A avaliação do desempenho docente nas perspectivas dos professores do Instituto Federal de Rondônia – Campus Vilhena

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Filho, Wagner da Silva Ferreira
Data de Publicação: 2021
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10400.22/19603
Resumo: The need to be increasingly efficient and effective has led many organizations to adopt monitoring and performance assessment tools to ensure that the activities developed are within the intended standards. In this sense, public educational institutions also need to monitor their indicators, above all, the performance of their employees. This work aims to carry out a study on the Evaluation of Teaching Performance and to know the perspectives of the professors of the Federal Institute of Rondônia – Campus Vilhena on the subject, indicating factors to be improved in the model adopted from the perspective of the respondents. This is a case study with a quantitative-qualitative approach, which aims to examine in depth all the particularities of Campus Vilhena on this subject. The means of investigation were: the case study; bibliographical research; and the application of a questionnaire. The knowledge generated by this research reveals the respondents' perspectives on the Teacher Performance Assessment and provides the institution's heads with feedback on this process, enabling its improvement.
id RCAP_f142662001fb1132cf56a51f79bb430d
oai_identifier_str oai:recipp.ipp.pt:10400.22/19603
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling A avaliação do desempenho docente nas perspectivas dos professores do Instituto Federal de Rondônia – Campus VilhenaAvaliaçãoDesempenhoDocenteIFROEvaluationPerformanceTeacherGestãoThe need to be increasingly efficient and effective has led many organizations to adopt monitoring and performance assessment tools to ensure that the activities developed are within the intended standards. In this sense, public educational institutions also need to monitor their indicators, above all, the performance of their employees. This work aims to carry out a study on the Evaluation of Teaching Performance and to know the perspectives of the professors of the Federal Institute of Rondônia – Campus Vilhena on the subject, indicating factors to be improved in the model adopted from the perspective of the respondents. This is a case study with a quantitative-qualitative approach, which aims to examine in depth all the particularities of Campus Vilhena on this subject. The means of investigation were: the case study; bibliographical research; and the application of a questionnaire. The knowledge generated by this research reveals the respondents' perspectives on the Teacher Performance Assessment and provides the institution's heads with feedback on this process, enabling its improvement.A necessidade de ser cada vez mais eficiente e eficaz fez com que muitas organizações adotassem ferramentas de acompanhamento e avaliação de desempenho para garantir que as atividades desenvolvidas estejam dentro dos padrões pretendidos. Nesse sentido, instituições públicas de ensino também precisam acompanhar seus indicadores, sobretudo, o desempenho de seus colaboradores. Este trabalho visa realizar um estudo sobre a Avaliação de Desempenho Docente e conhecer as perspectivas dos professores do Instituto Federal de Rondônia – Campus Vilhena sobre o tema, indicando fatores a serem aperfeiçoados no modelo adotado segundo a ótica dos respondentes. Trata-se de um estudo de caso com abordagem quantitativa-qualitativa, que visa examinar com profundidade todas as particularidades do Campus Vilhena sobre este assunto. Os meios de investigação foram: o estudo de caso; a pesquisa bibliográfica; e a aplicação de questionário. O conhecimento gerado por esta pesquisa revela as perspectivas dos respondentes sobre a Avaliação de Desempenho Docente e fornece às chefias da instituição um feedback sobre este processo, possibilitando sua melhoria.Silva, Rui Filipe Pereira Bertuzi daRepositório Científico do Instituto Politécnico do PortoFilho, Wagner da Silva Ferreira2022-01-21T14:59:01Z2021-11-192021-11-19T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.22/19603TID:202891968porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-03-13T13:14:17Zoai:recipp.ipp.pt:10400.22/19603Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T17:39:40.303572Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv A avaliação do desempenho docente nas perspectivas dos professores do Instituto Federal de Rondônia – Campus Vilhena
title A avaliação do desempenho docente nas perspectivas dos professores do Instituto Federal de Rondônia – Campus Vilhena
spellingShingle A avaliação do desempenho docente nas perspectivas dos professores do Instituto Federal de Rondônia – Campus Vilhena
Filho, Wagner da Silva Ferreira
Avaliação
Desempenho
Docente
IFRO
Evaluation
Performance
Teacher
Gestão
title_short A avaliação do desempenho docente nas perspectivas dos professores do Instituto Federal de Rondônia – Campus Vilhena
title_full A avaliação do desempenho docente nas perspectivas dos professores do Instituto Federal de Rondônia – Campus Vilhena
title_fullStr A avaliação do desempenho docente nas perspectivas dos professores do Instituto Federal de Rondônia – Campus Vilhena
title_full_unstemmed A avaliação do desempenho docente nas perspectivas dos professores do Instituto Federal de Rondônia – Campus Vilhena
title_sort A avaliação do desempenho docente nas perspectivas dos professores do Instituto Federal de Rondônia – Campus Vilhena
author Filho, Wagner da Silva Ferreira
author_facet Filho, Wagner da Silva Ferreira
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Silva, Rui Filipe Pereira Bertuzi da
Repositório Científico do Instituto Politécnico do Porto
dc.contributor.author.fl_str_mv Filho, Wagner da Silva Ferreira
dc.subject.por.fl_str_mv Avaliação
Desempenho
Docente
IFRO
Evaluation
Performance
Teacher
Gestão
topic Avaliação
Desempenho
Docente
IFRO
Evaluation
Performance
Teacher
Gestão
description The need to be increasingly efficient and effective has led many organizations to adopt monitoring and performance assessment tools to ensure that the activities developed are within the intended standards. In this sense, public educational institutions also need to monitor their indicators, above all, the performance of their employees. This work aims to carry out a study on the Evaluation of Teaching Performance and to know the perspectives of the professors of the Federal Institute of Rondônia – Campus Vilhena on the subject, indicating factors to be improved in the model adopted from the perspective of the respondents. This is a case study with a quantitative-qualitative approach, which aims to examine in depth all the particularities of Campus Vilhena on this subject. The means of investigation were: the case study; bibliographical research; and the application of a questionnaire. The knowledge generated by this research reveals the respondents' perspectives on the Teacher Performance Assessment and provides the institution's heads with feedback on this process, enabling its improvement.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-11-19
2021-11-19T00:00:00Z
2022-01-21T14:59:01Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10400.22/19603
TID:202891968
url http://hdl.handle.net/10400.22/19603
identifier_str_mv TID:202891968
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799131484854943744