A avaliação do desempenho docente nas perspectivas dos professores do Instituto Federal de Rondônia – Campus Vilhena
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10400.22/19603 |
Resumo: | The need to be increasingly efficient and effective has led many organizations to adopt monitoring and performance assessment tools to ensure that the activities developed are within the intended standards. In this sense, public educational institutions also need to monitor their indicators, above all, the performance of their employees. This work aims to carry out a study on the Evaluation of Teaching Performance and to know the perspectives of the professors of the Federal Institute of Rondônia – Campus Vilhena on the subject, indicating factors to be improved in the model adopted from the perspective of the respondents. This is a case study with a quantitative-qualitative approach, which aims to examine in depth all the particularities of Campus Vilhena on this subject. The means of investigation were: the case study; bibliographical research; and the application of a questionnaire. The knowledge generated by this research reveals the respondents' perspectives on the Teacher Performance Assessment and provides the institution's heads with feedback on this process, enabling its improvement. |
id |
RCAP_f142662001fb1132cf56a51f79bb430d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:recipp.ipp.pt:10400.22/19603 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
A avaliação do desempenho docente nas perspectivas dos professores do Instituto Federal de Rondônia – Campus VilhenaAvaliaçãoDesempenhoDocenteIFROEvaluationPerformanceTeacherGestãoThe need to be increasingly efficient and effective has led many organizations to adopt monitoring and performance assessment tools to ensure that the activities developed are within the intended standards. In this sense, public educational institutions also need to monitor their indicators, above all, the performance of their employees. This work aims to carry out a study on the Evaluation of Teaching Performance and to know the perspectives of the professors of the Federal Institute of Rondônia – Campus Vilhena on the subject, indicating factors to be improved in the model adopted from the perspective of the respondents. This is a case study with a quantitative-qualitative approach, which aims to examine in depth all the particularities of Campus Vilhena on this subject. The means of investigation were: the case study; bibliographical research; and the application of a questionnaire. The knowledge generated by this research reveals the respondents' perspectives on the Teacher Performance Assessment and provides the institution's heads with feedback on this process, enabling its improvement.A necessidade de ser cada vez mais eficiente e eficaz fez com que muitas organizações adotassem ferramentas de acompanhamento e avaliação de desempenho para garantir que as atividades desenvolvidas estejam dentro dos padrões pretendidos. Nesse sentido, instituições públicas de ensino também precisam acompanhar seus indicadores, sobretudo, o desempenho de seus colaboradores. Este trabalho visa realizar um estudo sobre a Avaliação de Desempenho Docente e conhecer as perspectivas dos professores do Instituto Federal de Rondônia – Campus Vilhena sobre o tema, indicando fatores a serem aperfeiçoados no modelo adotado segundo a ótica dos respondentes. Trata-se de um estudo de caso com abordagem quantitativa-qualitativa, que visa examinar com profundidade todas as particularidades do Campus Vilhena sobre este assunto. Os meios de investigação foram: o estudo de caso; a pesquisa bibliográfica; e a aplicação de questionário. O conhecimento gerado por esta pesquisa revela as perspectivas dos respondentes sobre a Avaliação de Desempenho Docente e fornece às chefias da instituição um feedback sobre este processo, possibilitando sua melhoria.Silva, Rui Filipe Pereira Bertuzi daRepositório Científico do Instituto Politécnico do PortoFilho, Wagner da Silva Ferreira2022-01-21T14:59:01Z2021-11-192021-11-19T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.22/19603TID:202891968porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-03-13T13:14:17Zoai:recipp.ipp.pt:10400.22/19603Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T17:39:40.303572Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
A avaliação do desempenho docente nas perspectivas dos professores do Instituto Federal de Rondônia – Campus Vilhena |
title |
A avaliação do desempenho docente nas perspectivas dos professores do Instituto Federal de Rondônia – Campus Vilhena |
spellingShingle |
A avaliação do desempenho docente nas perspectivas dos professores do Instituto Federal de Rondônia – Campus Vilhena Filho, Wagner da Silva Ferreira Avaliação Desempenho Docente IFRO Evaluation Performance Teacher Gestão |
title_short |
A avaliação do desempenho docente nas perspectivas dos professores do Instituto Federal de Rondônia – Campus Vilhena |
title_full |
A avaliação do desempenho docente nas perspectivas dos professores do Instituto Federal de Rondônia – Campus Vilhena |
title_fullStr |
A avaliação do desempenho docente nas perspectivas dos professores do Instituto Federal de Rondônia – Campus Vilhena |
title_full_unstemmed |
A avaliação do desempenho docente nas perspectivas dos professores do Instituto Federal de Rondônia – Campus Vilhena |
title_sort |
A avaliação do desempenho docente nas perspectivas dos professores do Instituto Federal de Rondônia – Campus Vilhena |
author |
Filho, Wagner da Silva Ferreira |
author_facet |
Filho, Wagner da Silva Ferreira |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Silva, Rui Filipe Pereira Bertuzi da Repositório Científico do Instituto Politécnico do Porto |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Filho, Wagner da Silva Ferreira |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Avaliação Desempenho Docente IFRO Evaluation Performance Teacher Gestão |
topic |
Avaliação Desempenho Docente IFRO Evaluation Performance Teacher Gestão |
description |
The need to be increasingly efficient and effective has led many organizations to adopt monitoring and performance assessment tools to ensure that the activities developed are within the intended standards. In this sense, public educational institutions also need to monitor their indicators, above all, the performance of their employees. This work aims to carry out a study on the Evaluation of Teaching Performance and to know the perspectives of the professors of the Federal Institute of Rondônia – Campus Vilhena on the subject, indicating factors to be improved in the model adopted from the perspective of the respondents. This is a case study with a quantitative-qualitative approach, which aims to examine in depth all the particularities of Campus Vilhena on this subject. The means of investigation were: the case study; bibliographical research; and the application of a questionnaire. The knowledge generated by this research reveals the respondents' perspectives on the Teacher Performance Assessment and provides the institution's heads with feedback on this process, enabling its improvement. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-11-19 2021-11-19T00:00:00Z 2022-01-21T14:59:01Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10400.22/19603 TID:202891968 |
url |
http://hdl.handle.net/10400.22/19603 |
identifier_str_mv |
TID:202891968 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799131484854943744 |