School bullying

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Smith, Peter K.
Data de Publicação: 2012
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10071/5393
Resumo: Bullying is defined as a systematic abuse of power; the development of the research program on school bullying is outlined over four phases. The distinctive nature of cyberbullying, and also of identity-based bullying, is outlined. Measurement methods are discussed, and the kinds of prevalence rates obtained. A range of risk factors for involvement as a bully, or victim, are summarized. A range of school-based interventions are described, together with discussion of a meta-analysis of their outcomes. In summary, research and practice have gone hand-in-hand in the research reviewed, and have had some success in at least reducing what is a significant problem in the lives of many children.
id RCAP_83ea8d50359e083bcb484d4431daad46
oai_identifier_str oai:repositorio.iscte-iul.pt:10071/5393
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling School bullyingBullyingVictimCyberCopingInterventionVítimaCyber/virtualLidar/enfrentarIntervençãoHarceleurVictimeCyber-harcèlementGérer/affronterInterventionVíctimaCyber/virtualLidiar/enfrentarIntervenciónBullying is defined as a systematic abuse of power; the development of the research program on school bullying is outlined over four phases. The distinctive nature of cyberbullying, and also of identity-based bullying, is outlined. Measurement methods are discussed, and the kinds of prevalence rates obtained. A range of risk factors for involvement as a bully, or victim, are summarized. A range of school-based interventions are described, together with discussion of a meta-analysis of their outcomes. In summary, research and practice have gone hand-in-hand in the research reviewed, and have had some success in at least reducing what is a significant problem in the lives of many children.O bullying é definido como um abuso sistemático de poder. O desenvolvimento do programa de pesquisa sobre bullying escolar é delineado em quatro fases. É sublinhada a natureza distinta do cyberbullying, e também da identidade baseada no bullying. Discute-se os métodos de medição e os tipos de taxas de prevalência obtidos. Enuncia-se um conjunto de fatores de risco para o envolvimento como agressor/vítima. Descreve-se uma série de intervenções centradas na escola juntamente com a discussão de uma meta-análise dos seus resultados. Em resumo, a investigação e a prática têm andado a par na pesquisa analisada, e tiveram algum sucesso pelo menos em reduzir o que é um problema significativo na vida de muitas crianças.Le harcèlement est défini comme un abus systématique de pouvoir. Le développement du programme de recherche sur le harcèlement à l’école se décline en quatre phases. La nature distincte du cyber-harcèlement, ainsi que de l’identifié fondée sur le harcèlement, est soulignée. Les méthodes de mesure sont discutées et les types de taux de prévalence obtenus. Un ensemble de facteurs de risque pour devenir un harceleur ou une victime sont énoncés. Une série d’interventions centrées sur l’école sont décrites, avec la discussion d’une méta-analyse des résultats. En résumé, la recherche et la pratique se côtoient dans la recherche analysée, et elles ont du moins contribué à réduire un problème important dans la vie de beaucoup d’enfants.El bullying es definido como un abuso sistemático de poder. El desarrollo del programa de investigación sobre bullying escolar está delineado en cuatro fases. La naturaleza distinta del cyberbullying, y también de la identidad basada en el bullying, son subrayados. Se discuten los métodos de medición y los tipos de tasas de prevalencia obtenidos. Se encuentran resumidos un conjunto de factores de riesgo para la transformación como un agresor, o víctima. Una serie de intervenciones centradas en la escuela son descritas, conjuntamente con la discusión de un meta-análisis de sus resultados. En resumen, la investigación y la práctica van de la mano en la pesquisa analizada, y tuvieron algún éxito por lo menos en reducir lo que es un problema significativo en la vida de muchos niños.Mundos Sociais/CIES-IUL2013-08-07T10:52:11Z2013-01-01T00:00:00Z2013-012012-01info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10071/5393eng0873-652910.7458/SPP2012702332Smith, Peter K.info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-09T17:47:33Zoai:repositorio.iscte-iul.pt:10071/5393Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T22:23:04.502134Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv School bullying
title School bullying
spellingShingle School bullying
Smith, Peter K.
Bullying
Victim
Cyber
Coping
Intervention
Vítima
Cyber/virtual
Lidar/enfrentar
Intervenção
Harceleur
Victime
Cyber-harcèlement
Gérer/affronter
Intervention
Víctima
Cyber/virtual
Lidiar/enfrentar
Intervención
title_short School bullying
title_full School bullying
title_fullStr School bullying
title_full_unstemmed School bullying
title_sort School bullying
author Smith, Peter K.
author_facet Smith, Peter K.
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Smith, Peter K.
dc.subject.por.fl_str_mv Bullying
Victim
Cyber
Coping
Intervention
Vítima
Cyber/virtual
Lidar/enfrentar
Intervenção
Harceleur
Victime
Cyber-harcèlement
Gérer/affronter
Intervention
Víctima
Cyber/virtual
Lidiar/enfrentar
Intervención
topic Bullying
Victim
Cyber
Coping
Intervention
Vítima
Cyber/virtual
Lidar/enfrentar
Intervenção
Harceleur
Victime
Cyber-harcèlement
Gérer/affronter
Intervention
Víctima
Cyber/virtual
Lidiar/enfrentar
Intervención
description Bullying is defined as a systematic abuse of power; the development of the research program on school bullying is outlined over four phases. The distinctive nature of cyberbullying, and also of identity-based bullying, is outlined. Measurement methods are discussed, and the kinds of prevalence rates obtained. A range of risk factors for involvement as a bully, or victim, are summarized. A range of school-based interventions are described, together with discussion of a meta-analysis of their outcomes. In summary, research and practice have gone hand-in-hand in the research reviewed, and have had some success in at least reducing what is a significant problem in the lives of many children.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-01
2013-08-07T10:52:11Z
2013-01-01T00:00:00Z
2013-01
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10071/5393
url http://hdl.handle.net/10071/5393
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv 0873-6529
10.7458/SPP2012702332
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Mundos Sociais/CIES-IUL
publisher.none.fl_str_mv Mundos Sociais/CIES-IUL
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799134792706424832