A Internet e a comunicação no mercado outdoor. Análise dos websites das empresas de publicidade exterior em Portugal
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10437/5385 |
Resumo: | The object of the present research is to study a group of Outdoor Advertising companies in Portugal. The main goal of this research is to analyze the websites of these companies which have a website with information about the different kind of outdoors. The specific goal is to understand what kind of information is on the website and to which is focused. The methodology applied to this research consists of quantitative analysis and content analysis of the websites of Outdoor Advertising companies. As result of this research is possible to group the number of companies to each categories of outdoors. The major number of websites focused the communication to the localization of the outdoors in the different Portuguese cities. |
id |
RCAP_f831155064ee8344ea708e19fee0c010 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:recil.ensinolusofona.pt:10437/5385 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
A Internet e a comunicação no mercado outdoor. Análise dos websites das empresas de publicidade exterior em PortugalPUBLICIDADE EXTERIOREMPRESASESTUDOS DE CASOOUTDOOR ADVERTISINGINTERNETCOMPANIESCASE STUDIESThe object of the present research is to study a group of Outdoor Advertising companies in Portugal. The main goal of this research is to analyze the websites of these companies which have a website with information about the different kind of outdoors. The specific goal is to understand what kind of information is on the website and to which is focused. The methodology applied to this research consists of quantitative analysis and content analysis of the websites of Outdoor Advertising companies. As result of this research is possible to group the number of companies to each categories of outdoors. The major number of websites focused the communication to the localization of the outdoors in the different Portuguese cities.ISG2014-07-23T11:30:40Z2012-01-01T00:00:00Z2012info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10437/5385por1647-1989Lopes, Paula Bela Rosa LuisVarela, Miguel Nuno AbreuCarrillo Durán, Maria VictoriaRosario, Filipeinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-03-09T14:05:14Zoai:recil.ensinolusofona.pt:10437/5385Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T17:13:02.344616Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
A Internet e a comunicação no mercado outdoor. Análise dos websites das empresas de publicidade exterior em Portugal |
title |
A Internet e a comunicação no mercado outdoor. Análise dos websites das empresas de publicidade exterior em Portugal |
spellingShingle |
A Internet e a comunicação no mercado outdoor. Análise dos websites das empresas de publicidade exterior em Portugal Lopes, Paula Bela Rosa Luis PUBLICIDADE EXTERIOR EMPRESAS ESTUDOS DE CASO OUTDOOR ADVERTISING INTERNET COMPANIES CASE STUDIES |
title_short |
A Internet e a comunicação no mercado outdoor. Análise dos websites das empresas de publicidade exterior em Portugal |
title_full |
A Internet e a comunicação no mercado outdoor. Análise dos websites das empresas de publicidade exterior em Portugal |
title_fullStr |
A Internet e a comunicação no mercado outdoor. Análise dos websites das empresas de publicidade exterior em Portugal |
title_full_unstemmed |
A Internet e a comunicação no mercado outdoor. Análise dos websites das empresas de publicidade exterior em Portugal |
title_sort |
A Internet e a comunicação no mercado outdoor. Análise dos websites das empresas de publicidade exterior em Portugal |
author |
Lopes, Paula Bela Rosa Luis |
author_facet |
Lopes, Paula Bela Rosa Luis Varela, Miguel Nuno Abreu Carrillo Durán, Maria Victoria Rosario, Filipe |
author_role |
author |
author2 |
Varela, Miguel Nuno Abreu Carrillo Durán, Maria Victoria Rosario, Filipe |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Lopes, Paula Bela Rosa Luis Varela, Miguel Nuno Abreu Carrillo Durán, Maria Victoria Rosario, Filipe |
dc.subject.por.fl_str_mv |
PUBLICIDADE EXTERIOR EMPRESAS ESTUDOS DE CASO OUTDOOR ADVERTISING INTERNET COMPANIES CASE STUDIES |
topic |
PUBLICIDADE EXTERIOR EMPRESAS ESTUDOS DE CASO OUTDOOR ADVERTISING INTERNET COMPANIES CASE STUDIES |
description |
The object of the present research is to study a group of Outdoor Advertising companies in Portugal. The main goal of this research is to analyze the websites of these companies which have a website with information about the different kind of outdoors. The specific goal is to understand what kind of information is on the website and to which is focused. The methodology applied to this research consists of quantitative analysis and content analysis of the websites of Outdoor Advertising companies. As result of this research is possible to group the number of companies to each categories of outdoors. The major number of websites focused the communication to the localization of the outdoors in the different Portuguese cities. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-01-01T00:00:00Z 2012 2014-07-23T11:30:40Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10437/5385 |
url |
http://hdl.handle.net/10437/5385 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
1647-1989 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
ISG |
publisher.none.fl_str_mv |
ISG |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799131227215626241 |