How to stand out in the market: communication plan for a non-profit organization, APCA

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Machado, Cátia Janete Carvalho
Data de Publicação: 2012
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10071/5466
Resumo: With the Portuguese current economic crisis, more than ever, non-profit organizations are facing problems raising enough donations to stay active. APCA is a non-profit organization of animal’s protection that at the moment is facing this kind of challenge, needing to communicate with its target, to get the acknowledgement of their activities, not just as a non-profit organization but as a group of people that have a passion for animals and want to find families that will respect and love them. The communication plan for a non-profit organization should pay attention to budget limitations, as well as the efficient reach of the desired target, being essential let the customers know what kind of values and benefits they will gain by helping APCA. Online tools, social media as well sponsorships/partnerships are the well positioned tools for a non-profit organization communication plan.
id RCAP_e02874d6fdd65fb5cdd5edd664563f36
oai_identifier_str oai:repositorio.iscte-iul.pt:10071/5466
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling How to stand out in the market: communication plan for a non-profit organization, APCANon-profit organizationCommunicationSponsorshipsOnlineSocial mediaOrganizações não lucrativasComunicaçãoPatrocíniosMedia socialWith the Portuguese current economic crisis, more than ever, non-profit organizations are facing problems raising enough donations to stay active. APCA is a non-profit organization of animal’s protection that at the moment is facing this kind of challenge, needing to communicate with its target, to get the acknowledgement of their activities, not just as a non-profit organization but as a group of people that have a passion for animals and want to find families that will respect and love them. The communication plan for a non-profit organization should pay attention to budget limitations, as well as the efficient reach of the desired target, being essential let the customers know what kind of values and benefits they will gain by helping APCA. Online tools, social media as well sponsorships/partnerships are the well positioned tools for a non-profit organization communication plan.Com a atual crise económica em Portugal, mais do que nunca as organizações não lucrativas estão a enfrentar problemas em conseguir angariar donativos suficientes para se conseguirem manter estáveis no mercado. APCA é uma organização não lucrativa de proteção aos cães abandonados que está a enfrentar atualmente estes problemas precisando de comunicar com o seu público-alvo de modo a motivá-los e incentivá-los a ajudarem a APCA bem como para se apresentar e dar a conhecer a organização, não apenas como uma organização não lucrativa, mas sim como um conjunto de pessoas que são apaixonadas pelos animais e querem que estes encontrem uma família que os respeite e os ame. Sendo uma organização não lucrativa, o planeamento da comunicação deve ter em atenção as limitações de orçamento e a necessidade de eficácia e alcance ao público-alvo desejado, sendo essencial transmitir para a audiência-alvo, que benefícios e valores, APCA lhes podem oferecer. As ferramentas chave para o plano de comunicação neste tipo de organização, são: as ferramentas online, redes sociais bem como uma forte aposta em mecenatos/patrocínios das empresas lucrativas.2013-08-22T10:06:23Z2012-01-01T00:00:00Z20122012-04info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfapplication/octet-streamhttp://hdl.handle.net/10071/5466engMachado, Cátia Janete Carvalhoinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-09T17:47:29Zoai:repositorio.iscte-iul.pt:10071/5466Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T22:23:01.699787Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv How to stand out in the market: communication plan for a non-profit organization, APCA
title How to stand out in the market: communication plan for a non-profit organization, APCA
spellingShingle How to stand out in the market: communication plan for a non-profit organization, APCA
Machado, Cátia Janete Carvalho
Non-profit organization
Communication
Sponsorships
Online
Social media
Organizações não lucrativas
Comunicação
Patrocínios
Media social
title_short How to stand out in the market: communication plan for a non-profit organization, APCA
title_full How to stand out in the market: communication plan for a non-profit organization, APCA
title_fullStr How to stand out in the market: communication plan for a non-profit organization, APCA
title_full_unstemmed How to stand out in the market: communication plan for a non-profit organization, APCA
title_sort How to stand out in the market: communication plan for a non-profit organization, APCA
author Machado, Cátia Janete Carvalho
author_facet Machado, Cátia Janete Carvalho
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Machado, Cátia Janete Carvalho
dc.subject.por.fl_str_mv Non-profit organization
Communication
Sponsorships
Online
Social media
Organizações não lucrativas
Comunicação
Patrocínios
Media social
topic Non-profit organization
Communication
Sponsorships
Online
Social media
Organizações não lucrativas
Comunicação
Patrocínios
Media social
description With the Portuguese current economic crisis, more than ever, non-profit organizations are facing problems raising enough donations to stay active. APCA is a non-profit organization of animal’s protection that at the moment is facing this kind of challenge, needing to communicate with its target, to get the acknowledgement of their activities, not just as a non-profit organization but as a group of people that have a passion for animals and want to find families that will respect and love them. The communication plan for a non-profit organization should pay attention to budget limitations, as well as the efficient reach of the desired target, being essential let the customers know what kind of values and benefits they will gain by helping APCA. Online tools, social media as well sponsorships/partnerships are the well positioned tools for a non-profit organization communication plan.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-01-01T00:00:00Z
2012
2012-04
2013-08-22T10:06:23Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10071/5466
url http://hdl.handle.net/10071/5466
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/octet-stream
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799134791886438400