Storytelling and the history of the advertising film: analysis of the commercial “always #likeagirl”

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Carim, Maria Fernanda Lauret Mendes
Data de Publicação: 2014
Outros Autores: Alves, Gabriela Santos
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.58050/comunicando.v3i1.174
Resumo: This research has the purpose of analysing advertisment film’s history. Firstly, we pay attention to the cinema’s influency and the first steps of the audiovisual productions. In addition, we will briefly review the brazilian television’s and videotape’s history especially from the 1990s, until finally come to analyse one of the current strategy used by advertisers on audiovisual advertisement: the storytelling. In order to better understand the effectiveness of this model, we will check the application of storytelling in audiovisual advertisements analysing the film “Always #LikeAGirl”.
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spelling Storytelling and the history of the advertising film: analysis of the commercial “always #likeagirl”Storytelling e o histórico do filme publicitário: análise do comercial “always #likeagirl”filme publicitáriocinematelevisãoStorytellingAlwaysAdvertisement’s filmcinematelevisionStorytellingAlwaysThis research has the purpose of analysing advertisment film’s history. Firstly, we pay attention to the cinema’s influency and the first steps of the audiovisual productions. In addition, we will briefly review the brazilian television’s and videotape’s history especially from the 1990s, until finally come to analyse one of the current strategy used by advertisers on audiovisual advertisement: the storytelling. In order to better understand the effectiveness of this model, we will check the application of storytelling in audiovisual advertisements analysing the film “Always #LikeAGirl”.Esta pesquisa possui o propósito de analisar a história do filme publicitário, inicialmente atentando-se à influência do cinema e dos primeiros passos das produções audiovisuais. Além disso, retomaremos brevemente a história da televisão e dos videotapes no Brasil sobretudo a partir da década de 1990 até, finalmente, chegarmos à análise de uma das estratégias atuais mais utilizadas por anunciantes na publicidade audiovisual: o storytelling. A fim de compreender melhor a eficácia desse modelo, verificaremos a aplicabilidade do storytelling na publicidade audiovisual através da análise do filme “Always #LikeAGirl”.Sopcom2014-12-31info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.58050/comunicando.v3i1.174https://doi.org/10.58050/comunicando.v3i1.174Revista Comunicando; Vol. 3 No. 1 (2014): The Challenges of Research in Communication Sciences: Debates and Future Prospects; 203 - 219Revista Comunicando; Vol. 3 Núm. 1 (2014): Los Retos de la Investigación en Ciencias de la Comunicación: Debates y Perspectivas de Futuro; 203 - 219Revista Comunicando; Vol. 3 N.º 1 (2014): Os Desafios da Investigação em Ciências da Comunicação: Debates e Perspetivas de Futuro; 203 - 2192182-4037reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://www.revistacomunicando.sopcom.pt/index.php/comunicando/article/view/174https://www.revistacomunicando.sopcom.pt/index.php/comunicando/article/view/174/112Carim, Maria Fernanda Lauret MendesAlves, Gabriela Santosinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-03-16T08:29:02Zoai:revistacomunicando.sopcom.pt:article/174Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T04:01:32.593352Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
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