Motivation beliefs and strategies in learning: A scale development
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.14195/1647-8606_58-1_4 |
Resumo: | The self‑regulation of motivation (SRM) in learning is an essential construct in the self‑regulation of learning (Wolters, 2011). This study presents the development of an instrument that assesses motivational beliefs and the regulation of motivation strategies in middle‑school students. The “Self‑Regulation of Motivation in Learning Scale” was applied to 316 7th, 8th and 9th‑grade students. Results indicated good reliability characteristics, as well as suggested four types of beliefs and five types of strategies. We discuss possible relationships between the beliefs and strategies regarding the regulation of motivation. |
id |
RCAP_da2ad58ff38e8efb2939f0ef571357aa |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:impactum-journals.uc.pt:article/2755 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Motivation beliefs and strategies in learning: A scale developmentCrenças e estratégias da motivação na aprendizagem: Desenvolvimento de uma escalaadolescentesautorregulação da motivaçãocrenças motivacionaisestratégias de regulação da motivaçãoadolescentsself‑ regulation of motivationmotivational beliefsregulation of motivation strategiesThe self‑regulation of motivation (SRM) in learning is an essential construct in the self‑regulation of learning (Wolters, 2011). This study presents the development of an instrument that assesses motivational beliefs and the regulation of motivation strategies in middle‑school students. The “Self‑Regulation of Motivation in Learning Scale” was applied to 316 7th, 8th and 9th‑grade students. Results indicated good reliability characteristics, as well as suggested four types of beliefs and five types of strategies. We discuss possible relationships between the beliefs and strategies regarding the regulation of motivation.A autorregulação da motivação (AMA) é um constructo essencial no âmbito da autorregulação da aprendizagem (Wolters, 2011). Este estudo tem como objetivo o desenvolvimento de um instrumento destinado à avaliação das crenças motivacionais e das estratégias de regulação da motivação, em estudantes do 3º Ciclo de escolaridade. A «Escala de Autorregulação da Motivação na Aprendizagem» (EAMA) foi aplicada a 316 estudantes entre o 7.º e o 9.º ano de Escolaridade. Os resultados obtidos indicam boas características de fiabilidade da escala e sugerem a existência de quatro tipos de crenças e cinco tipos de estratégias. São discutidas algumas relações entre crenças e estratégias de regulação da motivação.Imprensa da Universidade de Coimbra2016-02-29info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.14195/1647-8606_58-1_4https://doi.org/10.14195/1647-8606_58-1_4Psychologica; Vol. 58 No. 1 (2015); 65-87Psychologica; Vol. 58 N.º 1 (2015); 65-871647-86060871-465710.14195/1647-8606_58-1reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://impactum-journals.uc.pt/psychologica/article/view/1647-8606_58-1_4https://impactum-journals.uc.pt/psychologica/article/view/1647-8606_58-1_4/1979Direitos de Autor (c) 2016 Psychologicainfo:eu-repo/semantics/openAccessPaulino, PaulaSá, IsabelSilva, Adelina Lopes da2023-05-31T13:59:31Zoai:impactum-journals.uc.pt:article/2755Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T17:57:31.043874Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Motivation beliefs and strategies in learning: A scale development Crenças e estratégias da motivação na aprendizagem: Desenvolvimento de uma escala |
title |
Motivation beliefs and strategies in learning: A scale development |
spellingShingle |
Motivation beliefs and strategies in learning: A scale development Paulino, Paula adolescentes autorregulação da motivação crenças motivacionais estratégias de regulação da motivação adolescents self‑ regulation of motivation motivational beliefs regulation of motivation strategies |
title_short |
Motivation beliefs and strategies in learning: A scale development |
title_full |
Motivation beliefs and strategies in learning: A scale development |
title_fullStr |
Motivation beliefs and strategies in learning: A scale development |
title_full_unstemmed |
Motivation beliefs and strategies in learning: A scale development |
title_sort |
Motivation beliefs and strategies in learning: A scale development |
author |
Paulino, Paula |
author_facet |
Paulino, Paula Sá, Isabel Silva, Adelina Lopes da |
author_role |
author |
author2 |
Sá, Isabel Silva, Adelina Lopes da |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Paulino, Paula Sá, Isabel Silva, Adelina Lopes da |
dc.subject.por.fl_str_mv |
adolescentes autorregulação da motivação crenças motivacionais estratégias de regulação da motivação adolescents self‑ regulation of motivation motivational beliefs regulation of motivation strategies |
topic |
adolescentes autorregulação da motivação crenças motivacionais estratégias de regulação da motivação adolescents self‑ regulation of motivation motivational beliefs regulation of motivation strategies |
description |
The self‑regulation of motivation (SRM) in learning is an essential construct in the self‑regulation of learning (Wolters, 2011). This study presents the development of an instrument that assesses motivational beliefs and the regulation of motivation strategies in middle‑school students. The “Self‑Regulation of Motivation in Learning Scale” was applied to 316 7th, 8th and 9th‑grade students. Results indicated good reliability characteristics, as well as suggested four types of beliefs and five types of strategies. We discuss possible relationships between the beliefs and strategies regarding the regulation of motivation. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-02-29 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.14195/1647-8606_58-1_4 https://doi.org/10.14195/1647-8606_58-1_4 |
url |
https://doi.org/10.14195/1647-8606_58-1_4 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://impactum-journals.uc.pt/psychologica/article/view/1647-8606_58-1_4 https://impactum-journals.uc.pt/psychologica/article/view/1647-8606_58-1_4/1979 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2016 Psychologica info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2016 Psychologica |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Imprensa da Universidade de Coimbra |
publisher.none.fl_str_mv |
Imprensa da Universidade de Coimbra |
dc.source.none.fl_str_mv |
Psychologica; Vol. 58 No. 1 (2015); 65-87 Psychologica; Vol. 58 N.º 1 (2015); 65-87 1647-8606 0871-4657 10.14195/1647-8606_58-1 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799131648559677440 |