Identificação dos Media Sociais utilizados pelas organizações de gestão de destinos: o caso de estudo do destino turístico Serra da Estrela
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Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34624/rtd.v1i17/18.12845 |
Resumo: | Tourism is an economic sector in which information plays a primary role and, therefore, highly influenced by the emergence of social media.Currently, the widespread use of social media and, in particular, the exponential growth of social networking platforms is creating global changes in the promotion of tourist destinations, with a well-defined strategy for incorporating usergenerated contents (UGC). Due to this, the Destination Management Organizations (DMO), as dynamic organizations, whose primary goal is the promotion of tourist destinations, have to adapt to this new reality in order to meet the challenges produced by this new paradigm of interaction and communication.This paper analyses the use of social media by organizations linked to the tourist destination “Serra da Estrela” in order to identify which are being used and if there is a concern with valuing UGC.As methodology, we developed an observation grid, where the collected data, from the DMO websites considered in the study, were registered by the researchers. |
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Identificação dos Media Sociais utilizados pelas organizações de gestão de destinos: o caso de estudo do destino turístico Serra da EstrelaTourism is an economic sector in which information plays a primary role and, therefore, highly influenced by the emergence of social media.Currently, the widespread use of social media and, in particular, the exponential growth of social networking platforms is creating global changes in the promotion of tourist destinations, with a well-defined strategy for incorporating usergenerated contents (UGC). Due to this, the Destination Management Organizations (DMO), as dynamic organizations, whose primary goal is the promotion of tourist destinations, have to adapt to this new reality in order to meet the challenges produced by this new paradigm of interaction and communication.This paper analyses the use of social media by organizations linked to the tourist destination “Serra da Estrela” in order to identify which are being used and if there is a concern with valuing UGC.As methodology, we developed an observation grid, where the collected data, from the DMO websites considered in the study, were registered by the researchers. O turismo como um dos setores económicos onde a informação desempenha um papel fundamental é consequentemente um dos mais influenciados pela emergência dos media sociais.Atualmente, a utilização generalizada de media social e, em especial, o crescimento exponencial das plataformas de redes sociais, estão a provocar alterações radicais na promoção dos destinos turísticos, com uma estratégia clara de incorporação de conteúdos gerados pelos utilizadores (CGU) na Internet.Perante esta realidade, as Destination Management Organization – Organizações de Gestão de Destinos (DMO), como organizações dinâmicas, cujo objetivo é a promoção dos destinos turísticos têm que se adaptar de forma a enquadrar-se perante os desafios colocados por este novo paradigma de interação e comunicação.O trabalho apresentado neste artigo faz uma análise da utilização de medias sociais por entidades ligadas ao destino turístico Serra da Estrela, identificando os adotados e, se existe alguma preocupação com a valorização de conteúdos gerados pelos utilizadores.A metodologia utilizada foi baseada na construção de uma grelha de observação, onde foram registados pelos investigadores os dados recolhidos relativos a cada um dos websites das DMO consideradas. Departamento de Economia, Gestão, Engenharia Industrial e Turismo da Universidade de Aveiro2012-01-01T00:00:00Zjournal articleinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/rtd.v1i17/18.12845oai:proa.ua.pt:article/12845Journal of Tourism & Development; Vol 1 No 17/18 (2012); 311-320Revista Turismo & Desenvolvimento; vol. 1 n.º 17/18 (2012); 311-3202182-14531645-9261reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/12845https://doi.org/10.34624/rtd.v1i17/18.12845https://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/12845/8525http://creativecommons.org/licenses/by/4.0.info:eu-repo/semantics/openAccessRoque, VitorFernandes, GonçaloRaposo, Rui2022-09-26T10:57:09Zoai:proa.ua.pt:article/12845Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:05:50.339972Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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