Em torno do ensino da geometria descritiva
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10451/6938 |
Resumo: | Relatório da prática de ensino supervisionadaTese de mestrado, Ensino das Artes Visuais, Universidade de Lisboa, 2012 |
id |
RCAP_dd1325dc321b66f46950257d7b6b568f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ul.pt:10451/6938 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Em torno do ensino da geometria descritivaGeometria descritivaEnsinoPedagogiaRepresentação gráficaSoftwareRelatório da prática de ensino supervisionadaTese de mestrado, Ensino das Artes Visuais, Universidade de Lisboa, 2012Possui um CD com Anexos apenas consultável na Biblioteca da FBAUL : cota CDA 102The present report is carried out within the curricular unit Introduction to Professional Practice IV of Master’s degree in Visual Arts Education; it is based upon the supervised school activity of a working unit, the Shadows, in an 11th grade class of the Secondary School covering the discipline of descriptive geometry. On a first stage the relevance of Descriptive Geometry in the representation is considered, by showing initially an historic synthesis, its role on modern society and the advantages of the geometrical knowledge in the conceptual process. The different projection systems and representation methods are shown as well as it is explained the way the science of Descriptive Geometry fits in the teaching programs curricula where its contents are described. Then the difficulties students encounters in this discipline are mentioned and the adequate strategies and teaching methodologies are referred, pointing out the use of software for graphical representation in the education of the mentioned discipline. On the second part, within the school context, the practice of teaching is described, focussing the subject of shadows and introducing a characterization of the school and the class in question, the strategies and methods adopted in the education of the subject, as well as the standards and assessment elements. Finally a reflection is offered about the work carried out, based upon the analysis of the data described previouslyTrindade, António de Oriol, 1967-Repositório da Universidade de LisboaCampos, Marta Maria Rocha Burnay Ferreira de2012-09-20T13:21:27Z20122012-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisimage/jpegapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10451/6938porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-08T15:49:46Zoai:repositorio.ul.pt:10451/6938Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T21:31:53.219470Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Em torno do ensino da geometria descritiva |
title |
Em torno do ensino da geometria descritiva |
spellingShingle |
Em torno do ensino da geometria descritiva Campos, Marta Maria Rocha Burnay Ferreira de Geometria descritiva Ensino Pedagogia Representação gráfica Software |
title_short |
Em torno do ensino da geometria descritiva |
title_full |
Em torno do ensino da geometria descritiva |
title_fullStr |
Em torno do ensino da geometria descritiva |
title_full_unstemmed |
Em torno do ensino da geometria descritiva |
title_sort |
Em torno do ensino da geometria descritiva |
author |
Campos, Marta Maria Rocha Burnay Ferreira de |
author_facet |
Campos, Marta Maria Rocha Burnay Ferreira de |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Trindade, António de Oriol, 1967- Repositório da Universidade de Lisboa |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Campos, Marta Maria Rocha Burnay Ferreira de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Geometria descritiva Ensino Pedagogia Representação gráfica Software |
topic |
Geometria descritiva Ensino Pedagogia Representação gráfica Software |
description |
Relatório da prática de ensino supervisionadaTese de mestrado, Ensino das Artes Visuais, Universidade de Lisboa, 2012 |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-09-20T13:21:27Z 2012 2012-01-01T00:00:00Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10451/6938 |
url |
http://hdl.handle.net/10451/6938 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
image/jpeg application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799134209898446848 |