Violence at school, socialisation processes and forms of regulation

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Sebastião, João
Data de Publicação: 2013
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.7458/SPP2013712328
Resumo: This article’s goal is to analyse some of the dimensions of the social debate on school violence, in that the issues in play bring together social conceptions about childhood, education policies, and the way societies that can be said to represent advanced modernity are evolving. The author seeks to help improve our knowledge about the efficacy of child socialisation policies and the diverse and contradictory way in which they are put into practice locally.
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spelling Violence at school, socialisation processes and forms of regulationViolencia en la escuela, procesos de socialización y formas de regulaciónViolence à l’école, processus de socialisation et modes de régulationViolência na escola, processos de socialização e formas de regulaçãoArtigosThis article’s goal is to analyse some of the dimensions of the social debate on school violence, in that the issues in play bring together social conceptions about childhood, education policies, and the way societies that can be said to represent advanced modernity are evolving. The author seeks to help improve our knowledge about the efficacy of child socialisation policies and the diverse and contradictory way in which they are put into practice locally.Este artículo tiene como objetivo analizar algunas de las dimensiones del debate social sobre la violencia en la escuela, ya que en él, se entrecruzan concepciones sociales sobre la infancia, las políticas educativas y la evolución de las sociedades de modernidad avanzada. De esta forma, se procura contribuir para un mejor conocimiento sobre la eficacia de las políticas de socialización infantil y la forma diversa y contradictoria como son concretizadas localmente.Cet article analyse certaines dimensions du débat social autour de la violence à l’école, en abordant les conceptions sociales sur l’enfance, les politiques éducatives et l’évolution des sociétés les plus modernes. Il s’agit de contribuer à une meilleure connaissance de l’efficacité des politiques de socialisation des enfants et des manières différentes et contradictoires dont elles sont mises en œuvre au plan local.Este artigo tem como objetivo analisar algumas das dimensões do debate social sobre a violência na escola, já que nele se cruzam conceções sociais sobre a infância, as políticas educativas e a evolução das sociedades de modernidade avançada. Procura-se assim contribuir para um melhor conhecimento sobre a eficácia das políticas de socialização infantil e a forma diversa e contraditória como estas são concretizadas localmente.Mundos Sociais, CIES-IUL, Instituto Universitário de Lisboa (ISCTE-IUL)2013-02-07info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articlehttps://doi.org/10.7458/SPP2013712328eng2182-79070873-6529Sebastião, Joãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-03-28T12:16:23Zoai:ojs.revistas.rcaap.pt:article/2328Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T17:46:25.713456Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
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