Teamwork and class management risks

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Barrère, Anne
Data de Publicação: 2005
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.31447/AS00032573.2005176.09
Resumo: The teaching profession today is encouraged to modernize, and one of the key methods prescribed for this is team work. In more independent schools teachers are invited, often by school heads, whose teaching role has increased in recent years, to expand the range of their traditional tasks. While teachers often seem to have trouble carrying out this instruction, they seem, paradoxically, happier as individual teachers to engage in more intensive class management, an aspect of their profession which they collectively share. I take the view that the release of a collective activity is a corollary of the ability to socialize this maior teaching risk.
id RCAP_ba59b5b0b45e510dc82dba3b88467a25
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.rcaap.pt:article/34240
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Teamwork and class management risks.O trabalho em equipa e os riscos da gestão da turmatrabalho de professortrabalho em equipagestão da turmateaching professionteam workclass management.The teaching profession today is encouraged to modernize, and one of the key methods prescribed for this is team work. In more independent schools teachers are invited, often by school heads, whose teaching role has increased in recent years, to expand the range of their traditional tasks. While teachers often seem to have trouble carrying out this instruction, they seem, paradoxically, happier as individual teachers to engage in more intensive class management, an aspect of their profession which they collectively share. I take the view that the release of a collective activity is a corollary of the ability to socialize this maior teaching risk..O trabalho de professor é hoje objecto de prescrições modernizadoras, entre as quais tem um lugar importante o trabalho em equipa. Assim, num estabelecimento mais autónomo os professores são convidados a um alargamento das suas tarefas tradicionais, muitas vezes por intermédio dos directores do estabelecimento, cujo papel pedagógico cresceu nos últimos anos. Mas, enquanto esta disposição aparece dificilmente reproduzida pelos professores, o aspecto profissional que eles partilham mais colectivamente, intensificação da gestão da turma, aparece paradoxalmente vivido de maneira mais individualizado. A liberação de uma actividade colectiva passa, aos nossos olhos, pela capacidade de socializar este risco maior da experiência de ensino.Instituto de Ciências Sociais da Universidade de Lisboa2005-09-30info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.31447/AS00032573.2005176.09https://doi.org/10.31447/AS00032573.2005176.09Análise Social; Vol. 40 N.º 176 (2005): Educação e Modernidade; 619-6312182-29990003-2573reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://revistas.rcaap.pt/analisesocial/article/view/34240https://revistas.rcaap.pt/analisesocial/article/view/34240/24011Direitos de Autor (c) 2005 Análise Socialinfo:eu-repo/semantics/openAccessBarrère, Anne2024-02-17T05:50:05Zoai:ojs.revistas.rcaap.pt:article/34240Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T01:52:29.456887Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Teamwork and class management risks
.
O trabalho em equipa e os riscos da gestão da turma
title Teamwork and class management risks
spellingShingle Teamwork and class management risks
Barrère, Anne
trabalho de professor
trabalho em equipa
gestão da turma
teaching profession
team work
class management
.
title_short Teamwork and class management risks
title_full Teamwork and class management risks
title_fullStr Teamwork and class management risks
title_full_unstemmed Teamwork and class management risks
title_sort Teamwork and class management risks
author Barrère, Anne
author_facet Barrère, Anne
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Barrère, Anne
dc.subject.por.fl_str_mv trabalho de professor
trabalho em equipa
gestão da turma
teaching profession
team work
class management
.
topic trabalho de professor
trabalho em equipa
gestão da turma
teaching profession
team work
class management
.
description The teaching profession today is encouraged to modernize, and one of the key methods prescribed for this is team work. In more independent schools teachers are invited, often by school heads, whose teaching role has increased in recent years, to expand the range of their traditional tasks. While teachers often seem to have trouble carrying out this instruction, they seem, paradoxically, happier as individual teachers to engage in more intensive class management, an aspect of their profession which they collectively share. I take the view that the release of a collective activity is a corollary of the ability to socialize this maior teaching risk.
publishDate 2005
dc.date.none.fl_str_mv 2005-09-30
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://doi.org/10.31447/AS00032573.2005176.09
https://doi.org/10.31447/AS00032573.2005176.09
url https://doi.org/10.31447/AS00032573.2005176.09
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.rcaap.pt/analisesocial/article/view/34240
https://revistas.rcaap.pt/analisesocial/article/view/34240/24011
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos de Autor (c) 2005 Análise Social
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos de Autor (c) 2005 Análise Social
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto de Ciências Sociais da Universidade de Lisboa
publisher.none.fl_str_mv Instituto de Ciências Sociais da Universidade de Lisboa
dc.source.none.fl_str_mv Análise Social; Vol. 40 N.º 176 (2005): Educação e Modernidade; 619-631
2182-2999
0003-2573
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799137015752556544