Safety and peaceful coexistence policies in Latin American schools: human rights perspective

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rodino, Ana María
Data de Publicação: 2013
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.7458/SPP2013712331
Resumo: The paper presents the theoretical framework, methodology and results of the X Inter-American Report on Human Rights Education, produced in 2011 by the Inter-American Institute for Human Rights (Costa Rica) under the coordination of the author. The research examines the increasing problem of securing peaceful coexistence, safety and prevention of school violence in 17 Latin American countries from South, Central and North America, and the educational policies they have developed or are currently developing to face it, analyzed from a human rights perspective.
id RCAP_81951c5abbd0c1636b79ce1ce998c333
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.rcaap.pt:article/2331
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Safety and peaceful coexistence policies in Latin American schools: human rights perspectivePolíticas de seguridad y convivencia en la escuela latinoamericana: la perspectiva de derechos humanosPolitiques de sécurité et de coexistence pacifique dans les écoles latino-américaines: les droits de l'homme en perspectivePoliticas de segurança e coexistência pacífica em escolas latino-americanas: os direitos humanos em perspetivaArtigosThe paper presents the theoretical framework, methodology and results of the X Inter-American Report on Human Rights Education, produced in 2011 by the Inter-American Institute for Human Rights (Costa Rica) under the coordination of the author. The research examines the increasing problem of securing peaceful coexistence, safety and prevention of school violence in 17 Latin American countries from South, Central and North America, and the educational policies they have developed or are currently developing to face it, analyzed from a human rights perspective.El trabajo presenta el marco teórico, la metodología y los resultados del X Informe Interamericano de la Educación en Derechos Humanos, producido en 2011 por el Instituto Interamericano de Derechos Humanos (Costa Rica) bajo la coordinación de la autora. La investigación examina el creciente problema de asegurar la convivencia pacífica, la seguridad y prevenir la violencia escolar en 17 países latinoamericanos de América del Sur, Central y del Norte, y las políticas educativas que se han elaborado o se están elaborando actualmente para enfrentarlo, analizadas desde una perspectiva de derechos humanos.Le travail présente le cadre théorique, la méthodologie et les résultats du Xe Rapport Interaméricain de l’Éducation aux Droits de l’Homme, produit en 2011 par l’Institut Interaméricain des Droits de l’Homme (Costa Rica) sous la coordination de l’auteure. La recherche aborde la difficulté croissante à assurer la coexistence pacifique et la sécurité et à prévenir la violence à l’école dans 17 pays d’Amérique du Sud, Centrale et du Nord, en mettant l’accent sur les politiques éducatives qui ont été mises en œuvre ou qui sont en cours d’élaboration afin de la combattre, analysées du point de vue des droits de l’homme.O trabalho apresenta o quadro teórico, a metodologia e os resultados do X Informe Interamericano da Educação em Direitos Humanos, produzido em 2011 pelo Instituto Interamericano de Direitos Humanos (Costa Rica) sob a coordenação da autora. A investigação examina o crescente problema de assegurar a convivência pacífica e a segurança e prevenir a violência escolar em 17 países latino-americanos da América do Sul, Central e do Norte, e as políticas educativas que se têm elaborado ou estão a elaborar atualmente para enfrentá-la, analisadas numa perspetiva de direitos humanos.Mundos Sociais, CIES-IUL, Instituto Universitário de Lisboa (ISCTE-IUL)2013-02-07info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articlehttps://doi.org/10.7458/SPP2013712331eng2182-79070873-6529Rodino, Ana Maríainfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-03-28T12:16:23Zoai:ojs.revistas.rcaap.pt:article/2331Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T17:46:25.758509Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Safety and peaceful coexistence policies in Latin American schools: human rights perspective
Políticas de seguridad y convivencia en la escuela latinoamericana: la perspectiva de derechos humanos
Politiques de sécurité et de coexistence pacifique dans les écoles latino-américaines: les droits de l'homme en perspective
Politicas de segurança e coexistência pacífica em escolas latino-americanas: os direitos humanos em perspetiva
title Safety and peaceful coexistence policies in Latin American schools: human rights perspective
spellingShingle Safety and peaceful coexistence policies in Latin American schools: human rights perspective
Rodino, Ana María
Artigos
title_short Safety and peaceful coexistence policies in Latin American schools: human rights perspective
title_full Safety and peaceful coexistence policies in Latin American schools: human rights perspective
title_fullStr Safety and peaceful coexistence policies in Latin American schools: human rights perspective
title_full_unstemmed Safety and peaceful coexistence policies in Latin American schools: human rights perspective
title_sort Safety and peaceful coexistence policies in Latin American schools: human rights perspective
author Rodino, Ana María
author_facet Rodino, Ana María
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Rodino, Ana María
dc.subject.por.fl_str_mv Artigos
topic Artigos
description The paper presents the theoretical framework, methodology and results of the X Inter-American Report on Human Rights Education, produced in 2011 by the Inter-American Institute for Human Rights (Costa Rica) under the coordination of the author. The research examines the increasing problem of securing peaceful coexistence, safety and prevention of school violence in 17 Latin American countries from South, Central and North America, and the educational policies they have developed or are currently developing to face it, analyzed from a human rights perspective.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-02-07
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://doi.org/10.7458/SPP2013712331
url https://doi.org/10.7458/SPP2013712331
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv 2182-7907
0873-6529
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.publisher.none.fl_str_mv Mundos Sociais, CIES-IUL, Instituto Universitário de Lisboa (ISCTE-IUL)
publisher.none.fl_str_mv Mundos Sociais, CIES-IUL, Instituto Universitário de Lisboa (ISCTE-IUL)
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799131547864924160