Editorial

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Cabrita, Isabel
Data de Publicação: 2023
Outros Autores: Ventura, Alexandre, Marques, Margarida M., Carlos, Vânia
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.34624/id.v15i3.33019
Resumo: The current issue of the journal Indagatio Didactica comprises 13 articles, distributed by the respective sections of the journal: Supervision in Education, one article; Policies and Evaluation in Education, two articles; (Digital) Technologies in Education, two articles and Curriculum Development and Didactics, eight articles. These articles refer to studies developed in Portugal (six), Brazil (six) and Mozambique (one) and are essentially related to the scientific areas of Languages (four); Mathematics (three); Natural Sciences (two). The remaining four are cross-curricular in nature. In terms of level of education, the spectrum ranges from primary education (or equivalent), to secondary education (or equivalent) and higher education - technical courses, initial teacher training or postgraduate programmes. There are still studies on practising teachers.
id RCAP_e9765236c6efd1718280f89e94210e69
oai_identifier_str oai:proa.ua.pt:article/33019
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling EditorialEditorialThe current issue of the journal Indagatio Didactica comprises 13 articles, distributed by the respective sections of the journal: Supervision in Education, one article; Policies and Evaluation in Education, two articles; (Digital) Technologies in Education, two articles and Curriculum Development and Didactics, eight articles. These articles refer to studies developed in Portugal (six), Brazil (six) and Mozambique (one) and are essentially related to the scientific areas of Languages (four); Mathematics (three); Natural Sciences (two). The remaining four are cross-curricular in nature. In terms of level of education, the spectrum ranges from primary education (or equivalent), to secondary education (or equivalent) and higher education - technical courses, initial teacher training or postgraduate programmes. There are still studies on practising teachers.O presente número da Revista Indagatio Didactica é composto por 13 artigos, assim distribuídos pelas respetivas secções da revista: Supervisão em Educação, um artigo; Políticas e Avaliação em Educação, dois artigos; Tecnologias (Digitais) em Educação, dois artigos e Desenvolvimento Curricular e Didática, oito artigos. Estes artigos reportam-se a estudos desenvolvidos em Portugal (seis), no Brasil (seis) e em Moçambique (um) e, essencialmente, relacionados com as áreas científicas de Línguas (quatro); Matemática (três); Ciências Naturais (dois). Os restantes quatro são de cariz transversal. Em termos de nível de ensino, o espetro varia do ensino básico (ou equivalente), ao ensino secundário (ou equivalente) e ao ensino superior - cursos técnicos, de formação inicial de professores ou pós-graduações. Ainda há estudos sobre professores em exercício profissional.Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro2023-07-27info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/id.v15i3.33019https://doi.org/10.34624/id.v15i3.33019Indagatio Didactica; Vol 15 No 3 (2023); 1-12Indagatio Didactica; Vol. 15 Núm. 3 (2023); 1-12Indagatio Didactica; Vol. 15 No 3 (2023); 1-12Indagatio Didactica; vol. 15 n.º 3 (2023); 1-121647-3582reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/33019https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/33019/22762http://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCabrita, IsabelVentura, AlexandreMarques, Margarida M.Carlos, Vânia2023-09-22T10:19:41Zoai:proa.ua.pt:article/33019Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T20:30:35.305777Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Editorial
Editorial
title Editorial
spellingShingle Editorial
Cabrita, Isabel
title_short Editorial
title_full Editorial
title_fullStr Editorial
title_full_unstemmed Editorial
title_sort Editorial
author Cabrita, Isabel
author_facet Cabrita, Isabel
Ventura, Alexandre
Marques, Margarida M.
Carlos, Vânia
author_role author
author2 Ventura, Alexandre
Marques, Margarida M.
Carlos, Vânia
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Cabrita, Isabel
Ventura, Alexandre
Marques, Margarida M.
Carlos, Vânia
description The current issue of the journal Indagatio Didactica comprises 13 articles, distributed by the respective sections of the journal: Supervision in Education, one article; Policies and Evaluation in Education, two articles; (Digital) Technologies in Education, two articles and Curriculum Development and Didactics, eight articles. These articles refer to studies developed in Portugal (six), Brazil (six) and Mozambique (one) and are essentially related to the scientific areas of Languages (four); Mathematics (three); Natural Sciences (two). The remaining four are cross-curricular in nature. In terms of level of education, the spectrum ranges from primary education (or equivalent), to secondary education (or equivalent) and higher education - technical courses, initial teacher training or postgraduate programmes. There are still studies on practising teachers.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-07-27
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://doi.org/10.34624/id.v15i3.33019
https://doi.org/10.34624/id.v15i3.33019
url https://doi.org/10.34624/id.v15i3.33019
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/33019
https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/33019/22762
dc.rights.driver.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro
publisher.none.fl_str_mv Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro
dc.source.none.fl_str_mv Indagatio Didactica; Vol 15 No 3 (2023); 1-12
Indagatio Didactica; Vol. 15 Núm. 3 (2023); 1-12
Indagatio Didactica; Vol. 15 No 3 (2023); 1-12
Indagatio Didactica; vol. 15 n.º 3 (2023); 1-12
1647-3582
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799133574342901760