Pintura e metáfora
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10451/8500 |
Resumo: | Tese de mestrado, Pintura (Variante Teórico - prática, Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas Artes, 2013 |
id |
RCAP_e7ba372fe3fabcfadfd99c06a6bb9ae4 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ul.pt:10451/8500 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Pintura e metáforaa representação da coisa intermédiaBuonarroti, Michel Angelo, 1475-1564Bacon, Francis, 1909-1992Varejão, Adriana, 1964-PinturaSite - Specific ArtMetáforaTese de mestrado, Pintura (Variante Teórico - prática, Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas Artes, 2013This theoretic and Pratical dissertation goes in order to explore Painting as a subjetc of installation possibility from a specific place to a site-specific. Also related to the metaphoric dimension that contemporary art still wants nowadays to structure itself and materialize itself. The main intention is to achieve the origins and processes and to understand an analytical description as well, due to the proposal of painting as an installation generated of the theme metaphor through Painting, regarding contemplation as an intermediate thing. In short: the achievement of formal intermediate representation of a body/form, flexible and independent that referring to a place, finds its territory in another that precedes it. We can consider that the whole investigation goes around concepts of overlap and, what is understood as an essential meaning: see painting as pictoral form/body and the physical space that she can claim. For the present research are exposed multiple objects of inquiry that best exemplify and explain the genesis and motivations of this practical work, such as works from other periods (historical or artistic), authors, and critical / philosophical theories related to Painting, and exhibited characteristics similar to those themes, meaning of formal of what may be a "body pictorial" free of base support, or of it’s conceptual nature as regard of the generated contents for such investigationSalteiro, Ilídio, 1953-Repositório da Universidade de LisboaAntunes, Sara Pereira, 1981-2013-05-24T14:16:40Z20132013-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisimage/jpegapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10451/8500porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-08T15:52:25Zoai:repositorio.ul.pt:10451/8500Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T21:33:02.019922Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Pintura e metáfora a representação da coisa intermédia |
title |
Pintura e metáfora |
spellingShingle |
Pintura e metáfora Antunes, Sara Pereira, 1981- Buonarroti, Michel Angelo, 1475-1564 Bacon, Francis, 1909-1992 Varejão, Adriana, 1964- Pintura Site - Specific Art Metáfora |
title_short |
Pintura e metáfora |
title_full |
Pintura e metáfora |
title_fullStr |
Pintura e metáfora |
title_full_unstemmed |
Pintura e metáfora |
title_sort |
Pintura e metáfora |
author |
Antunes, Sara Pereira, 1981- |
author_facet |
Antunes, Sara Pereira, 1981- |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Salteiro, Ilídio, 1953- Repositório da Universidade de Lisboa |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Antunes, Sara Pereira, 1981- |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Buonarroti, Michel Angelo, 1475-1564 Bacon, Francis, 1909-1992 Varejão, Adriana, 1964- Pintura Site - Specific Art Metáfora |
topic |
Buonarroti, Michel Angelo, 1475-1564 Bacon, Francis, 1909-1992 Varejão, Adriana, 1964- Pintura Site - Specific Art Metáfora |
description |
Tese de mestrado, Pintura (Variante Teórico - prática, Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas Artes, 2013 |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-05-24T14:16:40Z 2013 2013-01-01T00:00:00Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10451/8500 |
url |
http://hdl.handle.net/10451/8500 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
image/jpeg application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799134223277228032 |