Theatre and Special Educational Needs
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/191 |
Resumo: | This article focuses on theorizing theater, with a view to its operational framework in school as a strategy of promoting learning and the inclusion of pupils with special educational needs (SEN), in general, and students with mental disabilities (DM), in particular. To this end, we reassemble the origin of theater, providing some definitions of this multidisciplinary art, its legal framework in the context of SEN and outlining its specificities, namely, the theatrical tools in the classroom, the teacher-director, the team behind the scenes and the importance of the role. |
id |
RCAP_2d44784ac936b00abdd91ea9dfdf5548 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.eras.mundis.pt:article/191 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Theatre and Special Educational NeedsO TEATRO E AS NECESSIDADES EDUCATIVAS ESPECIAISTheatreSpecial Educational Needs (SEN)InclusionTeatroNecessidades Educativas Especiais (NEE)InclusãoThis article focuses on theorizing theater, with a view to its operational framework in school as a strategy of promoting learning and the inclusion of pupils with special educational needs (SEN), in general, and students with mental disabilities (DM), in particular. To this end, we reassemble the origin of theater, providing some definitions of this multidisciplinary art, its legal framework in the context of SEN and outlining its specificities, namely, the theatrical tools in the classroom, the teacher-director, the team behind the scenes and the importance of the role.O presente artigo centra-se na teorização em torno do teatro, visando a sua operacionalização em enquadramento escolar, enquanto estratégia promotora das aprendizagens e da inclusão de alunos com necessidades educativas especiais (NEE), em geral, e alunos portadores de deficiência mental (DM), em particular. Para tal, remontamos à origem do teatro, providenciando algumas definições desta arte multidisciplinar, o seu enquadramento legal no contexto das NEE e traçando as suas especificidades; nomeadamente, os instrumentos teatrais na sala de aula, o professor-encenador, a equipa de bastidores e a importância do papel.MUNDIS2014-06-30T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/otherinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/191oai:ojs2.eras.mundis.pt:article/191ERAS | Revista Europeia de Estudos Artísticos ; Vol. 5 N.º 2 (2014): 17.ª Edição | ERAS; 28-421647-35582184-2116reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/191https://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/191/191Direitos de Autor (c) 2022 ERAS | Revista Europeia de Estudos Artísticosinfo:eu-repo/semantics/openAccessGuimarães , Susana M. R.2022-09-05T13:57:49Zoai:ojs2.eras.mundis.pt:article/191Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T15:10:52.474933Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Theatre and Special Educational Needs O TEATRO E AS NECESSIDADES EDUCATIVAS ESPECIAIS |
title |
Theatre and Special Educational Needs |
spellingShingle |
Theatre and Special Educational Needs Guimarães , Susana M. R. Theatre Special Educational Needs (SEN) Inclusion Teatro Necessidades Educativas Especiais (NEE) Inclusão |
title_short |
Theatre and Special Educational Needs |
title_full |
Theatre and Special Educational Needs |
title_fullStr |
Theatre and Special Educational Needs |
title_full_unstemmed |
Theatre and Special Educational Needs |
title_sort |
Theatre and Special Educational Needs |
author |
Guimarães , Susana M. R. |
author_facet |
Guimarães , Susana M. R. |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Guimarães , Susana M. R. |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Theatre Special Educational Needs (SEN) Inclusion Teatro Necessidades Educativas Especiais (NEE) Inclusão |
topic |
Theatre Special Educational Needs (SEN) Inclusion Teatro Necessidades Educativas Especiais (NEE) Inclusão |
description |
This article focuses on theorizing theater, with a view to its operational framework in school as a strategy of promoting learning and the inclusion of pupils with special educational needs (SEN), in general, and students with mental disabilities (DM), in particular. To this end, we reassemble the origin of theater, providing some definitions of this multidisciplinary art, its legal framework in the context of SEN and outlining its specificities, namely, the theatrical tools in the classroom, the teacher-director, the team behind the scenes and the importance of the role. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-06-30T00:00:00Z |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/other |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/191 oai:ojs2.eras.mundis.pt:article/191 |
url |
https://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/191 |
identifier_str_mv |
oai:ojs2.eras.mundis.pt:article/191 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/191 https://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/191/191 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2022 ERAS | Revista Europeia de Estudos Artísticos info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2022 ERAS | Revista Europeia de Estudos Artísticos |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
MUNDIS |
publisher.none.fl_str_mv |
MUNDIS |
dc.source.none.fl_str_mv |
ERAS | Revista Europeia de Estudos Artísticos ; Vol. 5 N.º 2 (2014): 17.ª Edição | ERAS; 28-42 1647-3558 2184-2116 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799129979374534656 |