Picnic : expanding the boundaries of online food retail

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Torrão, Mariana Estanque
Data de Publicação: 2022
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10400.5/24784
Resumo: Mestrado Bolonha em Management
id RCAP_f5688b0f89b75b80099df873cdc1c0fc
oai_identifier_str oai:www.repository.utl.pt:10400.5/24784
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Picnic : expanding the boundaries of online food retailEcommerceExpansionOnline Retail IndustryInternational StrategiesEuropean CountriesMestrado Bolonha em ManagementThis case-study presents the challenges faced by Picnic intern, Mariana Torrão, in assessing which European country Picnic should expand to. Since its foundation, Picnic has been growing, year after year, becoming one of the most important food online retailers in the Netherlands. Picnic is the number one Dutch start-up and its business model relies on selling groceries with an app-only approach. The customer places the order, and an electric van deliver it at his door, with no extra fees. This case analyses the viability of Picnic's European expansion, reviews the trends that are shaping the online food retail industry, especially in the post COVID-19 period, defines the criteria for expansion and briefly characterizes the potential markets for its expansion. Lastly, the case also identifies which strategies should be implemented by Picnic, in order to be successful in a new market and achieve customer engagement and loyalty.Instituto Superior de Economia e GestãoVenâncio, AnaRepositório da Universidade de LisboaTorrão, Mariana Estanque2022-07-08T10:09:47Z2022-032022-03-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.5/24784engTorrão, Mariana Estanque (2022). “Picnic : expanding the boundaries of online food retail”. Dissertação de Mestrado. Universidade de Lisboa. Instituto Superior de Economia e Gestãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-03-06T14:54:27Zoai:www.repository.utl.pt:10400.5/24784Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T17:08:45.136525Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Picnic : expanding the boundaries of online food retail
title Picnic : expanding the boundaries of online food retail
spellingShingle Picnic : expanding the boundaries of online food retail
Torrão, Mariana Estanque
Ecommerce
Expansion
Online Retail Industry
International Strategies
European Countries
title_short Picnic : expanding the boundaries of online food retail
title_full Picnic : expanding the boundaries of online food retail
title_fullStr Picnic : expanding the boundaries of online food retail
title_full_unstemmed Picnic : expanding the boundaries of online food retail
title_sort Picnic : expanding the boundaries of online food retail
author Torrão, Mariana Estanque
author_facet Torrão, Mariana Estanque
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Venâncio, Ana
Repositório da Universidade de Lisboa
dc.contributor.author.fl_str_mv Torrão, Mariana Estanque
dc.subject.por.fl_str_mv Ecommerce
Expansion
Online Retail Industry
International Strategies
European Countries
topic Ecommerce
Expansion
Online Retail Industry
International Strategies
European Countries
description Mestrado Bolonha em Management
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-07-08T10:09:47Z
2022-03
2022-03-01T00:00:00Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10400.5/24784
url http://hdl.handle.net/10400.5/24784
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv Torrão, Mariana Estanque (2022). “Picnic : expanding the boundaries of online food retail”. Dissertação de Mestrado. Universidade de Lisboa. Instituto Superior de Economia e Gestão
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto Superior de Economia e Gestão
publisher.none.fl_str_mv Instituto Superior de Economia e Gestão
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799131182244298752