Facebook: espaço de investigação & educação infantil

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Zadminas, Mariana Rodrigues
Data de Publicação: 2015
Outros Autores: Vasconcellos, Vera Maria Ramos de
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.34624/ilcj.v5i1.14719
Resumo: This study aims to evaluate, through a netnography intervention, via facebook, what teachers in early yearsEducation, in the city of Rio de Janeiro, graduates in Pedagogy from UERJ, have to say, on social networks, about their own knowledge and practices with babies in creches and EDI - Child Development Spaces. It discusses the role of facebook – as a shared training research tool – and its compatibility with training needs in education. The results point to a curriculum that needs to be rethought and to the acknowledgment of social networks as a formative space.
id RCAP_981dda30595497c9197e418798609732
oai_identifier_str oai:proa.ua.pt:article/14719
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Facebook: espaço de investigação & educação infantilThis study aims to evaluate, through a netnography intervention, via facebook, what teachers in early yearsEducation, in the city of Rio de Janeiro, graduates in Pedagogy from UERJ, have to say, on social networks, about their own knowledge and practices with babies in creches and EDI - Child Development Spaces. It discusses the role of facebook – as a shared training research tool – and its compatibility with training needs in education. The results point to a curriculum that needs to be rethought and to the acknowledgment of social networks as a formative space.Este estudio tiene como objetivo evaluar, a través de una intervención netnografica, a través de Facebook, loque la educación Profesores Niñez, la ciudad de Río de Janeiro, por supuesto graduados Pedagogía / UERJ , tiene que decir en las redes sociales en sus propios conocimientos y prácticas en la práctica con los bebés en guarderías y EDI - espacios de Desarrollo del niño. Discute el papel de facebook - herramienta de investigación de la formación compartida compatible con las necesidades de formación en materia de educación. Los resultados apuntan a un plan de estudios que tiene que ser repensado y redes sociales como un espacio formativo.O presente estudo busca avaliar, através de uma intervenção netnográfica, via facebook, o que os Professores de Educação Infantil, do município do Rio de Janeiro, egressos do curso de Pedagogia/UERJ, têm a dizer nas redes sociais sobre os próprios saberes e fazeres na prática com bebês em creches e em EDI - Espaços de Desenvolvimento Infantil. Discute o papel do facebook - ferramenta de investigação de formação compartilhada compatível com as necessidades de formação em Educação. Os resultados apontam para um currículo que precisa ser repensado e para o reconhecimento das redes sociais como espaço formativo.Universidade de Aveiro2015-01-01T00:00:00Zjournal articlejournal articlejournal articleinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/ilcj.v5i1.14719oai:proa.ua.pt:article/14719Internet Latent Corpus Journal; Vol 5 No 1 (2015); 27-38Internet Latent Corpus Journal; Vol. 5 Núm. 1 (2015); 27-38Internet Latent Corpus Journal; Vol. 5 No 1 (2015); 27-38Internet Latent Corpus Journal; vol. 5 n.º 1 (2015); 27-381647-7308reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/ilcj/article/view/14719https://doi.org/10.34624/ilcj.v5i1.14719https://proa.ua.pt/index.php/ilcj/article/view/14719/10108Direitos de Autor (c) 2015 Internet Latent Corpus Journalhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessZadminas, Mariana RodriguesVasconcellos, Vera Maria Ramos de2022-09-05T15:21:37Zoai:proa.ua.pt:article/14719Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T15:13:45.813584Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Facebook: espaço de investigação & educação infantil
title Facebook: espaço de investigação & educação infantil
spellingShingle Facebook: espaço de investigação & educação infantil
Zadminas, Mariana Rodrigues
title_short Facebook: espaço de investigação & educação infantil
title_full Facebook: espaço de investigação & educação infantil
title_fullStr Facebook: espaço de investigação & educação infantil
title_full_unstemmed Facebook: espaço de investigação & educação infantil
title_sort Facebook: espaço de investigação & educação infantil
author Zadminas, Mariana Rodrigues
author_facet Zadminas, Mariana Rodrigues
Vasconcellos, Vera Maria Ramos de
author_role author
author2 Vasconcellos, Vera Maria Ramos de
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Zadminas, Mariana Rodrigues
Vasconcellos, Vera Maria Ramos de
description This study aims to evaluate, through a netnography intervention, via facebook, what teachers in early yearsEducation, in the city of Rio de Janeiro, graduates in Pedagogy from UERJ, have to say, on social networks, about their own knowledge and practices with babies in creches and EDI - Child Development Spaces. It discusses the role of facebook – as a shared training research tool – and its compatibility with training needs in education. The results point to a curriculum that needs to be rethought and to the acknowledgment of social networks as a formative space.
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015-01-01T00:00:00Z
dc.type.driver.fl_str_mv journal article
journal article
journal article
info:eu-repo/semantics/article
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://doi.org/10.34624/ilcj.v5i1.14719
oai:proa.ua.pt:article/14719
url https://doi.org/10.34624/ilcj.v5i1.14719
identifier_str_mv oai:proa.ua.pt:article/14719
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://proa.ua.pt/index.php/ilcj/article/view/14719
https://doi.org/10.34624/ilcj.v5i1.14719
https://proa.ua.pt/index.php/ilcj/article/view/14719/10108
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos de Autor (c) 2015 Internet Latent Corpus Journal
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos de Autor (c) 2015 Internet Latent Corpus Journal
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de Aveiro
publisher.none.fl_str_mv Universidade de Aveiro
dc.source.none.fl_str_mv Internet Latent Corpus Journal; Vol 5 No 1 (2015); 27-38
Internet Latent Corpus Journal; Vol. 5 Núm. 1 (2015); 27-38
Internet Latent Corpus Journal; Vol. 5 No 1 (2015); 27-38
Internet Latent Corpus Journal; vol. 5 n.º 1 (2015); 27-38
1647-7308
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799130003929038848