Leitura e leitor : práticas e representações instauradas e circulantes no universo do jovem leitor de ensino médio
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://ojs.letras.up.pt/index.php/re/article/view/2973 |
Resumo: | The research we develop sought to analyze the representations of reading brought by students young readers of the first year of high school in public schools. We reflect on the im- portance and on the contributions from the AD to the field of reading education. We also seek to identify the representations that young students have built themselves as readers and speeches uttered about themselves as readers. For we structure our corpus we collected data through ques- tionnaires with objective questions that aimed to raise the reading representations of the young player, still rely on data collected through interviews with focus groups. Altogether 98 students of the initial years of high school participated. |
id |
RCAP_9e3cffde348f698ea194b029017334ab |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/2973 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Leitura e leitor : práticas e representações instauradas e circulantes no universo do jovem leitor de ensino médioThe research we develop sought to analyze the representations of reading brought by students young readers of the first year of high school in public schools. We reflect on the im- portance and on the contributions from the AD to the field of reading education. We also seek to identify the representations that young students have built themselves as readers and speeches uttered about themselves as readers. For we structure our corpus we collected data through ques- tionnaires with objective questions that aimed to raise the reading representations of the young player, still rely on data collected through interviews with focus groups. Altogether 98 students of the initial years of high school participated.Redis: Revista de Estudos do discurso2017-09-28T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/otherinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://ojs.letras.up.pt/index.php/re/article/view/2973oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/2973Redis: Revista de Estudos do discurso; N.º 5 (2016): Redis: Revista de Estudos do Discurso; 51-692183-3958reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://ojs.letras.up.pt/index.php/re/article/view/2973https://ojs.letras.up.pt/index.php/re/article/view/2973/2709Direitos de Autor (c) 2017 Redis: Revista de Estudos do discursoinfo:eu-repo/semantics/openAccessCorsi, Fabrícia Aparecida Migliorato2022-09-22T10:26:04Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/2973Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T15:58:12.706501Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Leitura e leitor : práticas e representações instauradas e circulantes no universo do jovem leitor de ensino médio |
title |
Leitura e leitor : práticas e representações instauradas e circulantes no universo do jovem leitor de ensino médio |
spellingShingle |
Leitura e leitor : práticas e representações instauradas e circulantes no universo do jovem leitor de ensino médio Corsi, Fabrícia Aparecida Migliorato |
title_short |
Leitura e leitor : práticas e representações instauradas e circulantes no universo do jovem leitor de ensino médio |
title_full |
Leitura e leitor : práticas e representações instauradas e circulantes no universo do jovem leitor de ensino médio |
title_fullStr |
Leitura e leitor : práticas e representações instauradas e circulantes no universo do jovem leitor de ensino médio |
title_full_unstemmed |
Leitura e leitor : práticas e representações instauradas e circulantes no universo do jovem leitor de ensino médio |
title_sort |
Leitura e leitor : práticas e representações instauradas e circulantes no universo do jovem leitor de ensino médio |
author |
Corsi, Fabrícia Aparecida Migliorato |
author_facet |
Corsi, Fabrícia Aparecida Migliorato |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Corsi, Fabrícia Aparecida Migliorato |
description |
The research we develop sought to analyze the representations of reading brought by students young readers of the first year of high school in public schools. We reflect on the im- portance and on the contributions from the AD to the field of reading education. We also seek to identify the representations that young students have built themselves as readers and speeches uttered about themselves as readers. For we structure our corpus we collected data through ques- tionnaires with objective questions that aimed to raise the reading representations of the young player, still rely on data collected through interviews with focus groups. Altogether 98 students of the initial years of high school participated. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-09-28T00:00:00Z |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/other |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://ojs.letras.up.pt/index.php/re/article/view/2973 oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/2973 |
url |
https://ojs.letras.up.pt/index.php/re/article/view/2973 |
identifier_str_mv |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/2973 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://ojs.letras.up.pt/index.php/re/article/view/2973 https://ojs.letras.up.pt/index.php/re/article/view/2973/2709 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2017 Redis: Revista de Estudos do discurso info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2017 Redis: Revista de Estudos do discurso |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Redis: Revista de Estudos do discurso |
publisher.none.fl_str_mv |
Redis: Revista de Estudos do discurso |
dc.source.none.fl_str_mv |
Redis: Revista de Estudos do discurso; N.º 5 (2016): Redis: Revista de Estudos do Discurso; 51-69 2183-3958 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799130450144264192 |