The Profile of the Client Using Credit Cards, in CGD’s Agency in Sátão
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2001 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.7559/gestaoedesenvolvimento.2001.66 |
Resumo: | From a curricular training in the agency of Caixa Geral de Depósitos (CGD) in Sátão important information was collected about the population of clients using credit cards. By applying statistical analysis techniques on this information, it allows the characterization of the clients. Descriptive statistic techniques are applied to highlight the differences between the clients who use the “Classic” and “Gold” card, having this last one a greater prestige. The multiple logistical regression model is used to define the profile of the clients, allowing us to determine the relevant variables for the concession of those cards, as well as the importance of each of those significant variables for the segmentation of the clients. This model also allows us to predict the card’s type of each client through his/her features and to make the comparison with the card that the client has effectively. |
id |
RCAP_d9685f74ffee3616a7e6effcd01b07a9 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.ucp.pt:article/66 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
The Profile of the Client Using Credit Cards, in CGD’s Agency in SátãoO perfil do cliente de cartões de crédito, na agência do Sátão da CGDFrom a curricular training in the agency of Caixa Geral de Depósitos (CGD) in Sátão important information was collected about the population of clients using credit cards. By applying statistical analysis techniques on this information, it allows the characterization of the clients. Descriptive statistic techniques are applied to highlight the differences between the clients who use the “Classic” and “Gold” card, having this last one a greater prestige. The multiple logistical regression model is used to define the profile of the clients, allowing us to determine the relevant variables for the concession of those cards, as well as the importance of each of those significant variables for the segmentation of the clients. This model also allows us to predict the card’s type of each client through his/her features and to make the comparison with the card that the client has effectively.Em consequência de um estágio curricular desenvolvido na agência do Sátão da Caixa Geral de Depósitos (CGD), foram recolhidas informações relevantes sobre toda a população de clientes detentores de cartões de crédito, que permitem a sua caracterização, recorrendo a técnicas de análise estatística. Com o objectivo de verificar as diferenças entre os clientes dos dois segmentos deste produto, cartão “Classic” e “Gold”, este com maior prestígio, aplicam-se técnicas de estatística descritiva para salientar as desigualdades entre os clientes dos dois produtos. O método de regressão logística múltipla é utilizado para a definição do perfil dos clientes, permitindo determinar as variáveis relevantes para a atribuição desses cartões, bem como a importância relativa, de cada uma dessas variáveis significativas, para a segmentação dos clientes. O modelo também permite a previsão do tipo de cartão de cada cliente, a partir das suas características, e respectiva comparação com o cartão que efectivamente possui.Universidade Católica Portuguesa2001-01-01T00:00:00Zjournal articleinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://doi.org/10.7559/gestaoedesenvolvimento.2001.66oai:ojs.revistas.ucp.pt:article/66Gestão e Desenvolvimento; No 10 (2001); 9-32Gestão e Desenvolvimento; n. 10 (2001); 9-322184-56380872-556X10.7559/gestaoedesenvolvimento.2001.10reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://revistas.ucp.pt/index.php/gestaoedesenvolvimento/article/view/66https://doi.org/10.7559/gestaoedesenvolvimento.2001.66https://revistas.ucp.pt/index.php/gestaoedesenvolvimento/article/view/66/58Direitos de Autor (c) 2001 Pedro Coelho, Paulo Almeida Pereirahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCoelho, PedroPereira, Paulo Almeida2022-09-23T15:47:05Zoai:ojs.revistas.ucp.pt:article/66Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:04:22.164551Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
The Profile of the Client Using Credit Cards, in CGD’s Agency in Sátão O perfil do cliente de cartões de crédito, na agência do Sátão da CGD |
title |
The Profile of the Client Using Credit Cards, in CGD’s Agency in Sátão |
spellingShingle |
The Profile of the Client Using Credit Cards, in CGD’s Agency in Sátão Coelho, Pedro |
title_short |
The Profile of the Client Using Credit Cards, in CGD’s Agency in Sátão |
title_full |
The Profile of the Client Using Credit Cards, in CGD’s Agency in Sátão |
title_fullStr |
The Profile of the Client Using Credit Cards, in CGD’s Agency in Sátão |
title_full_unstemmed |
The Profile of the Client Using Credit Cards, in CGD’s Agency in Sátão |
title_sort |
The Profile of the Client Using Credit Cards, in CGD’s Agency in Sátão |
author |
Coelho, Pedro |
author_facet |
Coelho, Pedro Pereira, Paulo Almeida |
author_role |
author |
author2 |
Pereira, Paulo Almeida |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Coelho, Pedro Pereira, Paulo Almeida |
description |
From a curricular training in the agency of Caixa Geral de Depósitos (CGD) in Sátão important information was collected about the population of clients using credit cards. By applying statistical analysis techniques on this information, it allows the characterization of the clients. Descriptive statistic techniques are applied to highlight the differences between the clients who use the “Classic” and “Gold” card, having this last one a greater prestige. The multiple logistical regression model is used to define the profile of the clients, allowing us to determine the relevant variables for the concession of those cards, as well as the importance of each of those significant variables for the segmentation of the clients. This model also allows us to predict the card’s type of each client through his/her features and to make the comparison with the card that the client has effectively. |
publishDate |
2001 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2001-01-01T00:00:00Z |
dc.type.driver.fl_str_mv |
journal article info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.7559/gestaoedesenvolvimento.2001.66 oai:ojs.revistas.ucp.pt:article/66 |
url |
https://doi.org/10.7559/gestaoedesenvolvimento.2001.66 |
identifier_str_mv |
oai:ojs.revistas.ucp.pt:article/66 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ucp.pt/index.php/gestaoedesenvolvimento/article/view/66 https://doi.org/10.7559/gestaoedesenvolvimento.2001.66 https://revistas.ucp.pt/index.php/gestaoedesenvolvimento/article/view/66/58 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2001 Pedro Coelho, Paulo Almeida Pereira http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2001 Pedro Coelho, Paulo Almeida Pereira http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Católica Portuguesa |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Católica Portuguesa |
dc.source.none.fl_str_mv |
Gestão e Desenvolvimento; No 10 (2001); 9-32 Gestão e Desenvolvimento; n. 10 (2001); 9-32 2184-5638 0872-556X 10.7559/gestaoedesenvolvimento.2001.10 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799130506700259328 |