Mathematics in the primary school: learning outside the classroom
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34624/id.v13i1.23846 |
Resumo: | To attract primary school students to learn mathematics is a school’ goal, but it has not been an easy task. The connections between different content areas of knowledge and the use of non-formal contexts can be a means of achieving this goal. To respond to this challenge, a study was designed to understand how learning mathematics, outside the classroom, could involve and motivate students, as well as develop their ability to communicate. The results showed that work mathematics outdoor and to use tasks involving different curricular areas and real life positively influenced students who revealed to be more committed and motivated. |
id |
RCAP_d52d3667373590e84ca87cbf72740cc1 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:proa.ua.pt:article/23846 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Mathematics in the primary school: learning outside the classroomMatemática no 1.º ciclo: aprendizagem fora da sala de aulaTo attract primary school students to learn mathematics is a school’ goal, but it has not been an easy task. The connections between different content areas of knowledge and the use of non-formal contexts can be a means of achieving this goal. To respond to this challenge, a study was designed to understand how learning mathematics, outside the classroom, could involve and motivate students, as well as develop their ability to communicate. The results showed that work mathematics outdoor and to use tasks involving different curricular areas and real life positively influenced students who revealed to be more committed and motivated.Captiver les élèves de l’école élémentaire pour apprendre les mathématiques est un desideratum de l’école, mais cela n’a pas été une tâche facile. Les connexions entre les différents domaines de connaissances et l’utilisation de contextes non formels peuvent être un moyen d’y parvenir. Afin de relever ce défi, une étude a été conçue pour comprendre comment l’apprentissage des mathématiques, en dehors de la salle de classe, pouvait impliquer et motiver les élèves, ainsi que développer leur capacité à communiquer. Les résultats ont montré que le travail en dehors de la salle de classe et les tâches impliquant différents domaines du programme et la vie réelle influencent positivement les élèves qui sont plus engagés et motivés. Atrair alunos do 1.º ciclo do ensino básico para aprendizagem da matemática é desiderato da escola, mas é tarefa que não se tem revelado fácil. As conexões entre diferentes áreas de saber e recurso a contextos não formais pode ser um meio de o atingir. No sentido de responder a este desafio, desenhou-se um estudo que pretendeu perceber como a aprendizagem da matemática, fora da sala de aula, podia envolver e motivar os alunos, bem como desenvolver a sua capacidade de comunicar. Os resultados mostraram que o trabalho fora da sala de aula e tarefas envolvendo diferentes áreas curriculares e a vida real influenciaram positivamente os alunos que se mostraram mais empenhados e motivados. Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro2021-02-11info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/id.v13i1.23846https://doi.org/10.34624/id.v13i1.23846Indagatio Didactica; Vol 13 No 1 (2021); 43-54Indagatio Didactica; Vol. 13 Núm. 1 (2021); 43-54Indagatio Didactica; Vol. 13 No 1 (2021); 43-54Indagatio Didactica; vol. 13 n.º 1 (2021); 43-541647-3582reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/23846https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/23846/17393Fonseca, LinaFernandes, Catarinainfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-09-22T10:19:09Zoai:proa.ua.pt:article/23846Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T20:30:29.356149Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Mathematics in the primary school: learning outside the classroom Matemática no 1.º ciclo: aprendizagem fora da sala de aula |
title |
Mathematics in the primary school: learning outside the classroom |
spellingShingle |
Mathematics in the primary school: learning outside the classroom Fonseca, Lina |
title_short |
Mathematics in the primary school: learning outside the classroom |
title_full |
Mathematics in the primary school: learning outside the classroom |
title_fullStr |
Mathematics in the primary school: learning outside the classroom |
title_full_unstemmed |
Mathematics in the primary school: learning outside the classroom |
title_sort |
Mathematics in the primary school: learning outside the classroom |
author |
Fonseca, Lina |
author_facet |
Fonseca, Lina Fernandes, Catarina |
author_role |
author |
author2 |
Fernandes, Catarina |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Fonseca, Lina Fernandes, Catarina |
description |
To attract primary school students to learn mathematics is a school’ goal, but it has not been an easy task. The connections between different content areas of knowledge and the use of non-formal contexts can be a means of achieving this goal. To respond to this challenge, a study was designed to understand how learning mathematics, outside the classroom, could involve and motivate students, as well as develop their ability to communicate. The results showed that work mathematics outdoor and to use tasks involving different curricular areas and real life positively influenced students who revealed to be more committed and motivated. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-02-11 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.34624/id.v13i1.23846 https://doi.org/10.34624/id.v13i1.23846 |
url |
https://doi.org/10.34624/id.v13i1.23846 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/23846 https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/23846/17393 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro |
publisher.none.fl_str_mv |
Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro |
dc.source.none.fl_str_mv |
Indagatio Didactica; Vol 13 No 1 (2021); 43-54 Indagatio Didactica; Vol. 13 Núm. 1 (2021); 43-54 Indagatio Didactica; Vol. 13 No 1 (2021); 43-54 Indagatio Didactica; vol. 13 n.º 1 (2021); 43-54 1647-3582 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799133573105582080 |