Poder de uma micro-influenciadora de lifestyle na mudança do comportamento dos seguidores no Instagram e Youtube
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10400.22/19553 |
Resumo: | The power of a digital influencer on multiple digital platforms is very important for all digital marketing entities. It is increasingly evident that consumers trust the opinions and advice of common people more than the brands themselves. Therefore, micro-influencers are a strong bet of communication agencies and brands, standing out for their genuineness and transparency towards their followers. The main objective of the present investigation is to provide an overview of the power of a lifestyle micro-influencer in changing the behavior of followers on Instagram and Youtube. In order to achieve this goal, we chose to use a mixed research method, which combines the application of qualitative and quantitative techniques. As part of the qualitative method, interviews were conducted, one of them in the form of a focus group, to collect the views of the three essential elements involved in the influence marketing ecosystem, the digital micro-influencer, its followers and an agency of Communication. In the quantitative method, Instagram and Youtube statistics of the micro-influencer under study were collected. The results obtained allowed to conclude that a lifestyle micro-influencer can induce and change the habits and behaviors in the lives of her followers in a positive and genuine way, demonstrating that she can be more trustworthy than many macro-influencers. |
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Poder de uma micro-influenciadora de lifestyle na mudança do comportamento dos seguidores no Instagram e YoutubeMarketing digitalMarketing de influênciaMicro-influenciadora digitalLifestyleDigital marketingInfluence marketingDigital micro-influencerGestãoThe power of a digital influencer on multiple digital platforms is very important for all digital marketing entities. It is increasingly evident that consumers trust the opinions and advice of common people more than the brands themselves. Therefore, micro-influencers are a strong bet of communication agencies and brands, standing out for their genuineness and transparency towards their followers. The main objective of the present investigation is to provide an overview of the power of a lifestyle micro-influencer in changing the behavior of followers on Instagram and Youtube. In order to achieve this goal, we chose to use a mixed research method, which combines the application of qualitative and quantitative techniques. As part of the qualitative method, interviews were conducted, one of them in the form of a focus group, to collect the views of the three essential elements involved in the influence marketing ecosystem, the digital micro-influencer, its followers and an agency of Communication. In the quantitative method, Instagram and Youtube statistics of the micro-influencer under study were collected. The results obtained allowed to conclude that a lifestyle micro-influencer can induce and change the habits and behaviors in the lives of her followers in a positive and genuine way, demonstrating that she can be more trustworthy than many macro-influencers.O poder de um influenciador digital nas múltiplas plataformas digitais tem uma importância muito relevante para todas as entidades envolvidas no marketing digital. É cada vez mais evidente que os consumidores confiam mais nas opiniões e conselhos de pessoas aparentemente comuns do que nas próprias marcas. Por isso, os micro-influenciadores são uma aposta forte por parte das agências de comunicação e das marcas, destacando-se pela sua genuinidade e transparência perante os seus seguidores. O principal objetivo da presente investigação é assim fornecer uma visão geral do poder de uma micro-influenciadora de lifestyle na mudança do comportamento dos seguidores no Instagram e Youtube. Para conseguir atingir este desiderato, optou-se pelo uso de um método de investigação misto, que combina a aplicação de técnicas qualitativas e quantitativas. No âmbito do método qualitativo foram realizadas entrevistas, uma delas sob a forma de focus group, para recolher os pontos de vista dos três elementos essenciais envolvidos no ecossistema do marketing de influência, nomeadamente a micro-influenciadora digital, os seus seguidores e uma agência de comunicação. No método quantitativo, foram recolhidas as estatísticas do Instagram e Youtube da micro-influenciadora em estudo. Os resultados obtidos permitiram concluir que uma micro-influenciadora de lifestyle consegue induzir e alterar os hábitos e comportamentos na vida dos seus seguidores de forma positiva e genuína, demonstrando que consegue ser mais confiável do que muitos macro-influencers.Santos, José de FreitasRepositório Científico do Instituto Politécnico do PortoAlmeida, Bruna Daniela Tavares de2022-01-19T10:16:11Z2021-11-232021-11-23T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.22/19553TID:202887057porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-03-13T13:14:08Zoai:recipp.ipp.pt:10400.22/19553Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T17:39:35.841160Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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