The discovery of the stages of inclusion theatre as a strategy and inclusive learning optimizer

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Guimarães, Susana M. R.
Data de Publicação: 2012
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/147
Resumo: This paper describes the empirical process of a study (2005), whose objective inhabits in the gauging of the impact of the theater, in the development of the pupil with mental deficiency (MD) in a public school context. The studied areas are the learning, the inter subject study, the civic values, the self-esteem, the self-concept, the creativity and the inclusion, in normalizing contexts. The methods that we used consist of the direct observation and the non structured interview, directed to teachers, other professionals of the area of the MD, people engaged in the education field, pupils with and without MD, psychologists and an actor.
id RCAP_8e1fd10ddec04ca69fda203941c6f832
oai_identifier_str oai:ojs2.eras.mundis.pt:article/147
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling The discovery of the stages of inclusion theatre as a strategy and inclusive learning optimizerÀ DESCOBERTA DOS PALCOS DA INCLUSÃO: O TEATRO COMO ESTRATÉGIA INCLUSIVA E OTIMIZADORA DAS APRENDIZAGENSTheatremental deficiencyinclusionTeatroDeficiência MentalInclusãoThis paper describes the empirical process of a study (2005), whose objective inhabits in the gauging of the impact of the theater, in the development of the pupil with mental deficiency (MD) in a public school context. The studied areas are the learning, the inter subject study, the civic values, the self-esteem, the self-concept, the creativity and the inclusion, in normalizing contexts. The methods that we used consist of the direct observation and the non structured interview, directed to teachers, other professionals of the area of the MD, people engaged in the education field, pupils with and without MD, psychologists and an actor.Este artigo descreve o processo empírico de um estudo (2005), cujo objetivo reside na aferição do impacto do teatro, no desenvolvimento do aluno com deficiência mental (DM) em contexto escolar público. As áreas estudadas são as aprendizagens, a interdisciplinaridade, o civismo, a auto-estima, o auto-conceito, a criatividade e a inclusão, em contextos normalizantes. Os métodos utilizados consistem na observação direta e na entrevista semi-estruturada, a professores e outros profissionais da área da DM, encarregados de educação, alunos portadores de DM em contextos de teatro, alunos sem DM, psicólogos e um ator.MUNDIS2012-06-30T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/otherinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/147oai:ojs2.eras.mundis.pt:article/147ERAS | Revista Europeia de Estudos Artísticos ; Vol. 3 N.º 2 (2012): 9.ª Edição | ERAS; 12-641647-35582184-2116reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/147https://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/147/145Direitos de Autor (c) 2022 ERAS | Revista Europeia de Estudos Artísticosinfo:eu-repo/semantics/openAccessGuimarães, Susana M. R.2022-09-05T13:57:45Zoai:ojs2.eras.mundis.pt:article/147Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T15:10:49.897930Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv The discovery of the stages of inclusion theatre as a strategy and inclusive learning optimizer
À DESCOBERTA DOS PALCOS DA INCLUSÃO: O TEATRO COMO ESTRATÉGIA INCLUSIVA E OTIMIZADORA DAS APRENDIZAGENS
title The discovery of the stages of inclusion theatre as a strategy and inclusive learning optimizer
spellingShingle The discovery of the stages of inclusion theatre as a strategy and inclusive learning optimizer
Guimarães, Susana M. R.
Theatre
mental deficiency
inclusion
Teatro
Deficiência Mental
Inclusão
title_short The discovery of the stages of inclusion theatre as a strategy and inclusive learning optimizer
title_full The discovery of the stages of inclusion theatre as a strategy and inclusive learning optimizer
title_fullStr The discovery of the stages of inclusion theatre as a strategy and inclusive learning optimizer
title_full_unstemmed The discovery of the stages of inclusion theatre as a strategy and inclusive learning optimizer
title_sort The discovery of the stages of inclusion theatre as a strategy and inclusive learning optimizer
author Guimarães, Susana M. R.
author_facet Guimarães, Susana M. R.
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Guimarães, Susana M. R.
dc.subject.por.fl_str_mv Theatre
mental deficiency
inclusion
Teatro
Deficiência Mental
Inclusão
topic Theatre
mental deficiency
inclusion
Teatro
Deficiência Mental
Inclusão
description This paper describes the empirical process of a study (2005), whose objective inhabits in the gauging of the impact of the theater, in the development of the pupil with mental deficiency (MD) in a public school context. The studied areas are the learning, the inter subject study, the civic values, the self-esteem, the self-concept, the creativity and the inclusion, in normalizing contexts. The methods that we used consist of the direct observation and the non structured interview, directed to teachers, other professionals of the area of the MD, people engaged in the education field, pupils with and without MD, psychologists and an actor.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-06-30T00:00:00Z
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/other
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/147
oai:ojs2.eras.mundis.pt:article/147
url https://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/147
identifier_str_mv oai:ojs2.eras.mundis.pt:article/147
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/147
https://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/147/145
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos de Autor (c) 2022 ERAS | Revista Europeia de Estudos Artísticos
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos de Autor (c) 2022 ERAS | Revista Europeia de Estudos Artísticos
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv MUNDIS
publisher.none.fl_str_mv MUNDIS
dc.source.none.fl_str_mv ERAS | Revista Europeia de Estudos Artísticos ; Vol. 3 N.º 2 (2012): 9.ª Edição | ERAS; 12-64
1647-3558
2184-2116
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799129978608025600