Pensar o género na publicidade: percepções de estudantes do ensino superior português
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://hdl.handle.net/10216/136486 |
Resumo: | The present paper discusses the results of the research project PubliDiversidade. Through focus group discussions with young Portuguese university students from communication courses, we sought to scan the main perceptions of these young students towards advertising, highlighting also existing self- and hetero-regulation strategies. We concluded for the absence of critical and rupture perspectives with gendered representations in ads, subtracting them to social and market imperatives, although some of the participants showed some discourses that could remit to some reflectiveness. In this sense, the study shows the importance of the enlargement of critical media literacy, with predictable impact on the promotion of advertisements lined by gender equality. |
id |
RCAP_c4a479f91bddc150c8b42b38450aaa5d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio-aberto.up.pt:10216/136486 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Pensar o género na publicidade: percepções de estudantes do ensino superior portuguêsThe present paper discusses the results of the research project PubliDiversidade. Through focus group discussions with young Portuguese university students from communication courses, we sought to scan the main perceptions of these young students towards advertising, highlighting also existing self- and hetero-regulation strategies. We concluded for the absence of critical and rupture perspectives with gendered representations in ads, subtracting them to social and market imperatives, although some of the participants showed some discourses that could remit to some reflectiveness. In this sense, the study shows the importance of the enlargement of critical media literacy, with predictable impact on the promotion of advertisements lined by gender equality.20172017-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://hdl.handle.net/10216/136486por2177-040910.22478/ufpb.2179-7137.2017v6n1.35627Ana Jorge ReisCarla CerqueiraSara Isabel Magalhãesinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-29T16:13:00Zoai:repositorio-aberto.up.pt:10216/136486Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T00:39:12.590626Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Pensar o género na publicidade: percepções de estudantes do ensino superior português |
title |
Pensar o género na publicidade: percepções de estudantes do ensino superior português |
spellingShingle |
Pensar o género na publicidade: percepções de estudantes do ensino superior português Ana Jorge Reis |
title_short |
Pensar o género na publicidade: percepções de estudantes do ensino superior português |
title_full |
Pensar o género na publicidade: percepções de estudantes do ensino superior português |
title_fullStr |
Pensar o género na publicidade: percepções de estudantes do ensino superior português |
title_full_unstemmed |
Pensar o género na publicidade: percepções de estudantes do ensino superior português |
title_sort |
Pensar o género na publicidade: percepções de estudantes do ensino superior português |
author |
Ana Jorge Reis |
author_facet |
Ana Jorge Reis Carla Cerqueira Sara Isabel Magalhães |
author_role |
author |
author2 |
Carla Cerqueira Sara Isabel Magalhães |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Ana Jorge Reis Carla Cerqueira Sara Isabel Magalhães |
description |
The present paper discusses the results of the research project PubliDiversidade. Through focus group discussions with young Portuguese university students from communication courses, we sought to scan the main perceptions of these young students towards advertising, highlighting also existing self- and hetero-regulation strategies. We concluded for the absence of critical and rupture perspectives with gendered representations in ads, subtracting them to social and market imperatives, although some of the participants showed some discourses that could remit to some reflectiveness. In this sense, the study shows the importance of the enlargement of critical media literacy, with predictable impact on the promotion of advertisements lined by gender equality. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017 2017-01-01T00:00:00Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://hdl.handle.net/10216/136486 |
url |
https://hdl.handle.net/10216/136486 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
2177-0409 10.22478/ufpb.2179-7137.2017v6n1.35627 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799136299077074944 |