Suppliers’ expectations and practices regarding sustainability communications

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Torres, Branca Frade
Data de Publicação: 2023
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10400.5/27933
Resumo: Mestrado Bolonha em Management
id RCAP_ab624c9760644bdb2935562529ee3ff5
oai_identifier_str oai:www.repository.utl.pt:10400.5/27933
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Suppliers’ expectations and practices regarding sustainability communicationssustainability communicationstakeholder’s expectationssuppliersMestrado Bolonha em ManagementSustainability has been discussed amongst academics and its importance is being more visible in the latest years since the impacts humans have on the environment have been emphasised more and more in today’s society. For businesses, sustainability is many times seen as a way to achieve some reputation instead of being used for the benefit of the company, by reducing expenses and saving resources. Therefore, this research aims to address how can the analysed Company strengthen its sustainability communication with its stakeholders, in particular suppliers. To determine the best practices for the firm to use in this communication, the research analyses the suppliers’ expectations regarding their client’s sustainability communications and proposes practices to achieve those expectations. The methodology used to conduct this study is an action research method with a qualitative approach, using semi-structured interviews to evaluate suppliers’ expectations and a benchmarking of the food and beverages industry to compare their sustainability practices. The main conclusions drawn from this research are that suppliers expect their clients to communicate with them more frequently and directly, about sustainability issues and their sustainability performance. It was also possible to suggest practices to the Company regarding its Supplier Code of Conduct, its collaboration with suppliers to reduce carbon emissions, and the creation of a channel for engagement with this stakeholder. The two main contributions of this study are the identification of suppliers’ expectations contributing to an unexplored field, and the given recommendations to the Company that can also be applied to other similar companies.A sustentabilidade é um tema que tem sido discutido entre académicos e a sua importância tem sido mais visível nos últimos anos, uma vez que os impactos que os humanos têm no ambiente têm vindo crescer cada vez mais na sociedade de hoje em dia. Para as empresas, a sustentabilidade é muitas vezes vista como uma forma de alcançar alguma reputação, em vez de ser utilizada em benefício das mesmas, reduzindo as despesas e economizando recursos. Por conseguinte, este estudo visa abordar a forma como a Empresa em análise pode reforçar a comunicação da sustentabilidade da empresa com os seus stakeholders, em particular os fornecedores. Para determinar as melhores práticas a utilizar pela empresa nesta comunicação, este estudo analisa as expectativas dos fornecedores relativamente às comunicações de sustentabilidade dos seus clientes e propõe práticas para atingir essas expectativas. A metodologia utilizada para realizar este estudo é um método de investigação de ação com uma abordagem qualitativa, utilizando entrevistas semiestruturadas para avaliar as expectativas dos fornecedores e um benchmarking da indústria alimentar e de bebidas para comparar as suas práticas de sustentabilidade. As principais conclusões retiradas deste estudo são que os fornecedores esperam que os seus clientes comuniquem de uma forma mais frequente e direta, sobre questões de sustentabilidade e o sobre o seu desempenho relativamente a sustentabilidade. Foi também possível sugerir práticas à Empresa relativamente ao seu Código de Conduta do Fornecedor, à sua colaboração com fornecedores para reduzir as emissões de carbono, e à criação de um canal para o envolvimento com este stakeholder. As duas principais contribuições deste estudo são a identificação das expectativas dos fornecedores que contribuem para uma área de estudo pouco explorada, e as recomendações dadas à Empresa estudada que também podem ser aplicadas a outras empresas semelhantes.Instituto Superior de Economia e GestãoGonçalves, Sara MartinsRepositório da Universidade de LisboaTorres, Branca Frade2023-06-21T09:14:41Z2023-032023-03-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.5/27933engTorres, Branca Frade (2023). “Suppliers’ expectations and practices regarding sustainability communications”. Dissertação de Mestrado. Universidade de Lisboa. Instituto Superior de Economia e Gestãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-06-25T01:30:49Zoai:www.repository.utl.pt:10400.5/27933Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T18:01:30.654451Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Suppliers’ expectations and practices regarding sustainability communications
title Suppliers’ expectations and practices regarding sustainability communications
spellingShingle Suppliers’ expectations and practices regarding sustainability communications
Torres, Branca Frade
sustainability communication
stakeholder’s expectations
suppliers
title_short Suppliers’ expectations and practices regarding sustainability communications
title_full Suppliers’ expectations and practices regarding sustainability communications
title_fullStr Suppliers’ expectations and practices regarding sustainability communications
title_full_unstemmed Suppliers’ expectations and practices regarding sustainability communications
title_sort Suppliers’ expectations and practices regarding sustainability communications
author Torres, Branca Frade
author_facet Torres, Branca Frade
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Gonçalves, Sara Martins
Repositório da Universidade de Lisboa
dc.contributor.author.fl_str_mv Torres, Branca Frade
dc.subject.por.fl_str_mv sustainability communication
stakeholder’s expectations
suppliers
topic sustainability communication
stakeholder’s expectations
suppliers
description Mestrado Bolonha em Management
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-06-21T09:14:41Z
2023-03
2023-03-01T00:00:00Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10400.5/27933
url http://hdl.handle.net/10400.5/27933
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv Torres, Branca Frade (2023). “Suppliers’ expectations and practices regarding sustainability communications”. Dissertação de Mestrado. Universidade de Lisboa. Instituto Superior de Economia e Gestão
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto Superior de Economia e Gestão
publisher.none.fl_str_mv Instituto Superior de Economia e Gestão
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799131683059924992