The insertion of Globo Filmes in the Brazilian cinematographic scene
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.14591/aniki.v5n2.404 |
Resumo: | Institutions, demonstrations, and socio-cultural movements; disputes, interests and power games; relations with the State, positions, and discursive formations, are some nuances that demarcate the trajectory of Brazilian cinema. In this wake, we turn our attention to the insertion of Globo Filmes in the national cinematographic scene. To this end, the study encompasses the contextualisation of the economic transformations of this context, with emphasis on the creation of the company under consideration, and in the years subsequent to such event (1998-2007). Understanding the contours of Brazilian cinema, considered here the relations with television, are the guiding threads of this text. |
id |
RCAP_ea9bdeaa0cb2790dad1c193c063cf2d3 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:aim.org.pt/ojs/:article/404 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
The insertion of Globo Filmes in the Brazilian cinematographic sceneA inserção da Globo Filmes no cenário cinematográfico brasileiro.: Movie theaterTVTV GloboGlobo MoviesCinemaTelevisãoTV GloboGlobo FilmesInstitutions, demonstrations, and socio-cultural movements; disputes, interests and power games; relations with the State, positions, and discursive formations, are some nuances that demarcate the trajectory of Brazilian cinema. In this wake, we turn our attention to the insertion of Globo Filmes in the national cinematographic scene. To this end, the study encompasses the contextualisation of the economic transformations of this context, with emphasis on the creation of the company under consideration, and in the years subsequent to such event (1998-2007). Understanding the contours of Brazilian cinema, considered here the relations with television, are the guiding threads of this text.Instituições, manifestações e movimentos sócio-culturais; disputas, interesses e jogos de poder; relações com o Estado, tomadas de posição e formações discursivas, são algumas nuances que demarcam a trajetória do cinema brasileiro. Nessa esteira, tem-se como propósito, voltar a atenção para a inserção da Globo Filmes no cenário cinematográfico nacional. Para tanto, o estudo abrange a contextualização das transformações econômicas desse contexto, com ênfase na criação da empresa em apreço, e nos anos subsequentes a tal evento (1998-2007). Apreender os contornos do cinema brasileiro, consideradas aqui as relações com a televisão, são os fios condutores deste texto.AIM - Associação de Investigadores da Imagem em Movimento2018-07-14info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.14591/aniki.v5n2.404https://doi.org/10.14591/aniki.v5n2.404Aniki: Portuguese Journal of the Moving Image; Vol 5 No 2 (2018): Brazilian cinema in the neoliberal age; 480-500Aniki: Revista Portuguesa da Imagem em Movimento; v. 5 n. 2 (2018): O cinema brasileiro na era neoliberal; 480-5002183-1750reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttp://aim.org.pt/ojs/index.php/revista/article/view/404http://aim.org.pt/ojs/index.php/revista/article/view/404/pdfDantas, GuibsonRodrigues, Gárdiainfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-01-26T02:03:09Zoai:aim.org.pt/ojs/:article/404Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T01:57:16.519040Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
The insertion of Globo Filmes in the Brazilian cinematographic scene A inserção da Globo Filmes no cenário cinematográfico brasileiro. |
title |
The insertion of Globo Filmes in the Brazilian cinematographic scene |
spellingShingle |
The insertion of Globo Filmes in the Brazilian cinematographic scene Dantas, Guibson : Movie theater TV TV Globo Globo Movies Cinema Televisão TV Globo Globo Filmes |
title_short |
The insertion of Globo Filmes in the Brazilian cinematographic scene |
title_full |
The insertion of Globo Filmes in the Brazilian cinematographic scene |
title_fullStr |
The insertion of Globo Filmes in the Brazilian cinematographic scene |
title_full_unstemmed |
The insertion of Globo Filmes in the Brazilian cinematographic scene |
title_sort |
The insertion of Globo Filmes in the Brazilian cinematographic scene |
author |
Dantas, Guibson |
author_facet |
Dantas, Guibson Rodrigues, Gárdia |
author_role |
author |
author2 |
Rodrigues, Gárdia |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Dantas, Guibson Rodrigues, Gárdia |
dc.subject.por.fl_str_mv |
: Movie theater TV TV Globo Globo Movies Cinema Televisão TV Globo Globo Filmes |
topic |
: Movie theater TV TV Globo Globo Movies Cinema Televisão TV Globo Globo Filmes |
description |
Institutions, demonstrations, and socio-cultural movements; disputes, interests and power games; relations with the State, positions, and discursive formations, are some nuances that demarcate the trajectory of Brazilian cinema. In this wake, we turn our attention to the insertion of Globo Filmes in the national cinematographic scene. To this end, the study encompasses the contextualisation of the economic transformations of this context, with emphasis on the creation of the company under consideration, and in the years subsequent to such event (1998-2007). Understanding the contours of Brazilian cinema, considered here the relations with television, are the guiding threads of this text. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-07-14 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.14591/aniki.v5n2.404 https://doi.org/10.14591/aniki.v5n2.404 |
url |
https://doi.org/10.14591/aniki.v5n2.404 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://aim.org.pt/ojs/index.php/revista/article/view/404 http://aim.org.pt/ojs/index.php/revista/article/view/404/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
AIM - Associação de Investigadores da Imagem em Movimento |
publisher.none.fl_str_mv |
AIM - Associação de Investigadores da Imagem em Movimento |
dc.source.none.fl_str_mv |
Aniki: Portuguese Journal of the Moving Image; Vol 5 No 2 (2018): Brazilian cinema in the neoliberal age; 480-500 Aniki: Revista Portuguesa da Imagem em Movimento; v. 5 n. 2 (2018): O cinema brasileiro na era neoliberal; 480-500 2183-1750 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799137059394289664 |