Fatores de inibição na compra on-line

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Cavadas, Luís
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Silva, Susana Costa e, Martins, Carla, Andrade, António
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.7559/gestaoedesenvolvimento.2017.344
Resumo: The purpose of this paper is to understand the obstacles to e-commerce in Portugal compared to other European countries. In order to understand the variation of the e-commerce practices in Portugal, a model was proposed. In this model four constructs were used as explanatory variables: Perceived Risks; Perceived Ease of Use; Perceived Usefulness; and Online Experience. This model was tested in a sample of 101 respondents which allowed finding a positive correlation between the E-commerce Practices and the Perceived Ease of Use, the Perceived Usefulness, and the Online Experience constructs
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spelling Fatores de inibição na compra on-lineThe purpose of this paper is to understand the obstacles to e-commerce in Portugal compared to other European countries. In order to understand the variation of the e-commerce practices in Portugal, a model was proposed. In this model four constructs were used as explanatory variables: Perceived Risks; Perceived Ease of Use; Perceived Usefulness; and Online Experience. This model was tested in a sample of 101 respondents which allowed finding a positive correlation between the E-commerce Practices and the Perceived Ease of Use, the Perceived Usefulness, and the Online Experience constructsO objetivo deste trabalho consiste em identificar as barreiras ao comércio eletrónico em Portugal, face a outros países europeus. Foi adotado um modelo para compreender a variação das práticas de comércio eletrónico em Portugal com base em quatro dimensões: Risco Percebido, Facilidade de Uso Percebida, Utilidade Percebida, e Experiência Online. Este modelo foi testado numa amostra de 101 indivíduos, tendo sido possível encontrar uma correlação positiva entre as práticas de comércio eletrónico e a facilidade de utilização percebida, a utilidade percebida e a experiência online.Universidade Católica Portuguesa2017-01-01T00:00:00Zjournal articleinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://doi.org/10.7559/gestaoedesenvolvimento.2017.344oai:ojs.revistas.ucp.pt:article/344Gestão e Desenvolvimento; No 25 (2017); 3-26Gestão e Desenvolvimento; n. 25 (2017); 3-262184-56380872-556X10.7559/gestaoedesenvolvimento.2017.n25reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://revistas.ucp.pt/index.php/gestaoedesenvolvimento/article/view/344https://doi.org/10.7559/gestaoedesenvolvimento.2017.344https://revistas.ucp.pt/index.php/gestaoedesenvolvimento/article/view/344/312Direitos de Autor (c) 2017 Luís Cavadas, Susana Costa e Silva, Carla Martins, António Andradehttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCavadas, LuísSilva, Susana Costa eMartins, CarlaAndrade, António2022-09-23T15:47:16Zoai:ojs.revistas.ucp.pt:article/344Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:04:35.791767Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
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