Pintura e metáfora

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Antunes, Sara Pereira, 1981-
Data de Publicação: 2013
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10451/8500
Resumo: Tese de mestrado, Pintura (Variante Teórico - prática, Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas Artes, 2013
id RCAP_e7ba372fe3fabcfadfd99c06a6bb9ae4
oai_identifier_str oai:repositorio.ul.pt:10451/8500
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Pintura e metáforaa representação da coisa intermédiaBuonarroti, Michel Angelo, 1475-1564Bacon, Francis, 1909-1992Varejão, Adriana, 1964-PinturaSite - Specific ArtMetáforaTese de mestrado, Pintura (Variante Teórico - prática, Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas Artes, 2013This theoretic and Pratical dissertation goes in order to explore Painting as a subjetc of installation possibility from a specific place to a site-specific. Also related to the metaphoric dimension that contemporary art still wants nowadays to structure itself and materialize itself. The main intention is to achieve the origins and processes and to understand an analytical description as well, due to the proposal of painting as an installation generated of the theme metaphor through Painting, regarding contemplation as an intermediate thing. In short: the achievement of formal intermediate representation of a body/form, flexible and independent that referring to a place, finds its territory in another that precedes it. We can consider that the whole investigation goes around concepts of overlap and, what is understood as an essential meaning: see painting as pictoral form/body and the physical space that she can claim. For the present research are exposed multiple objects of inquiry that best exemplify and explain the genesis and motivations of this practical work, such as works from other periods (historical or artistic), authors, and critical / philosophical theories related to Painting, and exhibited characteristics similar to those themes, meaning of formal of what may be a "body pictorial" free of base support, or of it’s conceptual nature as regard of the generated contents for such investigationSalteiro, Ilídio, 1953-Repositório da Universidade de LisboaAntunes, Sara Pereira, 1981-2013-05-24T14:16:40Z20132013-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisimage/jpegapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10451/8500porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-08T15:52:25Zoai:repositorio.ul.pt:10451/8500Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T21:33:02.019922Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Pintura e metáfora
a representação da coisa intermédia
title Pintura e metáfora
spellingShingle Pintura e metáfora
Antunes, Sara Pereira, 1981-
Buonarroti, Michel Angelo, 1475-1564
Bacon, Francis, 1909-1992
Varejão, Adriana, 1964-
Pintura
Site - Specific Art
Metáfora
title_short Pintura e metáfora
title_full Pintura e metáfora
title_fullStr Pintura e metáfora
title_full_unstemmed Pintura e metáfora
title_sort Pintura e metáfora
author Antunes, Sara Pereira, 1981-
author_facet Antunes, Sara Pereira, 1981-
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Salteiro, Ilídio, 1953-
Repositório da Universidade de Lisboa
dc.contributor.author.fl_str_mv Antunes, Sara Pereira, 1981-
dc.subject.por.fl_str_mv Buonarroti, Michel Angelo, 1475-1564
Bacon, Francis, 1909-1992
Varejão, Adriana, 1964-
Pintura
Site - Specific Art
Metáfora
topic Buonarroti, Michel Angelo, 1475-1564
Bacon, Francis, 1909-1992
Varejão, Adriana, 1964-
Pintura
Site - Specific Art
Metáfora
description Tese de mestrado, Pintura (Variante Teórico - prática, Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas Artes, 2013
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-05-24T14:16:40Z
2013
2013-01-01T00:00:00Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10451/8500
url http://hdl.handle.net/10451/8500
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv image/jpeg
application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799134223277228032