Ritmos com sentido.
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://revistasarmiento.com/descargas |
Resumo: | UID/HIS/04209/2013 |
id |
RCAP_c0338ec00576385a19c18da646231534 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:run.unl.pt:10362/69814 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Ritmos com sentido.Educar o corpo, a alma e o espírito em escolas WaldorfEducação IntegralPedagogia WaldorfAntroposofiaRitmoEducação TripartidaUID/HIS/04209/2013This paper had been written under the INOVAR project – Itineraries of pedagogical innovation: reference schools and experiences in Portugal in the twentieth century (2016- 2019), funded by the Portuguese Foundation for Science and Technology, since May 2016. This project’s aim is to develop a historical analysis of pedagogical models and educational experiences that have emerged as innovative, or which consist of forms of schooling that represent an alternative to the common school model. The project focuses on the methodologies that were or are still used in these cases, as well as on the foundations and trajectories that characterize these institutions. The São Jorge Kindergarten is one of the cases studied. It is a private and cooperative, non-profit educational institution founded in 1984 according to the principles of Rudolf Steiner’s Waldorf pedagogy. We used texts from this philosopher, several theoretical studies archival records of the school, oral testimonies of educators and parents, as well as direct and participant observations of some activitiesDepartamento de História (DH)Instituto de História Contemporânea (IHC)RUNHenriques, Raquel2019-05-15T22:18:53Z20172017-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/article17application/pdfhttp://revistasarmiento.com/descargaspor1138-5863PURE: 12564052http://revistasarmiento.com/descargasinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2024-03-11T04:33:07Zoai:run.unl.pt:10362/69814Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T03:35:01.563100Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Ritmos com sentido. Educar o corpo, a alma e o espírito em escolas Waldorf |
title |
Ritmos com sentido. |
spellingShingle |
Ritmos com sentido. Henriques, Raquel Educação Integral Pedagogia Waldorf Antroposofia Ritmo Educação Tripartida |
title_short |
Ritmos com sentido. |
title_full |
Ritmos com sentido. |
title_fullStr |
Ritmos com sentido. |
title_full_unstemmed |
Ritmos com sentido. |
title_sort |
Ritmos com sentido. |
author |
Henriques, Raquel |
author_facet |
Henriques, Raquel |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Departamento de História (DH) Instituto de História Contemporânea (IHC) RUN |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Henriques, Raquel |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação Integral Pedagogia Waldorf Antroposofia Ritmo Educação Tripartida |
topic |
Educação Integral Pedagogia Waldorf Antroposofia Ritmo Educação Tripartida |
description |
UID/HIS/04209/2013 |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017 2017-01-01T00:00:00Z 2019-05-15T22:18:53Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://revistasarmiento.com/descargas |
url |
http://revistasarmiento.com/descargas |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
1138-5863 PURE: 12564052 http://revistasarmiento.com/descargas |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
17 application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799137971825278976 |