role of the theoretical framework of Science Sociology in this fields’ publications, arguing that in order to have a clearer view of the Science and Technology dynamics, social studies present relevant issues that should accounted for. For this purpose, through an exploratory research, we analyzed data from a database prepared by the research group STS and Education, CEFET-RJ. Among the existing quotes, only a few refer to the analyzed categories. The category “Contemporary Thinkers” is presented here as being the most representative of these.El artículo realiza un análisis del área de educación CTS centrado en un marco teórico sociológico de la ciencia en las publicaciones brasileñas, entendiendo que con el fin de tener una visión más clara de esta dinámica de la ciencia y la tecnología, los estudios sociales pueden traer las consideraciones pertinentes. Para ello, a través de una investigación exploratoria, se analizaron los datos extraídos de una base de datos elaborada por el grupo de investigación CTS y Educación, CEFET/RJ - Brasil. Los resultados nos muestran la poca presencia de las categorías establecidas, siendo la de “Pensadores Atuais” la más representativa de las encontradas.A análise da área de Ensino CTS se faz neste artigo destacando a participação dos referenciais teóricos da Sociologia da Ciência nas publicações brasileiras, entendendo que para que se tenha uma visão mais clara dessa dinâmica da Ciência e da Tecnologia, os estudos sociais podem trazer considerações relevantes. Para isto, através de uma pesquisa exploratória, analisamos os dados extraídos de um banco de dados elaborado pelo grupo de pesquisa CTS e Educação, do CEFET/RJ - Brasil. Dentre as citações existentes, poucas são referentes às categorias abordadas. A Categoria “Pensadores Atuais” apresenta-se como a mais representativa.Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro2016-07-05info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/id.v8i1.3499https://doi.org/10.34624/id.v8i1.3499Indagatio Didactica; Vol 8 No 1 (2016); 802-822Indagatio Didactica; Vol. 8 Núm. 1 (2016); 802-822Indagatio Didactica; Vol. 8 No 1 (2016); 802-822Indagatio Didactica; vol. 8 n.º 1 (2016); 802-8221647-3582reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/3499https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/3499/2725Santana, Daratilde BatistaChrispino, AlvaroMelo, Thiago Brañas deinfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-09-22T10:15:30Zoai:proa.ua.pt:article/3499Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T20:30:02.289351Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
The category of Contemporary Thinkers’ in STS Teaching publications: notes and reflections for teacher training Categoria “Pensadores Atuais” nas publicações de Ensino CTS: apontamentos e reflexões para a formação de professores |
title |
The category of Contemporary Thinkers’ in STS Teaching publications: notes and reflections for teacher training |
spellingShingle |
The category of Contemporary Thinkers’ in STS Teaching publications: notes and reflections for teacher training Santana, Daratilde Batista |
title_short |
The category of Contemporary Thinkers’ in STS Teaching publications: notes and reflections for teacher training |
title_full |
The category of Contemporary Thinkers’ in STS Teaching publications: notes and reflections for teacher training |
title_fullStr |
The category of Contemporary Thinkers’ in STS Teaching publications: notes and reflections for teacher training |
title_full_unstemmed |
The category of Contemporary Thinkers’ in STS Teaching publications: notes and reflections for teacher training |
title_sort |
The category of Contemporary Thinkers’ in STS Teaching publications: notes and reflections for teacher training |
author |
Santana, Daratilde Batista |
author_facet |
Santana, Daratilde Batista Chrispino, Alvaro Melo, Thiago Brañas de |
author_role |
author |
author2 |
Chrispino, Alvaro Melo, Thiago Brañas de |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Santana, Daratilde Batista Chrispino, Alvaro Melo, Thiago Brañas de |
description |
This article analyses the STS Education field by emphasizing the role of the theoretical framework of Science Sociology in this fields’ publications, arguing that in order to have a clearer view of the Science and Technology dynamics, social studies present relevant issues that should accounted for. For this purpose, through an exploratory research, we analyzed data from a database prepared by the research group STS and Education, CEFET-RJ. Among the existing quotes, only a few refer to the analyzed categories. The category “Contemporary Thinkers” is presented here as being the most representative of these. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-07-05 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.34624/id.v8i1.3499 https://doi.org/10.34624/id.v8i1.3499 |
url |
https://doi.org/10.34624/id.v8i1.3499 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/3499 https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/3499/2725 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro |
publisher.none.fl_str_mv |
Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro |
dc.source.none.fl_str_mv |
Indagatio Didactica; Vol 8 No 1 (2016); 802-822 Indagatio Didactica; Vol. 8 Núm. 1 (2016); 802-822 Indagatio Didactica; Vol. 8 No 1 (2016); 802-822 Indagatio Didactica; vol. 8 n.º 1 (2016); 802-822 1647-3582 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1817550598098124800 |