The use of narrative in supporting the teaching of socio-scientific issues: a study of teachers' reflections

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Levinson, Ralph
Data de Publicação: 2006
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10400.15/236
Resumo: While narratives which integrate aspects of human consciousness can be a powerful instrument in teaching and learning about socio-scientific issues, the science curriculum offers unfruitful grounds for the development of narrative in school students. Learning science and learning about socio-scientific issues are epistemologically distinct activities. The way teachers across the curriculum use narratives suggests that an interdisciplinary approach might be more effective for teaching these issues, particularly where narrative plays a core role. - Apesar das narrativas que integram aspectos da consciência humana poderem constituir um instrumento poderoso no ensino e na aprendizagem sobre questões sociocientíficas, o currículo de ciências oferece pontos de partida pouco frutíferos para o desenvolvimento de narrativas pelos alunos. Aprender ciência e aprender acerca de questões sociocientíficas são actividades epistemologicamente distintas. A forma como os professores de diferentes áreas do espectro curricular utilizam as narrativas sugere que uma abordagem interdisciplinar poderá ser mais eficaz para o ensino destas questões, particularmente onde a narrativa ocupa um papel central.
id RCAP_ad44a07f2a3cf28f92a70ea9eaa35bfb
oai_identifier_str oai:repositorio.ipsantarem.pt:10400.15/236
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling The use of narrative in supporting the teaching of socio-scientific issues: a study of teachers' reflectionsNarrativesSocio-scientific issuesPedagogyWhile narratives which integrate aspects of human consciousness can be a powerful instrument in teaching and learning about socio-scientific issues, the science curriculum offers unfruitful grounds for the development of narrative in school students. Learning science and learning about socio-scientific issues are epistemologically distinct activities. The way teachers across the curriculum use narratives suggests that an interdisciplinary approach might be more effective for teaching these issues, particularly where narrative plays a core role. - Apesar das narrativas que integram aspectos da consciência humana poderem constituir um instrumento poderoso no ensino e na aprendizagem sobre questões sociocientíficas, o currículo de ciências oferece pontos de partida pouco frutíferos para o desenvolvimento de narrativas pelos alunos. Aprender ciência e aprender acerca de questões sociocientíficas são actividades epistemologicamente distintas. A forma como os professores de diferentes áreas do espectro curricular utilizam as narrativas sugere que uma abordagem interdisciplinar poderá ser mais eficaz para o ensino destas questões, particularmente onde a narrativa ocupa um papel central.Instituto Politécnico de Santarém, Escola Superior de EducaçãoRepositório Científico do Instituto Politécnico de SantarémLevinson, Ralph2010-11-10T15:30:58Z20062006-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.15/236engLEVINSON, Ralph - The use of narrative in supporting the teaching of socio-scientific issues: a study of teachers' reflections. Revista Interacções. Nº4 (2006), p.24-411646-2335info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2024-01-21T07:28:56Zoai:repositorio.ipsantarem.pt:10400.15/236Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T01:52:53.868958Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv The use of narrative in supporting the teaching of socio-scientific issues: a study of teachers' reflections
title The use of narrative in supporting the teaching of socio-scientific issues: a study of teachers' reflections
spellingShingle The use of narrative in supporting the teaching of socio-scientific issues: a study of teachers' reflections
Levinson, Ralph
Narratives
Socio-scientific issues
Pedagogy
title_short The use of narrative in supporting the teaching of socio-scientific issues: a study of teachers' reflections
title_full The use of narrative in supporting the teaching of socio-scientific issues: a study of teachers' reflections
title_fullStr The use of narrative in supporting the teaching of socio-scientific issues: a study of teachers' reflections
title_full_unstemmed The use of narrative in supporting the teaching of socio-scientific issues: a study of teachers' reflections
title_sort The use of narrative in supporting the teaching of socio-scientific issues: a study of teachers' reflections
author Levinson, Ralph
author_facet Levinson, Ralph
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Repositório Científico do Instituto Politécnico de Santarém
dc.contributor.author.fl_str_mv Levinson, Ralph
dc.subject.por.fl_str_mv Narratives
Socio-scientific issues
Pedagogy
topic Narratives
Socio-scientific issues
Pedagogy
description While narratives which integrate aspects of human consciousness can be a powerful instrument in teaching and learning about socio-scientific issues, the science curriculum offers unfruitful grounds for the development of narrative in school students. Learning science and learning about socio-scientific issues are epistemologically distinct activities. The way teachers across the curriculum use narratives suggests that an interdisciplinary approach might be more effective for teaching these issues, particularly where narrative plays a core role. - Apesar das narrativas que integram aspectos da consciência humana poderem constituir um instrumento poderoso no ensino e na aprendizagem sobre questões sociocientíficas, o currículo de ciências oferece pontos de partida pouco frutíferos para o desenvolvimento de narrativas pelos alunos. Aprender ciência e aprender acerca de questões sociocientíficas são actividades epistemologicamente distintas. A forma como os professores de diferentes áreas do espectro curricular utilizam as narrativas sugere que uma abordagem interdisciplinar poderá ser mais eficaz para o ensino destas questões, particularmente onde a narrativa ocupa um papel central.
publishDate 2006
dc.date.none.fl_str_mv 2006
2006-01-01T00:00:00Z
2010-11-10T15:30:58Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10400.15/236
url http://hdl.handle.net/10400.15/236
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv LEVINSON, Ralph - The use of narrative in supporting the teaching of socio-scientific issues: a study of teachers' reflections. Revista Interacções. Nº4 (2006), p.24-41
1646-2335
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto Politécnico de Santarém, Escola Superior de Educação
publisher.none.fl_str_mv Instituto Politécnico de Santarém, Escola Superior de Educação
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799137020192227328