In-training Pre-Primary education teachers’ perceptions of sustainability

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Cantó Doménech, José
Data de Publicação: 2016
Tipo de documento: Artigo
Idioma: spa
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.34624/id.v8i1.3103
Resumo: This communication shows an action carried out with a group of 62 students on the degree of kindergarten teachers in the field of sustainability training. a survey open format was intended to inquire about their perceptions of what it means for them and they sustainability, and the actions needed to achieve sustainable development actions was used. The initial findings of the study show that teachers in training participant, has an incomplete and biased knowledge on sustainable development and on the players that must be involved in finding solutions and actions to implement. The results also show that there are different perceptions deficits, which if not corrected will adversely impact when exercising teaching at the first stage of education.
id RCAP_844a7a489bd573949d18c73f46b9e0ee
oai_identifier_str oai:proa.ua.pt:article/3103
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling In-training Pre-Primary education teachers’ perceptions of sustainabilityPercepción de la sostenibilidad en los maestros en formación de educación infantilThis communication shows an action carried out with a group of 62 students on the degree of kindergarten teachers in the field of sustainability training. a survey open format was intended to inquire about their perceptions of what it means for them and they sustainability, and the actions needed to achieve sustainable development actions was used. The initial findings of the study show that teachers in training participant, has an incomplete and biased knowledge on sustainable development and on the players that must be involved in finding solutions and actions to implement. The results also show that there are different perceptions deficits, which if not corrected will adversely impact when exercising teaching at the first stage of education.La presente comunicación muestra una acción llevada a cabo con un grupo de 62 alumnos del grado de maestros de educación infantil en el ámbito de la formación en sostenibilidad. Se utilizó una encuesta con formato abierto con la que se pretendía indagar sobre sus percepciones sobre lo que representa para ellos y ellas la sostenibilidad, así como sobre las acciones necesarias para conseguir un desarrollo sostenible. Las conclusiones iniciales del estudio nos muestran que el profesorado en formación participante, posee un conocimiento incompleto y sesgado sobre el desarrollo sostenible, así como sobre los actores que deben de implicarse en la búsqueda de soluciones y las acciones a implementar. Los resultados obtenidos muestran, además, que existen distintos déficits en sus percepciones, los cuales si no son corregidos repercutirán negativamente cuando ejerzan su labor docente en la primera etapa educativa.Esta comunicação mostra uma ação realizada com um grupo de 62 estudantes do grau de educadores de infância, no campo da formação para a sustentabilidade. Foi utilizado um questionário com formato aberto, visando conhecer as suas perceções acerca do significado de sustentabilidade, bem como sobre as ações necessárias para promover um desenvolvimento sustentável. As conclusões iniciais do estudo mostram que os professores em formação, participantes no estudo, têm um conhecimento incompleto e parcial sobre o desenvolvimento sustentável e sobre as soluções e ações a implementar. Os resultados mostram, também, que existem diferentes défices nas suas perceções e que se estas não forem corrigidas terão um impacto negativo no seu trabalho docente na primeira etapa da educação.Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro2016-07-05info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/id.v8i1.3103https://doi.org/10.34624/id.v8i1.3103Indagatio Didactica; Vol 8 No 1 (2016); 96-109Indagatio Didactica; Vol. 8 Núm. 1 (2016); 96-109Indagatio Didactica; Vol. 8 No 1 (2016); 96-109Indagatio Didactica; vol. 8 n.º 1 (2016); 96-1091647-3582reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPspahttps://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/3103https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/3103/2446Cantó Doménech, Joséinfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-09-22T10:15:09Zoai:proa.ua.pt:article/3103Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T20:30:00.410666Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv In-training Pre-Primary education teachers’ perceptions of sustainability
Percepción de la sostenibilidad en los maestros en formación de educación infantil
title In-training Pre-Primary education teachers’ perceptions of sustainability
spellingShingle In-training Pre-Primary education teachers’ perceptions of sustainability
Cantó Doménech, José
title_short In-training Pre-Primary education teachers’ perceptions of sustainability
title_full In-training Pre-Primary education teachers’ perceptions of sustainability
title_fullStr In-training Pre-Primary education teachers’ perceptions of sustainability
title_full_unstemmed In-training Pre-Primary education teachers’ perceptions of sustainability
title_sort In-training Pre-Primary education teachers’ perceptions of sustainability
author Cantó Doménech, José
author_facet Cantó Doménech, José
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Cantó Doménech, José
description This communication shows an action carried out with a group of 62 students on the degree of kindergarten teachers in the field of sustainability training. a survey open format was intended to inquire about their perceptions of what it means for them and they sustainability, and the actions needed to achieve sustainable development actions was used. The initial findings of the study show that teachers in training participant, has an incomplete and biased knowledge on sustainable development and on the players that must be involved in finding solutions and actions to implement. The results also show that there are different perceptions deficits, which if not corrected will adversely impact when exercising teaching at the first stage of education.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-07-05
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://doi.org/10.34624/id.v8i1.3103
https://doi.org/10.34624/id.v8i1.3103
url https://doi.org/10.34624/id.v8i1.3103
dc.language.iso.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/3103
https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/3103/2446
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro
publisher.none.fl_str_mv Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro
dc.source.none.fl_str_mv Indagatio Didactica; Vol 8 No 1 (2016); 96-109
Indagatio Didactica; Vol. 8 Núm. 1 (2016); 96-109
Indagatio Didactica; Vol. 8 No 1 (2016); 96-109
Indagatio Didactica; vol. 8 n.º 1 (2016); 96-109
1647-3582
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799133567729532928