Ensino da Arte bricoleur : matéria-prima, ferramentas e práticas sincréticas no Colégio Pedro II

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Guimarães, Alexandre Henrique Monteiro
Data de Publicação: 2014
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10451/34929
Resumo: This article seeks to present pedagogical practices in visual arts that emphasize This article presents the pedagogical practices of the teacher-bricoleur. Observed in the Espaço Cultural do Colégio Pedro II, arising from deviant actions that favor the articulation of raw materials heteroclites — considering different temporalities and origins, whether material or thematic order — includes in¬direct means and unprogrammed subjectifications
id RCAP_e45df226538b4db9cda18c137bdda423
oai_identifier_str oai:repositorio.ul.pt:10451/34929
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Ensino da Arte bricoleur : matéria-prima, ferramentas e práticas sincréticas no Colégio Pedro IIArt Teaching bricoleur : raw materials, tools and syncretic practices in Colegio Pedro IIEnsinoArteMatéria-primaMetodologiasPráticas artísticasBrasilThis article seeks to present pedagogical practices in visual arts that emphasize This article presents the pedagogical practices of the teacher-bricoleur. Observed in the Espaço Cultural do Colégio Pedro II, arising from deviant actions that favor the articulation of raw materials heteroclites — considering different temporalities and origins, whether material or thematic order — includes in¬direct means and unprogrammed subjectificationsUniversidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-ArtesRepositório da Universidade de LisboaGuimarães, Alexandre Henrique Monteiro2018-10-04T14:54:09Z2014-012014-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleimage/jpegapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10451/34929porIn: Matéria-prima. - Lisboa, 2013. - Vol. 2, nº3 (Jan./Jun. 2014), p. 206-216info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-08T16:30:34Zoai:repositorio.ul.pt:10451/34929Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T21:49:32.502538Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Ensino da Arte bricoleur : matéria-prima, ferramentas e práticas sincréticas no Colégio Pedro II
Art Teaching bricoleur : raw materials, tools and syncretic practices in Colegio Pedro II
title Ensino da Arte bricoleur : matéria-prima, ferramentas e práticas sincréticas no Colégio Pedro II
spellingShingle Ensino da Arte bricoleur : matéria-prima, ferramentas e práticas sincréticas no Colégio Pedro II
Guimarães, Alexandre Henrique Monteiro
Ensino
Arte
Matéria-prima
Metodologias
Práticas artísticas
Brasil
title_short Ensino da Arte bricoleur : matéria-prima, ferramentas e práticas sincréticas no Colégio Pedro II
title_full Ensino da Arte bricoleur : matéria-prima, ferramentas e práticas sincréticas no Colégio Pedro II
title_fullStr Ensino da Arte bricoleur : matéria-prima, ferramentas e práticas sincréticas no Colégio Pedro II
title_full_unstemmed Ensino da Arte bricoleur : matéria-prima, ferramentas e práticas sincréticas no Colégio Pedro II
title_sort Ensino da Arte bricoleur : matéria-prima, ferramentas e práticas sincréticas no Colégio Pedro II
author Guimarães, Alexandre Henrique Monteiro
author_facet Guimarães, Alexandre Henrique Monteiro
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Repositório da Universidade de Lisboa
dc.contributor.author.fl_str_mv Guimarães, Alexandre Henrique Monteiro
dc.subject.por.fl_str_mv Ensino
Arte
Matéria-prima
Metodologias
Práticas artísticas
Brasil
topic Ensino
Arte
Matéria-prima
Metodologias
Práticas artísticas
Brasil
description This article seeks to present pedagogical practices in visual arts that emphasize This article presents the pedagogical practices of the teacher-bricoleur. Observed in the Espaço Cultural do Colégio Pedro II, arising from deviant actions that favor the articulation of raw materials heteroclites — considering different temporalities and origins, whether material or thematic order — includes in¬direct means and unprogrammed subjectifications
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-01
2014-01-01T00:00:00Z
2018-10-04T14:54:09Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10451/34929
url http://hdl.handle.net/10451/34929
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv In: Matéria-prima. - Lisboa, 2013. - Vol. 2, nº3 (Jan./Jun. 2014), p. 206-216
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv image/jpeg
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes
publisher.none.fl_str_mv Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799134427514667008