Desenho de projecto para estudo de personagens
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10451/9397 |
Resumo: | Tese de mestrado, Desenho, Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas Artes, 2013 |
id |
RCAP_ed9033338e33c54954bb44c7f148046b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ul.pt:10451/9397 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Desenho de projecto para estudo de personagensPersonagensAnimaçãoCinema de animaçãoDesenhoMetodologiaTese de mestrado, Desenho, Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas Artes, 2013Character design for animation is currently the result of several decades of technique improvement marked by individual experiences and innovation. The present dissertation has the objective to propose a generalized character drawing methodology based on specialized authors working processes in the fields of: videogames, cinema and animation. This methodology reflects about the authorial diversity in the definition of a normalized drawing process. In parallel, is presented a practical and demonstrative component of the proposed method. It consists in a personal project. Throughout this investigation, the historical context is firstly approached from the beginnings of the 20th century to the current days. The worldwide expression of the american animation panorama was the most contributive to a technical direction towards the individualization of character drawing inside a production context. With this in mind, several authors were referred due to their technical innovation inside character drawing field. With the introduction of the computer, the work process evolved towards an optimization and a development of character drawing inside a production environment. The second part of this study describes the proposed drawing method, where each phase is individually defined and supported by authorial methods, by the clarification of commercial animation production terms and, by the end of each phase, is presented the correspondent practical demonstrationRamos, Artur, 1966-Costa, HenriqueRepositório da Universidade de LisboaGomes, Ana Isabel Azevedo2013-10-21T12:46:43Z20132013-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisimage/jpegapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10451/9397porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-08T15:53:47Zoai:repositorio.ul.pt:10451/9397Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T21:33:37.604537Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Desenho de projecto para estudo de personagens |
title |
Desenho de projecto para estudo de personagens |
spellingShingle |
Desenho de projecto para estudo de personagens Gomes, Ana Isabel Azevedo Personagens Animação Cinema de animação Desenho Metodologia |
title_short |
Desenho de projecto para estudo de personagens |
title_full |
Desenho de projecto para estudo de personagens |
title_fullStr |
Desenho de projecto para estudo de personagens |
title_full_unstemmed |
Desenho de projecto para estudo de personagens |
title_sort |
Desenho de projecto para estudo de personagens |
author |
Gomes, Ana Isabel Azevedo |
author_facet |
Gomes, Ana Isabel Azevedo |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Ramos, Artur, 1966- Costa, Henrique Repositório da Universidade de Lisboa |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Gomes, Ana Isabel Azevedo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Personagens Animação Cinema de animação Desenho Metodologia |
topic |
Personagens Animação Cinema de animação Desenho Metodologia |
description |
Tese de mestrado, Desenho, Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas Artes, 2013 |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-10-21T12:46:43Z 2013 2013-01-01T00:00:00Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10451/9397 |
url |
http://hdl.handle.net/10451/9397 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
image/jpeg application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799134230131769344 |