Editorial
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34624/id.v15i3.33019 |
Resumo: | The current issue of the journal Indagatio Didactica comprises 13 articles, distributed by the respective sections of the journal: Supervision in Education, one article; Policies and Evaluation in Education, two articles; (Digital) Technologies in Education, two articles and Curriculum Development and Didactics, eight articles. These articles refer to studies developed in Portugal (six), Brazil (six) and Mozambique (one) and are essentially related to the scientific areas of Languages (four); Mathematics (three); Natural Sciences (two). The remaining four are cross-curricular in nature. In terms of level of education, the spectrum ranges from primary education (or equivalent), to secondary education (or equivalent) and higher education - technical courses, initial teacher training or postgraduate programmes. There are still studies on practising teachers. |
id |
RCAP_e9765236c6efd1718280f89e94210e69 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:proa.ua.pt:article/33019 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
EditorialEditorialThe current issue of the journal Indagatio Didactica comprises 13 articles, distributed by the respective sections of the journal: Supervision in Education, one article; Policies and Evaluation in Education, two articles; (Digital) Technologies in Education, two articles and Curriculum Development and Didactics, eight articles. These articles refer to studies developed in Portugal (six), Brazil (six) and Mozambique (one) and are essentially related to the scientific areas of Languages (four); Mathematics (three); Natural Sciences (two). The remaining four are cross-curricular in nature. In terms of level of education, the spectrum ranges from primary education (or equivalent), to secondary education (or equivalent) and higher education - technical courses, initial teacher training or postgraduate programmes. There are still studies on practising teachers.O presente número da Revista Indagatio Didactica é composto por 13 artigos, assim distribuídos pelas respetivas secções da revista: Supervisão em Educação, um artigo; Políticas e Avaliação em Educação, dois artigos; Tecnologias (Digitais) em Educação, dois artigos e Desenvolvimento Curricular e Didática, oito artigos. Estes artigos reportam-se a estudos desenvolvidos em Portugal (seis), no Brasil (seis) e em Moçambique (um) e, essencialmente, relacionados com as áreas científicas de Línguas (quatro); Matemática (três); Ciências Naturais (dois). Os restantes quatro são de cariz transversal. Em termos de nível de ensino, o espetro varia do ensino básico (ou equivalente), ao ensino secundário (ou equivalente) e ao ensino superior - cursos técnicos, de formação inicial de professores ou pós-graduações. Ainda há estudos sobre professores em exercício profissional.Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro2023-07-27info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/id.v15i3.33019https://doi.org/10.34624/id.v15i3.33019Indagatio Didactica; Vol 15 No 3 (2023); 1-12Indagatio Didactica; Vol. 15 Núm. 3 (2023); 1-12Indagatio Didactica; Vol. 15 No 3 (2023); 1-12Indagatio Didactica; vol. 15 n.º 3 (2023); 1-121647-3582reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/33019https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/33019/22762http://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCabrita, IsabelVentura, AlexandreMarques, Margarida M.Carlos, Vânia2023-09-22T10:19:41Zoai:proa.ua.pt:article/33019Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T20:30:35.305777Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Editorial Editorial |
title |
Editorial |
spellingShingle |
Editorial Cabrita, Isabel |
title_short |
Editorial |
title_full |
Editorial |
title_fullStr |
Editorial |
title_full_unstemmed |
Editorial |
title_sort |
Editorial |
author |
Cabrita, Isabel |
author_facet |
Cabrita, Isabel Ventura, Alexandre Marques, Margarida M. Carlos, Vânia |
author_role |
author |
author2 |
Ventura, Alexandre Marques, Margarida M. Carlos, Vânia |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Cabrita, Isabel Ventura, Alexandre Marques, Margarida M. Carlos, Vânia |
description |
The current issue of the journal Indagatio Didactica comprises 13 articles, distributed by the respective sections of the journal: Supervision in Education, one article; Policies and Evaluation in Education, two articles; (Digital) Technologies in Education, two articles and Curriculum Development and Didactics, eight articles. These articles refer to studies developed in Portugal (six), Brazil (six) and Mozambique (one) and are essentially related to the scientific areas of Languages (four); Mathematics (three); Natural Sciences (two). The remaining four are cross-curricular in nature. In terms of level of education, the spectrum ranges from primary education (or equivalent), to secondary education (or equivalent) and higher education - technical courses, initial teacher training or postgraduate programmes. There are still studies on practising teachers. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-07-27 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.34624/id.v15i3.33019 https://doi.org/10.34624/id.v15i3.33019 |
url |
https://doi.org/10.34624/id.v15i3.33019 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/33019 https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/33019/22762 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro |
publisher.none.fl_str_mv |
Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro |
dc.source.none.fl_str_mv |
Indagatio Didactica; Vol 15 No 3 (2023); 1-12 Indagatio Didactica; Vol. 15 Núm. 3 (2023); 1-12 Indagatio Didactica; Vol. 15 No 3 (2023); 1-12 Indagatio Didactica; vol. 15 n.º 3 (2023); 1-12 1647-3582 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799133574342901760 |