The STS perspective on initial teacher education in Science and Biology: what experts say
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Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34624/id.v11i2.6193 |
Resumo: | This article aims to identify the understandings that some specialists who research the STS Education have on the insertion of the presuppositions of Critical Scientific Education in the initial formation of Science and Biology teachers. To do so, we analyzed the answers given by these researchers to a questionnaire formulated following the Delphi methodology. The analysis of the results points to the need for a better articulation between the specific disciplines of the area and the pedagogical disciplines in the curriculum of the courses, a closer approximation and dialogue between the school and the university, as well as the importance of a reformulation - epistemic and methodological - of the initial training courses so that the experiences and knowledge built by the student in the graduation are related more directly with the reality of the school. |
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The STS perspective on initial teacher education in Science and Biology: what experts sayA perspectiva CTS na formação inicial de professores de Ciências e Biologia: o que dizem especialistas da áreaThis article aims to identify the understandings that some specialists who research the STS Education have on the insertion of the presuppositions of Critical Scientific Education in the initial formation of Science and Biology teachers. To do so, we analyzed the answers given by these researchers to a questionnaire formulated following the Delphi methodology. The analysis of the results points to the need for a better articulation between the specific disciplines of the area and the pedagogical disciplines in the curriculum of the courses, a closer approximation and dialogue between the school and the university, as well as the importance of a reformulation - epistemic and methodological - of the initial training courses so that the experiences and knowledge built by the student in the graduation are related more directly with the reality of the school.Este artículo tiene como objetivo identificar las comprensiones que algunos especialistas que investigan la Educación CTS tienen sobre la inserción de los presupuestos de la Educación Científica Crítica en la formación inicial de profesores de Ciencias y Biología. Para eso, analizamos las respuestas dadas por esos investigadores a un cuestionario formulado siguiendo la metodología Delphi. El análisis de los resultados apunta a la necesidad de una mejor articulación entre las disciplinas del área específica y la pedagógica en el currículo de las licenciaturas, una mayor aproximación y diálogo entre la escuela y la universidad, así como para la importancia de una reformulación - epistémica y metodológica - de los cursos de formación inicial de modo que las experiencias y saberes construidos por el estudiante en la graduación se relacionen más directamente con la realidad de la escuela.Este artigo tem como objetivo identificar as compreensões que alguns especialistas que pesquisam a Educação CTS possuem sobre a inserção dos pressupostos da Educação Científica Crítica na formação inicial de professores de Ciências e Biologia. Para tanto, analisamos as respostas dadas por esses pesquisadores a um questionário formulado seguindo a metodologia Delphi. A análise dos resultados aponta para a necessidade de uma melhor articulação entre as disciplinas da área específica e a pedagógica no currículo das licenciaturas, uma maior aproximação e diálogo entre a escola e a universidade, assim como para a importância de uma reformulação - epistêmica e metodológica - dos cursos de formação inicial de modo que as experiências e saberes construídos pelo licenciando na graduação se relacionem mais diretamente com a realidade da escola.Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro2019-10-16info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/id.v11i2.6193https://doi.org/10.34624/id.v11i2.6193Indagatio Didactica; Vol 11 No 2 (2019); 401-412Indagatio Didactica; Vol. 11 Núm. 2 (2019); 401-412Indagatio Didactica; Vol. 11 No 2 (2019); 401-412Indagatio Didactica; vol. 11 n.º 2 (2019); 401-4121647-3582reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/6193https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/6193/4573dos Santos, MarianaPrudêncio, Christiana Andréa Viannada Silva, Mariana DiasDias, Inez RepttonCorreia, Emike Luzia Pereirainfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-09-22T10:17:34Zoai:proa.ua.pt:article/6193Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T20:30:17.411981Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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