In-training Pre-Primary education teachers’ perceptions of sustainability
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | spa |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34624/id.v8i1.3103 |
Resumo: | This communication shows an action carried out with a group of 62 students on the degree of kindergarten teachers in the field of sustainability training. a survey open format was intended to inquire about their perceptions of what it means for them and they sustainability, and the actions needed to achieve sustainable development actions was used. The initial findings of the study show that teachers in training participant, has an incomplete and biased knowledge on sustainable development and on the players that must be involved in finding solutions and actions to implement. The results also show that there are different perceptions deficits, which if not corrected will adversely impact when exercising teaching at the first stage of education. |
id |
RCAP_844a7a489bd573949d18c73f46b9e0ee |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:proa.ua.pt:article/3103 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
In-training Pre-Primary education teachers’ perceptions of sustainabilityPercepción de la sostenibilidad en los maestros en formación de educación infantilThis communication shows an action carried out with a group of 62 students on the degree of kindergarten teachers in the field of sustainability training. a survey open format was intended to inquire about their perceptions of what it means for them and they sustainability, and the actions needed to achieve sustainable development actions was used. The initial findings of the study show that teachers in training participant, has an incomplete and biased knowledge on sustainable development and on the players that must be involved in finding solutions and actions to implement. The results also show that there are different perceptions deficits, which if not corrected will adversely impact when exercising teaching at the first stage of education.La presente comunicación muestra una acción llevada a cabo con un grupo de 62 alumnos del grado de maestros de educación infantil en el ámbito de la formación en sostenibilidad. Se utilizó una encuesta con formato abierto con la que se pretendía indagar sobre sus percepciones sobre lo que representa para ellos y ellas la sostenibilidad, así como sobre las acciones necesarias para conseguir un desarrollo sostenible. Las conclusiones iniciales del estudio nos muestran que el profesorado en formación participante, posee un conocimiento incompleto y sesgado sobre el desarrollo sostenible, así como sobre los actores que deben de implicarse en la búsqueda de soluciones y las acciones a implementar. Los resultados obtenidos muestran, además, que existen distintos déficits en sus percepciones, los cuales si no son corregidos repercutirán negativamente cuando ejerzan su labor docente en la primera etapa educativa.Esta comunicação mostra uma ação realizada com um grupo de 62 estudantes do grau de educadores de infância, no campo da formação para a sustentabilidade. Foi utilizado um questionário com formato aberto, visando conhecer as suas perceções acerca do significado de sustentabilidade, bem como sobre as ações necessárias para promover um desenvolvimento sustentável. As conclusões iniciais do estudo mostram que os professores em formação, participantes no estudo, têm um conhecimento incompleto e parcial sobre o desenvolvimento sustentável e sobre as soluções e ações a implementar. Os resultados mostram, também, que existem diferentes défices nas suas perceções e que se estas não forem corrigidas terão um impacto negativo no seu trabalho docente na primeira etapa da educação.Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro2016-07-05info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/id.v8i1.3103https://doi.org/10.34624/id.v8i1.3103Indagatio Didactica; Vol 8 No 1 (2016); 96-109Indagatio Didactica; Vol. 8 Núm. 1 (2016); 96-109Indagatio Didactica; Vol. 8 No 1 (2016); 96-109Indagatio Didactica; vol. 8 n.º 1 (2016); 96-1091647-3582reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPspahttps://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/3103https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/3103/2446Cantó Doménech, Joséinfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-09-22T10:15:09Zoai:proa.ua.pt:article/3103Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T20:30:00.410666Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
In-training Pre-Primary education teachers’ perceptions of sustainability Percepción de la sostenibilidad en los maestros en formación de educación infantil |
title |
In-training Pre-Primary education teachers’ perceptions of sustainability |
spellingShingle |
In-training Pre-Primary education teachers’ perceptions of sustainability Cantó Doménech, José |
title_short |
In-training Pre-Primary education teachers’ perceptions of sustainability |
title_full |
In-training Pre-Primary education teachers’ perceptions of sustainability |
title_fullStr |
In-training Pre-Primary education teachers’ perceptions of sustainability |
title_full_unstemmed |
In-training Pre-Primary education teachers’ perceptions of sustainability |
title_sort |
In-training Pre-Primary education teachers’ perceptions of sustainability |
author |
Cantó Doménech, José |
author_facet |
Cantó Doménech, José |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Cantó Doménech, José |
description |
This communication shows an action carried out with a group of 62 students on the degree of kindergarten teachers in the field of sustainability training. a survey open format was intended to inquire about their perceptions of what it means for them and they sustainability, and the actions needed to achieve sustainable development actions was used. The initial findings of the study show that teachers in training participant, has an incomplete and biased knowledge on sustainable development and on the players that must be involved in finding solutions and actions to implement. The results also show that there are different perceptions deficits, which if not corrected will adversely impact when exercising teaching at the first stage of education. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-07-05 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.34624/id.v8i1.3103 https://doi.org/10.34624/id.v8i1.3103 |
url |
https://doi.org/10.34624/id.v8i1.3103 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/3103 https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/3103/2446 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro |
publisher.none.fl_str_mv |
Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro |
dc.source.none.fl_str_mv |
Indagatio Didactica; Vol 8 No 1 (2016); 96-109 Indagatio Didactica; Vol. 8 Núm. 1 (2016); 96-109 Indagatio Didactica; Vol. 8 No 1 (2016); 96-109 Indagatio Didactica; vol. 8 n.º 1 (2016); 96-109 1647-3582 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799133567729532928 |