Programa competências integradas : perceção dos professores e psicólogos
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10451/42680 |
Resumo: | © Federação Brasileira de Terapias Cognitivas |
id |
RCAP_8afcc0baa233ce147a45db210d79fc20 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ul.pt:10451/42680 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Programa competências integradas : perceção dos professores e psicólogosIntegrated skills program : perception of teachers and psychologistsHealth promotionSocial and personal skillsPrograms assessment© Federação Brasileira de Terapias CognitivasThe aim is to study the impact of the implementation of a program to promote social and emotional competences in an education center, based on teachers and psychologist perception. This study included teachers’ perceptions of 755 students aged 9 to 21 years, 24.0% with 12 or less years, 26.0% from 13 to 15 years and 50.1% with 16 or more years of schooling. age. 59.5% are boys and 9.3% are under the Individual Educational Program (PEI). The study of the socio-emotional skills scale reveals good psychometric properties and reveals to be a good contribution to the evaluation of competences in childhood and adolescence. According to the perception of the teachers and psychologists who implemented the program, there is an increase in competences in most of the dimensions of the scale, namely global competences, advanced skills, skills in dealing with feelings, skills that are alternative to aggression and planning between the pre and post intervention moments. The study contributes to the research and evaluation of intervention in children and adolescents, especially in the prevention and promotion of personal and social skills and healthy development.Federação Brasileira de Terapias CognitivasRepositório da Universidade de LisboaGaspar, TaniaCerqueira, AnaBranquinho, Cátia Sofia dos SantosMatos, MG2020-04-02T13:00:42Z20192019-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10451/42680porRevista Brasileira de Terapias Cognitivas 2019•15(2) • pp.141-1501808-568710.5935/1808-5687.201900201982-3746info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-08T16:42:44Zoai:repositorio.ul.pt:10451/42680Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T21:55:38.099678Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Programa competências integradas : perceção dos professores e psicólogos Integrated skills program : perception of teachers and psychologists |
title |
Programa competências integradas : perceção dos professores e psicólogos |
spellingShingle |
Programa competências integradas : perceção dos professores e psicólogos Gaspar, Tania Health promotion Social and personal skills Programs assessment |
title_short |
Programa competências integradas : perceção dos professores e psicólogos |
title_full |
Programa competências integradas : perceção dos professores e psicólogos |
title_fullStr |
Programa competências integradas : perceção dos professores e psicólogos |
title_full_unstemmed |
Programa competências integradas : perceção dos professores e psicólogos |
title_sort |
Programa competências integradas : perceção dos professores e psicólogos |
author |
Gaspar, Tania |
author_facet |
Gaspar, Tania Cerqueira, Ana Branquinho, Cátia Sofia dos Santos Matos, MG |
author_role |
author |
author2 |
Cerqueira, Ana Branquinho, Cátia Sofia dos Santos Matos, MG |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Repositório da Universidade de Lisboa |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Gaspar, Tania Cerqueira, Ana Branquinho, Cátia Sofia dos Santos Matos, MG |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Health promotion Social and personal skills Programs assessment |
topic |
Health promotion Social and personal skills Programs assessment |
description |
© Federação Brasileira de Terapias Cognitivas |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019 2019-01-01T00:00:00Z 2020-04-02T13:00:42Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10451/42680 |
url |
http://hdl.handle.net/10451/42680 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Terapias Cognitivas 2019•15(2) • pp.141-150 1808-5687 10.5935/1808-5687.20190020 1982-3746 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Federação Brasileira de Terapias Cognitivas |
publisher.none.fl_str_mv |
Federação Brasileira de Terapias Cognitivas |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799134497731510272 |