Efeito das Ações de Marketing na Escola sobre o Comportamento de Consumo

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Afonso, Ana
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Afonso, Oscar, Bandeira, Ana M.
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10400.22/21899
Resumo: Our study aims to analyze the effect of marketing actions in schools, driven by health-food companies, on the consumption behavior of students to understand whether they (a) show higher preference for healthy food and drinks; (b) choose to take such goods home; are aware that consuming these goods is a healthy habit; and (c) realize that sales of the companies that produce such health foods and drinks improve. We wish to contribute to the literature by using an experimental exercise in three schools in Porto district, Portugal. Our sample included 307 students aged from 6 to 16 years old, with 153(154) students belonging to the experimental (control) group. The regression results confirm our hypotheses. In particular, we found that the level of education of parents did not seem to have an impact, the results across male and female students are very close and that students’ age did not affect the results between groups, but did affect score values.
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spelling Efeito das Ações de Marketing na Escola sobre o Comportamento de ConsumoHealth-food firmsBusiness performanceIn-school marketing actionsConsumption behaviorChildren and adolescentsAções de marketing na escolaDesempenho empresarialEmpresas de alimentos saudáveisCrianças e adolescentesOur study aims to analyze the effect of marketing actions in schools, driven by health-food companies, on the consumption behavior of students to understand whether they (a) show higher preference for healthy food and drinks; (b) choose to take such goods home; are aware that consuming these goods is a healthy habit; and (c) realize that sales of the companies that produce such health foods and drinks improve. We wish to contribute to the literature by using an experimental exercise in three schools in Porto district, Portugal. Our sample included 307 students aged from 6 to 16 years old, with 153(154) students belonging to the experimental (control) group. The regression results confirm our hypotheses. In particular, we found that the level of education of parents did not seem to have an impact, the results across male and female students are very close and that students’ age did not affect the results between groups, but did affect score values.Este estudo tem como objetivo analisar o efeito das ações de marketing nas escolas, conduzidas por empresas de alimentos saudáveis, sobre o comportamento de consumo dos estudantes. O objetivo é entender se essas ações levam os estudantes a preferir alimentos e bebidas saudáveis, se passam a aconselhar esses alimentos e bebidas em casa, se estão cientes de que o consumo desses bens melhora a saúde, e se têm a perceção de que as empresas de alimentos e bebidas saudáveis melhoram as vendas com essas ações. Para o efeito conduziu-se um exercício experimental em três escolas do distrito do Porto, Portugal. A amostra incluiu 307 estudantes dos 6 aos 16 anos. Os estudantes pertencentes ao grupo experimental (controle) foram 153 (154) e foi usado um questionário para obter os dados quantitativos necessários. Os resultados, obtidos por meio de técnicas estatísticas e econométricas, confirmam as hipóteses. Os resultados são independentes da escola, do nível de educação dos pais, do sexo e da idade dos estudantesRepositório Científico do Instituto Politécnico do PortoAfonso, AnaAfonso, OscarBandeira, Ana M.2023-01-26T13:54:51Z20222022-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.22/21899eng10.14195/2183-203X_54_2info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-03-13T13:18:15Zoai:recipp.ipp.pt:10400.22/21899Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T17:41:59.802784Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
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