The use of narrative in supporting the teaching of socio-scientific issues: a study of teachers' reflections
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2006 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10400.15/236 |
Resumo: | While narratives which integrate aspects of human consciousness can be a powerful instrument in teaching and learning about socio-scientific issues, the science curriculum offers unfruitful grounds for the development of narrative in school students. Learning science and learning about socio-scientific issues are epistemologically distinct activities. The way teachers across the curriculum use narratives suggests that an interdisciplinary approach might be more effective for teaching these issues, particularly where narrative plays a core role. - Apesar das narrativas que integram aspectos da consciência humana poderem constituir um instrumento poderoso no ensino e na aprendizagem sobre questões sociocientíficas, o currículo de ciências oferece pontos de partida pouco frutíferos para o desenvolvimento de narrativas pelos alunos. Aprender ciência e aprender acerca de questões sociocientíficas são actividades epistemologicamente distintas. A forma como os professores de diferentes áreas do espectro curricular utilizam as narrativas sugere que uma abordagem interdisciplinar poderá ser mais eficaz para o ensino destas questões, particularmente onde a narrativa ocupa um papel central. |
id |
RCAP_ad44a07f2a3cf28f92a70ea9eaa35bfb |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ipsantarem.pt:10400.15/236 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
The use of narrative in supporting the teaching of socio-scientific issues: a study of teachers' reflectionsNarrativesSocio-scientific issuesPedagogyWhile narratives which integrate aspects of human consciousness can be a powerful instrument in teaching and learning about socio-scientific issues, the science curriculum offers unfruitful grounds for the development of narrative in school students. Learning science and learning about socio-scientific issues are epistemologically distinct activities. The way teachers across the curriculum use narratives suggests that an interdisciplinary approach might be more effective for teaching these issues, particularly where narrative plays a core role. - Apesar das narrativas que integram aspectos da consciência humana poderem constituir um instrumento poderoso no ensino e na aprendizagem sobre questões sociocientíficas, o currículo de ciências oferece pontos de partida pouco frutíferos para o desenvolvimento de narrativas pelos alunos. Aprender ciência e aprender acerca de questões sociocientíficas são actividades epistemologicamente distintas. A forma como os professores de diferentes áreas do espectro curricular utilizam as narrativas sugere que uma abordagem interdisciplinar poderá ser mais eficaz para o ensino destas questões, particularmente onde a narrativa ocupa um papel central.Instituto Politécnico de Santarém, Escola Superior de EducaçãoRepositório Científico do Instituto Politécnico de SantarémLevinson, Ralph2010-11-10T15:30:58Z20062006-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.15/236engLEVINSON, Ralph - The use of narrative in supporting the teaching of socio-scientific issues: a study of teachers' reflections. Revista Interacções. Nº4 (2006), p.24-411646-2335info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2024-01-21T07:28:56Zoai:repositorio.ipsantarem.pt:10400.15/236Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T01:52:53.868958Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
The use of narrative in supporting the teaching of socio-scientific issues: a study of teachers' reflections |
title |
The use of narrative in supporting the teaching of socio-scientific issues: a study of teachers' reflections |
spellingShingle |
The use of narrative in supporting the teaching of socio-scientific issues: a study of teachers' reflections Levinson, Ralph Narratives Socio-scientific issues Pedagogy |
title_short |
The use of narrative in supporting the teaching of socio-scientific issues: a study of teachers' reflections |
title_full |
The use of narrative in supporting the teaching of socio-scientific issues: a study of teachers' reflections |
title_fullStr |
The use of narrative in supporting the teaching of socio-scientific issues: a study of teachers' reflections |
title_full_unstemmed |
The use of narrative in supporting the teaching of socio-scientific issues: a study of teachers' reflections |
title_sort |
The use of narrative in supporting the teaching of socio-scientific issues: a study of teachers' reflections |
author |
Levinson, Ralph |
author_facet |
Levinson, Ralph |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Repositório Científico do Instituto Politécnico de Santarém |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Levinson, Ralph |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Narratives Socio-scientific issues Pedagogy |
topic |
Narratives Socio-scientific issues Pedagogy |
description |
While narratives which integrate aspects of human consciousness can be a powerful instrument in teaching and learning about socio-scientific issues, the science curriculum offers unfruitful grounds for the development of narrative in school students. Learning science and learning about socio-scientific issues are epistemologically distinct activities. The way teachers across the curriculum use narratives suggests that an interdisciplinary approach might be more effective for teaching these issues, particularly where narrative plays a core role. - Apesar das narrativas que integram aspectos da consciência humana poderem constituir um instrumento poderoso no ensino e na aprendizagem sobre questões sociocientíficas, o currículo de ciências oferece pontos de partida pouco frutíferos para o desenvolvimento de narrativas pelos alunos. Aprender ciência e aprender acerca de questões sociocientíficas são actividades epistemologicamente distintas. A forma como os professores de diferentes áreas do espectro curricular utilizam as narrativas sugere que uma abordagem interdisciplinar poderá ser mais eficaz para o ensino destas questões, particularmente onde a narrativa ocupa um papel central. |
publishDate |
2006 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2006 2006-01-01T00:00:00Z 2010-11-10T15:30:58Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10400.15/236 |
url |
http://hdl.handle.net/10400.15/236 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
LEVINSON, Ralph - The use of narrative in supporting the teaching of socio-scientific issues: a study of teachers' reflections. Revista Interacções. Nº4 (2006), p.24-41 1646-2335 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Politécnico de Santarém, Escola Superior de Educação |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Politécnico de Santarém, Escola Superior de Educação |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799137020192227328 |