A Internet e a comunicação no mercado outdoor. Análise dos websites das empresas de publicidade exterior em Portugal

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Lopes, Paula Bela Rosa Luis
Data de Publicação: 2012
Outros Autores: Varela, Miguel Nuno Abreu, Carrillo Durán, Maria Victoria, Rosario, Filipe
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10437/5385
Resumo: The object of the present research is to study a group of Outdoor Advertising companies in Portugal. The main goal of this research is to analyze the websites of these companies which have a website with information about the different kind of outdoors. The specific goal is to understand what kind of information is on the website and to which is focused. The methodology applied to this research consists of quantitative analysis and content analysis of the websites of Outdoor Advertising companies. As result of this research is possible to group the number of companies to each categories of outdoors. The major number of websites focused the communication to the localization of the outdoors in the different Portuguese cities.
id RCAP_f831155064ee8344ea708e19fee0c010
oai_identifier_str oai:recil.ensinolusofona.pt:10437/5385
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling A Internet e a comunicação no mercado outdoor. Análise dos websites das empresas de publicidade exterior em PortugalPUBLICIDADE EXTERIOREMPRESASESTUDOS DE CASOOUTDOOR ADVERTISINGINTERNETCOMPANIESCASE STUDIESThe object of the present research is to study a group of Outdoor Advertising companies in Portugal. The main goal of this research is to analyze the websites of these companies which have a website with information about the different kind of outdoors. The specific goal is to understand what kind of information is on the website and to which is focused. The methodology applied to this research consists of quantitative analysis and content analysis of the websites of Outdoor Advertising companies. As result of this research is possible to group the number of companies to each categories of outdoors. The major number of websites focused the communication to the localization of the outdoors in the different Portuguese cities.ISG2014-07-23T11:30:40Z2012-01-01T00:00:00Z2012info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10437/5385por1647-1989Lopes, Paula Bela Rosa LuisVarela, Miguel Nuno AbreuCarrillo Durán, Maria VictoriaRosario, Filipeinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-03-09T14:05:14Zoai:recil.ensinolusofona.pt:10437/5385Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T17:13:02.344616Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv A Internet e a comunicação no mercado outdoor. Análise dos websites das empresas de publicidade exterior em Portugal
title A Internet e a comunicação no mercado outdoor. Análise dos websites das empresas de publicidade exterior em Portugal
spellingShingle A Internet e a comunicação no mercado outdoor. Análise dos websites das empresas de publicidade exterior em Portugal
Lopes, Paula Bela Rosa Luis
PUBLICIDADE EXTERIOR
EMPRESAS
ESTUDOS DE CASO
OUTDOOR ADVERTISING
INTERNET
COMPANIES
CASE STUDIES
title_short A Internet e a comunicação no mercado outdoor. Análise dos websites das empresas de publicidade exterior em Portugal
title_full A Internet e a comunicação no mercado outdoor. Análise dos websites das empresas de publicidade exterior em Portugal
title_fullStr A Internet e a comunicação no mercado outdoor. Análise dos websites das empresas de publicidade exterior em Portugal
title_full_unstemmed A Internet e a comunicação no mercado outdoor. Análise dos websites das empresas de publicidade exterior em Portugal
title_sort A Internet e a comunicação no mercado outdoor. Análise dos websites das empresas de publicidade exterior em Portugal
author Lopes, Paula Bela Rosa Luis
author_facet Lopes, Paula Bela Rosa Luis
Varela, Miguel Nuno Abreu
Carrillo Durán, Maria Victoria
Rosario, Filipe
author_role author
author2 Varela, Miguel Nuno Abreu
Carrillo Durán, Maria Victoria
Rosario, Filipe
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Lopes, Paula Bela Rosa Luis
Varela, Miguel Nuno Abreu
Carrillo Durán, Maria Victoria
Rosario, Filipe
dc.subject.por.fl_str_mv PUBLICIDADE EXTERIOR
EMPRESAS
ESTUDOS DE CASO
OUTDOOR ADVERTISING
INTERNET
COMPANIES
CASE STUDIES
topic PUBLICIDADE EXTERIOR
EMPRESAS
ESTUDOS DE CASO
OUTDOOR ADVERTISING
INTERNET
COMPANIES
CASE STUDIES
description The object of the present research is to study a group of Outdoor Advertising companies in Portugal. The main goal of this research is to analyze the websites of these companies which have a website with information about the different kind of outdoors. The specific goal is to understand what kind of information is on the website and to which is focused. The methodology applied to this research consists of quantitative analysis and content analysis of the websites of Outdoor Advertising companies. As result of this research is possible to group the number of companies to each categories of outdoors. The major number of websites focused the communication to the localization of the outdoors in the different Portuguese cities.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-01-01T00:00:00Z
2012
2014-07-23T11:30:40Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10437/5385
url http://hdl.handle.net/10437/5385
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv 1647-1989
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv ISG
publisher.none.fl_str_mv ISG
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799131227215626241