The discovery of the stages of inclusion theatre as a strategy and inclusive learning optimizer
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Data de Publicação: | 2012 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/147 |
Resumo: | This paper describes the empirical process of a study (2005), whose objective inhabits in the gauging of the impact of the theater, in the development of the pupil with mental deficiency (MD) in a public school context. The studied areas are the learning, the inter subject study, the civic values, the self-esteem, the self-concept, the creativity and the inclusion, in normalizing contexts. The methods that we used consist of the direct observation and the non structured interview, directed to teachers, other professionals of the area of the MD, people engaged in the education field, pupils with and without MD, psychologists and an actor. |
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The discovery of the stages of inclusion theatre as a strategy and inclusive learning optimizerÀ DESCOBERTA DOS PALCOS DA INCLUSÃO: O TEATRO COMO ESTRATÉGIA INCLUSIVA E OTIMIZADORA DAS APRENDIZAGENSTheatremental deficiencyinclusionTeatroDeficiência MentalInclusãoThis paper describes the empirical process of a study (2005), whose objective inhabits in the gauging of the impact of the theater, in the development of the pupil with mental deficiency (MD) in a public school context. The studied areas are the learning, the inter subject study, the civic values, the self-esteem, the self-concept, the creativity and the inclusion, in normalizing contexts. The methods that we used consist of the direct observation and the non structured interview, directed to teachers, other professionals of the area of the MD, people engaged in the education field, pupils with and without MD, psychologists and an actor.Este artigo descreve o processo empírico de um estudo (2005), cujo objetivo reside na aferição do impacto do teatro, no desenvolvimento do aluno com deficiência mental (DM) em contexto escolar público. As áreas estudadas são as aprendizagens, a interdisciplinaridade, o civismo, a auto-estima, o auto-conceito, a criatividade e a inclusão, em contextos normalizantes. Os métodos utilizados consistem na observação direta e na entrevista semi-estruturada, a professores e outros profissionais da área da DM, encarregados de educação, alunos portadores de DM em contextos de teatro, alunos sem DM, psicólogos e um ator.MUNDIS2012-06-30T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/otherinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/147oai:ojs2.eras.mundis.pt:article/147ERAS | Revista Europeia de Estudos Artísticos ; Vol. 3 N.º 2 (2012): 9.ª Edição | ERAS; 12-641647-35582184-2116reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/147https://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/147/145Direitos de Autor (c) 2022 ERAS | Revista Europeia de Estudos Artísticosinfo:eu-repo/semantics/openAccessGuimarães, Susana M. R.2022-09-05T13:57:45Zoai:ojs2.eras.mundis.pt:article/147Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T15:10:49.897930Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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