Teamwork and class management risks
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2005 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.31447/AS00032573.2005176.09 |
Resumo: | The teaching profession today is encouraged to modernize, and one of the key methods prescribed for this is team work. In more independent schools teachers are invited, often by school heads, whose teaching role has increased in recent years, to expand the range of their traditional tasks. While teachers often seem to have trouble carrying out this instruction, they seem, paradoxically, happier as individual teachers to engage in more intensive class management, an aspect of their profession which they collectively share. I take the view that the release of a collective activity is a corollary of the ability to socialize this maior teaching risk. |
id |
RCAP_ba59b5b0b45e510dc82dba3b88467a25 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.rcaap.pt:article/34240 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Teamwork and class management risks.O trabalho em equipa e os riscos da gestão da turmatrabalho de professortrabalho em equipagestão da turmateaching professionteam workclass management.The teaching profession today is encouraged to modernize, and one of the key methods prescribed for this is team work. In more independent schools teachers are invited, often by school heads, whose teaching role has increased in recent years, to expand the range of their traditional tasks. While teachers often seem to have trouble carrying out this instruction, they seem, paradoxically, happier as individual teachers to engage in more intensive class management, an aspect of their profession which they collectively share. I take the view that the release of a collective activity is a corollary of the ability to socialize this maior teaching risk..O trabalho de professor é hoje objecto de prescrições modernizadoras, entre as quais tem um lugar importante o trabalho em equipa. Assim, num estabelecimento mais autónomo os professores são convidados a um alargamento das suas tarefas tradicionais, muitas vezes por intermédio dos directores do estabelecimento, cujo papel pedagógico cresceu nos últimos anos. Mas, enquanto esta disposição aparece dificilmente reproduzida pelos professores, o aspecto profissional que eles partilham mais colectivamente, intensificação da gestão da turma, aparece paradoxalmente vivido de maneira mais individualizado. A liberação de uma actividade colectiva passa, aos nossos olhos, pela capacidade de socializar este risco maior da experiência de ensino.Instituto de Ciências Sociais da Universidade de Lisboa2005-09-30info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.31447/AS00032573.2005176.09https://doi.org/10.31447/AS00032573.2005176.09Análise Social; Vol. 40 N.º 176 (2005): Educação e Modernidade; 619-6312182-29990003-2573reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://revistas.rcaap.pt/analisesocial/article/view/34240https://revistas.rcaap.pt/analisesocial/article/view/34240/24011Direitos de Autor (c) 2005 Análise Socialinfo:eu-repo/semantics/openAccessBarrère, Anne2024-02-17T05:50:05Zoai:ojs.revistas.rcaap.pt:article/34240Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T01:52:29.456887Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Teamwork and class management risks . O trabalho em equipa e os riscos da gestão da turma |
title |
Teamwork and class management risks |
spellingShingle |
Teamwork and class management risks Barrère, Anne trabalho de professor trabalho em equipa gestão da turma teaching profession team work class management . |
title_short |
Teamwork and class management risks |
title_full |
Teamwork and class management risks |
title_fullStr |
Teamwork and class management risks |
title_full_unstemmed |
Teamwork and class management risks |
title_sort |
Teamwork and class management risks |
author |
Barrère, Anne |
author_facet |
Barrère, Anne |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Barrère, Anne |
dc.subject.por.fl_str_mv |
trabalho de professor trabalho em equipa gestão da turma teaching profession team work class management . |
topic |
trabalho de professor trabalho em equipa gestão da turma teaching profession team work class management . |
description |
The teaching profession today is encouraged to modernize, and one of the key methods prescribed for this is team work. In more independent schools teachers are invited, often by school heads, whose teaching role has increased in recent years, to expand the range of their traditional tasks. While teachers often seem to have trouble carrying out this instruction, they seem, paradoxically, happier as individual teachers to engage in more intensive class management, an aspect of their profession which they collectively share. I take the view that the release of a collective activity is a corollary of the ability to socialize this maior teaching risk. |
publishDate |
2005 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2005-09-30 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.31447/AS00032573.2005176.09 https://doi.org/10.31447/AS00032573.2005176.09 |
url |
https://doi.org/10.31447/AS00032573.2005176.09 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.rcaap.pt/analisesocial/article/view/34240 https://revistas.rcaap.pt/analisesocial/article/view/34240/24011 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2005 Análise Social info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2005 Análise Social |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de Ciências Sociais da Universidade de Lisboa |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de Ciências Sociais da Universidade de Lisboa |
dc.source.none.fl_str_mv |
Análise Social; Vol. 40 N.º 176 (2005): Educação e Modernidade; 619-631 2182-2999 0003-2573 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799137015752556544 |