A reflexão gramatical na aula de língua materna: porquê? quando? como?
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Livro |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://hdl.handle.net/10216/125506 |
Resumo: | This text discusses several dimensions of grammaticalrefl ection in L1 learning, trying to answer why, when and how to teachgrammar, questions that are closely related. After analyzing the currentsituation in Basic and Secondary Education in Portugal, it is proposed thata systematic pedagogical practice, able to relate grammar to discourse,literary or not, and endowed with a technical and a laboratory component,will allow the awareness of grammar by students and will tend to increasetheir linguistic competence. |
id |
RCAP_82bec76bfe23e326cebcb23f7900906d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio-aberto.up.pt:10216/125506 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
A reflexão gramatical na aula de língua materna: porquê? quando? como?LinguísticaLinguisticsThis text discusses several dimensions of grammaticalrefl ection in L1 learning, trying to answer why, when and how to teachgrammar, questions that are closely related. After analyzing the currentsituation in Basic and Secondary Education in Portugal, it is proposed thata systematic pedagogical practice, able to relate grammar to discourse,literary or not, and endowed with a technical and a laboratory component,will allow the awareness of grammar by students and will tend to increasetheir linguistic competence.20192019-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bookapplication/pdfhttps://hdl.handle.net/10216/125506por10.21747/978-989-8969-20-0/linga4Brito, Ana MariaMorgado, CeldaOliveira, Maria do Carmoinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-29T12:59:49Zoai:repositorio-aberto.up.pt:10216/125506Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T23:31:19.240454Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
A reflexão gramatical na aula de língua materna: porquê? quando? como? |
title |
A reflexão gramatical na aula de língua materna: porquê? quando? como? |
spellingShingle |
A reflexão gramatical na aula de língua materna: porquê? quando? como? Brito, Ana Maria Linguística Linguistics |
title_short |
A reflexão gramatical na aula de língua materna: porquê? quando? como? |
title_full |
A reflexão gramatical na aula de língua materna: porquê? quando? como? |
title_fullStr |
A reflexão gramatical na aula de língua materna: porquê? quando? como? |
title_full_unstemmed |
A reflexão gramatical na aula de língua materna: porquê? quando? como? |
title_sort |
A reflexão gramatical na aula de língua materna: porquê? quando? como? |
author |
Brito, Ana Maria |
author_facet |
Brito, Ana Maria Morgado, Celda Oliveira, Maria do Carmo |
author_role |
author |
author2 |
Morgado, Celda Oliveira, Maria do Carmo |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Brito, Ana Maria Morgado, Celda Oliveira, Maria do Carmo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Linguística Linguistics |
topic |
Linguística Linguistics |
description |
This text discusses several dimensions of grammaticalrefl ection in L1 learning, trying to answer why, when and how to teachgrammar, questions that are closely related. After analyzing the currentsituation in Basic and Secondary Education in Portugal, it is proposed thata systematic pedagogical practice, able to relate grammar to discourse,literary or not, and endowed with a technical and a laboratory component,will allow the awareness of grammar by students and will tend to increasetheir linguistic competence. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019 2019-01-01T00:00:00Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/book |
format |
book |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://hdl.handle.net/10216/125506 |
url |
https://hdl.handle.net/10216/125506 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
10.21747/978-989-8969-20-0/linga4 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799135622810566656 |