Facebook: espaço de investigação & educação infantil
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Data de Publicação: | 2015 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34624/ilcj.v5i1.14719 |
Resumo: | This study aims to evaluate, through a netnography intervention, via facebook, what teachers in early yearsEducation, in the city of Rio de Janeiro, graduates in Pedagogy from UERJ, have to say, on social networks, about their own knowledge and practices with babies in creches and EDI - Child Development Spaces. It discusses the role of facebook – as a shared training research tool – and its compatibility with training needs in education. The results point to a curriculum that needs to be rethought and to the acknowledgment of social networks as a formative space. |
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Facebook: espaço de investigação & educação infantilThis study aims to evaluate, through a netnography intervention, via facebook, what teachers in early yearsEducation, in the city of Rio de Janeiro, graduates in Pedagogy from UERJ, have to say, on social networks, about their own knowledge and practices with babies in creches and EDI - Child Development Spaces. It discusses the role of facebook – as a shared training research tool – and its compatibility with training needs in education. The results point to a curriculum that needs to be rethought and to the acknowledgment of social networks as a formative space.Este estudio tiene como objetivo evaluar, a través de una intervención netnografica, a través de Facebook, loque la educación Profesores Niñez, la ciudad de Río de Janeiro, por supuesto graduados Pedagogía / UERJ , tiene que decir en las redes sociales en sus propios conocimientos y prácticas en la práctica con los bebés en guarderías y EDI - espacios de Desarrollo del niño. Discute el papel de facebook - herramienta de investigación de la formación compartida compatible con las necesidades de formación en materia de educación. Los resultados apuntan a un plan de estudios que tiene que ser repensado y redes sociales como un espacio formativo.O presente estudo busca avaliar, através de uma intervenção netnográfica, via facebook, o que os Professores de Educação Infantil, do município do Rio de Janeiro, egressos do curso de Pedagogia/UERJ, têm a dizer nas redes sociais sobre os próprios saberes e fazeres na prática com bebês em creches e em EDI - Espaços de Desenvolvimento Infantil. Discute o papel do facebook - ferramenta de investigação de formação compartilhada compatível com as necessidades de formação em Educação. Os resultados apontam para um currículo que precisa ser repensado e para o reconhecimento das redes sociais como espaço formativo.Universidade de Aveiro2015-01-01T00:00:00Zjournal articlejournal articlejournal articleinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/ilcj.v5i1.14719oai:proa.ua.pt:article/14719Internet Latent Corpus Journal; Vol 5 No 1 (2015); 27-38Internet Latent Corpus Journal; Vol. 5 Núm. 1 (2015); 27-38Internet Latent Corpus Journal; Vol. 5 No 1 (2015); 27-38Internet Latent Corpus Journal; vol. 5 n.º 1 (2015); 27-381647-7308reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/ilcj/article/view/14719https://doi.org/10.34624/ilcj.v5i1.14719https://proa.ua.pt/index.php/ilcj/article/view/14719/10108Direitos de Autor (c) 2015 Internet Latent Corpus Journalhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessZadminas, Mariana RodriguesVasconcellos, Vera Maria Ramos de2022-09-05T15:21:37Zoai:proa.ua.pt:article/14719Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T15:13:45.813584Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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