Motivation beliefs and strategies in learning: A scale development

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Paulino, Paula
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Sá, Isabel, Silva, Adelina Lopes da
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.14195/1647-8606_58-1_4
Resumo: The self‑regulation of motivation (SRM) in learning is an essential construct in the self‑regulation of learning (Wolters, 2011). This study presents the development of an instrument that assesses motivational beliefs and the regulation of motivation strategies in middle‑school students. The “Self‑Regulation of Motivation in Learning Scale” was applied to 316 7th, 8th and 9th‑grade students. Results indicated good reliability characteristics, as well as suggested four types of beliefs and five types of strategies. We discuss possible relationships between the beliefs and strategies regarding the regulation of motivation.
id RCAP_da2ad58ff38e8efb2939f0ef571357aa
oai_identifier_str oai:impactum-journals.uc.pt:article/2755
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Motivation beliefs and strategies in learning: A scale developmentCrenças e estratégias da motivação na aprendizagem: Desenvolvimento de uma escalaadolescentesautorregulação da motivaçãocrenças motivacionaisestratégias de regulação da motivaçãoadolescentsself‑ regulation of motivationmotivational beliefsregulation of motivation strategiesThe self‑regulation of motivation (SRM) in learning is an essential construct in the self‑regulation of learning (Wolters, 2011). This study presents the development of an instrument that assesses motivational beliefs and the regulation of motivation strategies in middle‑school students. The “Self‑Regulation of Motivation in Learning Scale” was applied to 316 7th, 8th and 9th‑grade students. Results indicated good reliability characteristics, as well as suggested four types of beliefs and five types of strategies. We discuss possible relationships between the beliefs and strategies regarding the regulation of motivation.A autorregulação da motivação (AMA) é um constructo essencial no âmbito da autorregulação da aprendizagem (Wolters, 2011). Este estudo tem como objetivo o desenvolvimento de um instrumento destinado à avaliação das crenças motivacionais e das estratégias de regulação da motivação, em estudantes do 3º Ciclo de escolaridade. A «Escala de Autorregulação da Motivação na Aprendizagem» (EAMA) foi aplicada a 316 estudantes entre o 7.º e o 9.º ano de Escolaridade. Os resultados obtidos indicam boas características de fiabilidade da escala e sugerem a existência de quatro tipos de crenças e cinco tipos de estratégias. São discutidas algumas relações entre crenças e estratégias de regulação da motivação.Imprensa da Universidade de Coimbra2016-02-29info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.14195/1647-8606_58-1_4https://doi.org/10.14195/1647-8606_58-1_4Psychologica; Vol. 58 No. 1 (2015); 65-87Psychologica; Vol. 58 N.º 1 (2015); 65-871647-86060871-465710.14195/1647-8606_58-1reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://impactum-journals.uc.pt/psychologica/article/view/1647-8606_58-1_4https://impactum-journals.uc.pt/psychologica/article/view/1647-8606_58-1_4/1979Direitos de Autor (c) 2016 Psychologicainfo:eu-repo/semantics/openAccessPaulino, PaulaSá, IsabelSilva, Adelina Lopes da2023-05-31T13:59:31Zoai:impactum-journals.uc.pt:article/2755Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T17:57:31.043874Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Motivation beliefs and strategies in learning: A scale development
Crenças e estratégias da motivação na aprendizagem: Desenvolvimento de uma escala
title Motivation beliefs and strategies in learning: A scale development
spellingShingle Motivation beliefs and strategies in learning: A scale development
Paulino, Paula
adolescentes
autorregulação da motivação
crenças motivacionais
estratégias de regulação da motivação
adolescents
self‑ regulation of motivation
motivational beliefs
regulation of motivation strategies
title_short Motivation beliefs and strategies in learning: A scale development
title_full Motivation beliefs and strategies in learning: A scale development
title_fullStr Motivation beliefs and strategies in learning: A scale development
title_full_unstemmed Motivation beliefs and strategies in learning: A scale development
title_sort Motivation beliefs and strategies in learning: A scale development
author Paulino, Paula
author_facet Paulino, Paula
Sá, Isabel
Silva, Adelina Lopes da
author_role author
author2 Sá, Isabel
Silva, Adelina Lopes da
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Paulino, Paula
Sá, Isabel
Silva, Adelina Lopes da
dc.subject.por.fl_str_mv adolescentes
autorregulação da motivação
crenças motivacionais
estratégias de regulação da motivação
adolescents
self‑ regulation of motivation
motivational beliefs
regulation of motivation strategies
topic adolescentes
autorregulação da motivação
crenças motivacionais
estratégias de regulação da motivação
adolescents
self‑ regulation of motivation
motivational beliefs
regulation of motivation strategies
description The self‑regulation of motivation (SRM) in learning is an essential construct in the self‑regulation of learning (Wolters, 2011). This study presents the development of an instrument that assesses motivational beliefs and the regulation of motivation strategies in middle‑school students. The “Self‑Regulation of Motivation in Learning Scale” was applied to 316 7th, 8th and 9th‑grade students. Results indicated good reliability characteristics, as well as suggested four types of beliefs and five types of strategies. We discuss possible relationships between the beliefs and strategies regarding the regulation of motivation.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-02-29
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://doi.org/10.14195/1647-8606_58-1_4
https://doi.org/10.14195/1647-8606_58-1_4
url https://doi.org/10.14195/1647-8606_58-1_4
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://impactum-journals.uc.pt/psychologica/article/view/1647-8606_58-1_4
https://impactum-journals.uc.pt/psychologica/article/view/1647-8606_58-1_4/1979
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos de Autor (c) 2016 Psychologica
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos de Autor (c) 2016 Psychologica
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Imprensa da Universidade de Coimbra
publisher.none.fl_str_mv Imprensa da Universidade de Coimbra
dc.source.none.fl_str_mv Psychologica; Vol. 58 No. 1 (2015); 65-87
Psychologica; Vol. 58 N.º 1 (2015); 65-87
1647-8606
0871-4657
10.14195/1647-8606_58-1
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799131648559677440