Inteligências artificiais não substituem o papel do professor: ChatGPT em entrevista = Artificial intelligences don't replace the role of the teacher: ChatGPT in interview

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Trindade, Sara Dias
Data de Publicação: 2023
Outros Autores: Quintal, Marília José do Gago Alves, Paulo, Nélson Rodrigues
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://hdl.handle.net/10216/156009
Resumo: Artificial Intelligences have challenged educational practices, triggering the need to rethink their principles, modes of action and assessment. In the context of initial teacher training based on social constructivism, a student conducted a ChatGPT interview. An analysis of the questions and answers obtained from ChatGPT is shared, highlighting the need for a reflective teacher and the development of critical and independent thinking.
id RCAP_eea48dd3adc83fb3cbbe46c15dbd9bbb
oai_identifier_str oai:repositorio-aberto.up.pt:10216/156009
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Inteligências artificiais não substituem o papel do professor: ChatGPT em entrevista = Artificial intelligences don't replace the role of the teacher: ChatGPT in interviewArtificial Intelligences have challenged educational practices, triggering the need to rethink their principles, modes of action and assessment. In the context of initial teacher training based on social constructivism, a student conducted a ChatGPT interview. An analysis of the questions and answers obtained from ChatGPT is shared, highlighting the need for a reflective teacher and the development of critical and independent thinking.20232023-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfapplication/pdfhttps://hdl.handle.net/10216/156009por2359-608210.53628/emrede.v10i.960Trindade, Sara DiasQuintal, Marília José do Gago AlvesPaulo, Nélson Rodriguesinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-12-22T01:35:58Zoai:repositorio-aberto.up.pt:10216/156009Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T00:55:27.285379Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Inteligências artificiais não substituem o papel do professor: ChatGPT em entrevista = Artificial intelligences don't replace the role of the teacher: ChatGPT in interview
title Inteligências artificiais não substituem o papel do professor: ChatGPT em entrevista = Artificial intelligences don't replace the role of the teacher: ChatGPT in interview
spellingShingle Inteligências artificiais não substituem o papel do professor: ChatGPT em entrevista = Artificial intelligences don't replace the role of the teacher: ChatGPT in interview
Trindade, Sara Dias
title_short Inteligências artificiais não substituem o papel do professor: ChatGPT em entrevista = Artificial intelligences don't replace the role of the teacher: ChatGPT in interview
title_full Inteligências artificiais não substituem o papel do professor: ChatGPT em entrevista = Artificial intelligences don't replace the role of the teacher: ChatGPT in interview
title_fullStr Inteligências artificiais não substituem o papel do professor: ChatGPT em entrevista = Artificial intelligences don't replace the role of the teacher: ChatGPT in interview
title_full_unstemmed Inteligências artificiais não substituem o papel do professor: ChatGPT em entrevista = Artificial intelligences don't replace the role of the teacher: ChatGPT in interview
title_sort Inteligências artificiais não substituem o papel do professor: ChatGPT em entrevista = Artificial intelligences don't replace the role of the teacher: ChatGPT in interview
author Trindade, Sara Dias
author_facet Trindade, Sara Dias
Quintal, Marília José do Gago Alves
Paulo, Nélson Rodrigues
author_role author
author2 Quintal, Marília José do Gago Alves
Paulo, Nélson Rodrigues
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Trindade, Sara Dias
Quintal, Marília José do Gago Alves
Paulo, Nélson Rodrigues
description Artificial Intelligences have challenged educational practices, triggering the need to rethink their principles, modes of action and assessment. In the context of initial teacher training based on social constructivism, a student conducted a ChatGPT interview. An analysis of the questions and answers obtained from ChatGPT is shared, highlighting the need for a reflective teacher and the development of critical and independent thinking.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023
2023-01-01T00:00:00Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://hdl.handle.net/10216/156009
url https://hdl.handle.net/10216/156009
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv 2359-6082
10.53628/emrede.v10i.960
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799136440667340800