E-selection effectiveness: an analysis to EDP
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10071/16075 |
Resumo: | In an Era characterized by technology, competitiveness and constant dynamism, companies have been suffering profound changes on business functions, with the HR departments being considered, for some time now, one of the most significant areas within the companies. Also, the procedures used have been suffering some changes to better adapt to today’s reality. Thus, more than ever, managers seek to automate processes and make use of the new technologies’ usefulness. The case of online selection represents precisely one of the processes that can be automated partially, creating value for companies both in terms of time and costs associated. The aim of this study is to analyze the online selection effectiveness, more specifically in what regards to the obstacles affecting the process used by EDP currently. The results obtained show that the main obstacles to e-selection in the case of EDP are: the unproctored administration; the testing environment chosen by the applicant; the technological issues associated with the utilization of this type of instruments; the impact on sub-group members already identified and the candidates’ experience towards the test, that may become less positive. |
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E-selection effectiveness: an analysis to EDPHuman resource managementSelection processOnline selectionSelection process effectivenessGestão de recursos humanosRecrutamento de pessoalMétodos de seleçãoAutomatizaçãoMedição da eficáciaSeleção onlineEficácia do processo de seleçãoIn an Era characterized by technology, competitiveness and constant dynamism, companies have been suffering profound changes on business functions, with the HR departments being considered, for some time now, one of the most significant areas within the companies. Also, the procedures used have been suffering some changes to better adapt to today’s reality. Thus, more than ever, managers seek to automate processes and make use of the new technologies’ usefulness. The case of online selection represents precisely one of the processes that can be automated partially, creating value for companies both in terms of time and costs associated. The aim of this study is to analyze the online selection effectiveness, more specifically in what regards to the obstacles affecting the process used by EDP currently. The results obtained show that the main obstacles to e-selection in the case of EDP are: the unproctored administration; the testing environment chosen by the applicant; the technological issues associated with the utilization of this type of instruments; the impact on sub-group members already identified and the candidates’ experience towards the test, that may become less positive.Numa era caracterizada pela tecnologia, competitividade e dinamismo constante, as empresas têm vindo a sofrer alterações profundas nas funções inerentes ao negócio, sendo os departamentos de recursos humanos considerados, de há um tempo para cá, uma das áreas mais significativas dentro das organizações. Também os procedimentos utilizados têm sofrido alterações com o intuito de se adaptarem melhor à realidade dos dias de hoje. Assim, cada vez mais os gestores procuram automatizar processos e fazer-se valer da utilidade das novas tecnologias. O caso da seleção online representa precisamente um dos processos que pode ser automatizado parcialmente, criando valor para as empresas quer em termos de tempo, quer em termos dos custos associados. O objetivo deste estudo prende-se com a análise da eficácia do processo de seleção online, mais concretamente com os obstáculos que afetam hoje em dia o processo utilizado pela EDP. Os resultados obtidos mostram que os principais obstáculos à e-seleção, no caso da EDP, são: a administração não supervisionada; o ambiente de realização dos testes escolhido pelo candidato; as questões tecnológicas associadas à utilização deste tipo de instrumentos; o impacto em membros de subgrupos já identificados e a experiência do candidato na realização dos testes, que se pode tornar pouco positiva.2018-06-08T16:46:17Z2021-06-08T00:00:00Z2017-12-21T00:00:00Z2017-12-212017-10info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfapplication/octet-streamhttp://hdl.handle.net/10071/16075TID:201810999engAlexandre, Mariana Ferreira da Costainfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-09T17:43:54Zoai:repositorio.iscte-iul.pt:10071/16075Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T22:20:46.301267Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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