Os media sociais no marketing do ensino superior
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2009 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34632/investigacaoeducacional.2009.3314 |
Resumo: | The phenomenon of social media takes place in multiple leveis of human activity: education, economy, politics, etc .. ln Portugal, these platforms have already attracted more than 70% oflntemet users and it's the third European country with the highest rate of usage. The Web 2.0 services appear as a new communication solution for higher education institutions, that face severa! problems: the decline of candidates, the growth of competition, financial constraints and the excess of graduates in areas of low employability (Torres, 2004). To be aware and understand this new way of creating and distributing content is to be open to new communication concepts of mediated interaction, not resulting from a simple conversion exercise of traditional media content to an on-line version. The study tried to analyze and respond to important issues to the characterization of this phenomenon and it's use to organizations, through a qualitative methodology based on observation of cases and platforms with a descriptive and analytical research. This process allowed to construct a model for the integration of social media in the organizations' communication strategy. |
id |
RCAP_a3d4b74b6f3434c8ea21049be7e8ba71 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.ucp.pt:article/3314 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Os media sociais no marketing do ensino superiorThe phenomenon of social media takes place in multiple leveis of human activity: education, economy, politics, etc .. ln Portugal, these platforms have already attracted more than 70% oflntemet users and it's the third European country with the highest rate of usage. The Web 2.0 services appear as a new communication solution for higher education institutions, that face severa! problems: the decline of candidates, the growth of competition, financial constraints and the excess of graduates in areas of low employability (Torres, 2004). To be aware and understand this new way of creating and distributing content is to be open to new communication concepts of mediated interaction, not resulting from a simple conversion exercise of traditional media content to an on-line version. The study tried to analyze and respond to important issues to the characterization of this phenomenon and it's use to organizations, through a qualitative methodology based on observation of cases and platforms with a descriptive and analytical research. This process allowed to construct a model for the integration of social media in the organizations' communication strategy.O fenómeno dos media sociais manifesta-se em múltiplos planos da actividade humana: ensino1, economia2, política3, etc. Em Portugal, estas plataformas já atraem mais-de 70%4 dos utilizadores da Internet e é o terceiro país europeu com maior taxa de adesão5• Os serviços da web 2.0 apresentam-se como uma nova solução de comunicação para as Instituições de Ensino Superior, que enfrentam vários problemas: o decréscimo de candidatos, o crescimento da concorrência, as restrições financeiras e o excesso de diplomados em áreas de pouca empregabilidade (Torres, 2004). Conhecer e compreender esta nova forma de criar e difundir conteúdos, é estar aberto a novos conceitos comunicacionais de interacção mediada, que não resultam de um simples exercício de conversão de conteúdos dos media tradicionais para um versão on-line. O estudo realizado procurou analisar e responder a questões importantes para a caracterização deste novo fenómeno e da sua utilidade para as organizações através de uma metodologia qualitativa com base na observação de casos e de plataformas, numa pesquisa analítica e descritiva. Este processo permitiu obter um modelo de orientação das organizações para integração dos media sociais na sua estratégia de comunicação.Universidade Católica Portuguesa2009-01-01T00:00:00Zjournal articleinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://doi.org/10.34632/investigacaoeducacional.2009.3314oai:ojs.revistas.ucp.pt:article/3314Revista Portuguesa de Investigação Educacional; n. 8 (2009); 169-1842182-46141645-400610.34632/investigacaoeducacional.2009.n8reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://revistas.ucp.pt/index.php/investigacaoeducacional/article/view/3314https://doi.org/10.34632/investigacaoeducacional.2009.3314https://revistas.ucp.pt/index.php/investigacaoeducacional/article/view/3314/3213Direitos de Autor (c) 2009 Domingos André Martins Pereira, António Manuel Valente de Andradehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPereira, Domingos André MartinsAndrade, António Manuel Valente de2022-05-24T16:54:45Zoai:ojs.revistas.ucp.pt:article/3314Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T14:57:50.972663Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Os media sociais no marketing do ensino superior |
title |
Os media sociais no marketing do ensino superior |
spellingShingle |
Os media sociais no marketing do ensino superior Pereira, Domingos André Martins |
title_short |
Os media sociais no marketing do ensino superior |
title_full |
Os media sociais no marketing do ensino superior |
title_fullStr |
Os media sociais no marketing do ensino superior |
title_full_unstemmed |
Os media sociais no marketing do ensino superior |
title_sort |
Os media sociais no marketing do ensino superior |
author |
Pereira, Domingos André Martins |
author_facet |
Pereira, Domingos André Martins Andrade, António Manuel Valente de |
author_role |
author |
author2 |
Andrade, António Manuel Valente de |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pereira, Domingos André Martins Andrade, António Manuel Valente de |
description |
The phenomenon of social media takes place in multiple leveis of human activity: education, economy, politics, etc .. ln Portugal, these platforms have already attracted more than 70% oflntemet users and it's the third European country with the highest rate of usage. The Web 2.0 services appear as a new communication solution for higher education institutions, that face severa! problems: the decline of candidates, the growth of competition, financial constraints and the excess of graduates in areas of low employability (Torres, 2004). To be aware and understand this new way of creating and distributing content is to be open to new communication concepts of mediated interaction, not resulting from a simple conversion exercise of traditional media content to an on-line version. The study tried to analyze and respond to important issues to the characterization of this phenomenon and it's use to organizations, through a qualitative methodology based on observation of cases and platforms with a descriptive and analytical research. This process allowed to construct a model for the integration of social media in the organizations' communication strategy. |
publishDate |
2009 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2009-01-01T00:00:00Z |
dc.type.driver.fl_str_mv |
journal article info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.34632/investigacaoeducacional.2009.3314 oai:ojs.revistas.ucp.pt:article/3314 |
url |
https://doi.org/10.34632/investigacaoeducacional.2009.3314 |
identifier_str_mv |
oai:ojs.revistas.ucp.pt:article/3314 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ucp.pt/index.php/investigacaoeducacional/article/view/3314 https://doi.org/10.34632/investigacaoeducacional.2009.3314 https://revistas.ucp.pt/index.php/investigacaoeducacional/article/view/3314/3213 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2009 Domingos André Martins Pereira, António Manuel Valente de Andrade http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2009 Domingos André Martins Pereira, António Manuel Valente de Andrade http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Católica Portuguesa |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Católica Portuguesa |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Portuguesa de Investigação Educacional; n. 8 (2009); 169-184 2182-4614 1645-4006 10.34632/investigacaoeducacional.2009.n8 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799129851556265984 |